bewust kinderloos???

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sandra1977

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 23:22

Jellie schreef:
Wij zijn ook bewust kinderloos ofte wel kindvrij. Ik ben 25 en mijn man is 38. Heel veel mensen zeggen al jaren dat we er heus wel aan zullen beginnen. Boos! Krijg het ze niet aan hun verstand gepraat dat wij het absoluut niet willen. Ik heb daar voor mij zelf meer dan genoeg redenen voor. Ben wel ontzettend blij dat mijn man er net zo over denkt als ik!


Ja, dit herken ik wel..... Scheve mond Ik ben 26 en mijn man 29, wij willen ook beide geen kinderen.
Maar idd de omgeving die contstant vraagt wanneer we er eens aan gaan beginnen....mijn schoonmoeder is er heilig van overtuigd dat de kids er wel gaan komen etc. Je wordt er zo moe van om iedere keer mensen maar weer te moeten uitleggen dat wij het lekker bij "oefenen zonder resultaat" willen houden Haha! Bloos

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 00:58

Aan de andere kant...

heb ik er zo veel overstag zien gaan, dat ik niemand meer geloof
voordat die ze ook werkelijk niet meer kan produceren. Haha!

Da's voor dames dus vanaf 45 en voor heren helemaal nooit. Tong uitsteken

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 09:48

goh, ben blij dat er veel meer mensen zijn die daar geen behoefte aan hebben. Helaas zie ik er nog niet voldoende van in mijn directe omgeving. Ik zei op mijn 16e al dat ik geen kinderen wilde. Dat is onveranderd gebleven. Ach, een klein kindje kan mij ook best vertederen hoor en ik zou ook een goede moeder zijn. MAar je moet er veel voor opgeven, vrijheid. Mijn vrijheid is me lief. Kinderen heb je voor de rest van je leven, en dat is onomkeerbaar. eigenlijk heeft een mens 2 levens: een leven voor kinderen en een leven na kinderen. Groot verschil. Het zal namelijk nooit meer hetzelfde zijn. Ja, je krijgt er veel voor terug, zeggen ze. Maar dat is niet altijd alleen maar positief maar dat zeggen ze er niet bij. Voor mij zou het ook een hele zorg zijn. Ik richt me op mijn dieren en daar kan ik genoeg van mezelf in kwijt. Nu aan kinderen beginnen zou voor mij een vorm van egoisme zijn. Mijn kinderen passen namelijk niet in deze maatschappij.

Chantal1973

Berichten: 1737
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Escles Frankijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 10:01

Desiree schreef:
Ik richt me op mijn dieren en daar kan ik genoeg van mezelf in kwijt. Nu aan kinderen beginnen zou voor mij een vorm van egoisme zijn. Mijn kinderen passen namelijk niet in deze maatschappij.



duikpaardje

Berichten: 1475
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: lekkerkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 10:06

Botervlieg schreef:
Aan de andere kant...

heb ik er zo veel overstag zien gaan, dat ik niemand meer geloof
voordat die ze ook werkelijk niet meer kan produceren. Haha!

Da's voor dames dus vanaf 45 en voor heren helemaal nooit. Tong uitsteken



dat is ook niet altijd waar, mijn zus heeft altijd een kinderwens gehad, maar had geen man. een paar jaar geleden heeft ze die wel gevonden, is getrouwd en kreeg op haar 46ste een gezond kereltje en is nu supergelukkig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 10:07

Er wast toch ok nog een vrouw van 50 die een kind kreeg? Tong uitsteken

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 11:25

faye schreef:
Er wast toch ok nog een vrouw van 50 die een kind kreeg? Tong uitsteken


Was dat niet een vrouw wiens enige kind bij een ongeluk om het leven was gekomen? Die heeft dus al eerder kinderwens gehad...Knipoog Ik ben ook bwust kindvrij. Mocht ik ooit door een ongelukje zwanger raken dan is een kindje bij mij en mijn vriend meer dan welkom, maar dat is dus iig niet de bedoeling. Haha!

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 12:44

Ik loop al vanaf mijn 14e te roepen dat ik geen kinderen wil hebben.
Toen ik mijn ventje net leerde kennen vroeg ik als eerste of hij kinderen wilde en dat wilde hij dus niet. Lekker stel bijelkaar.
Ik ben nu 37 en ventje 35 en hij heeft zich 1,5 jaar geleden laten steriliseren tot mijn grote geluk.

Iedereen in mijn omgeving weet dat wij geen kinderen willen, mijn schoonmoeder was zo lief om zich gelijk op zijn broer te storten die dus wel een kind had en ons buiten spel te zetten... lang leve schoonmoeders.

Van mijn ouders kregen wij een lieve kaart.... dat ze onze wens respecteerde met een leuke strip erbij gevoegd.

De stamgasten die aan de bar zitten...
zegt de ene tegen de andere: wil jij kinderen????
Zegt de andere: nee ik heb een BMW.
Je raad dus al in wat voor auto wij rijden hahahahahahaha....

Wat de omgeving denkt is hun probleem maar wij zijn gelukkig zo..... en ik hoop het nog lang te blijven.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 12:59

juist tartuffo, het is JOUW leven, en wat een ander daarvan denkt, is hun 'probleem' !!!

Ik DENK dat ik nooit kinderen zal willen (maar je weet nooit....) om de reden dat ik dan m'n vrijheid kwijt raak. Alles kunnen doen wat we samen (vriend + ik) willen, goed in het geld zitten, goed leven kunnen hebben.
Maar zoals ik al eerder zei; voor hetzelfde geld word ik morgen wakker en zeg ik "ik wil een kind" (schijnt zo te gebeuren he......) haha

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 13:02

IngridM schreef:
voor hetzelfde geld word ik morgen wakker en zeg ik "ik wil een kind" (schijnt zo te gebeuren he......) haha

Ik word volgende maand 34. als dat mij overkomt, moet het wel snel gebeuren en niet als ik 40 ben. En daar ben ik wel eens bang voor. Je kunt je gevoel niet controleren he. Ik heb er nu geen behoefte aan en ik kan geen knop om zetten zodat ik daar plotseling WEL behoefte aan krijg. Maar stel dat ik er straks behoefte aan heb als het te laat is? Zit je daar mooi te kijken....

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 13:18

ik heb een kindje en dank god op mijn blote knieen voor dit wondertje
ik werd ondanks pil en condoom zwanger en mijn huisarts wou niet geloven dat ik zwanger was dus na vier maanden echotje (nog niks )
pas met de binnenwaartse echo zagen ze dat kleine overactieve wezentje
ziekenhuis in en ziekenhuis uit en weer in etc ik hoor ze t nog zo zeggen als je de 28 weken maar haalt na 44 weken en 6 dagen was ik blij dat tie er eindelijk uitkwam naar mijn eigen gevoel een mooie (niet te zware ) zwangerschap gehad en de bevalling vanaf de 1e perswee in een record tijd van 6 min (moest ik tussen door nog ff stoppen ook omdat t eigenwijze zich tijdens de bevalling nog ff draaide en daardoor de navelstreng om zijn kleine nekkie kreeg)

altijd wel zo iets gehad van lijkt me ooit wel leuk kids MAAR NU NOG NIET
en dan wel meer dan 1 (2 ofzo en misschien wel 3 maar dan wel direct achterelkaar)

en nu kan/mag ik niet meer ivm gevalletje K (door de pil notabene
als je je ooit afvroeg waarom er op de bijsluiter staat dat je na een bepaalde tijd moet stoppen DAAROM DUS!!)

en ook ik heb net als alle andere moeders wel s iets van lastig dat iets niet kan omdat je met die kleine zit net zoals mensen die geen kinderen
weleens iets hebben van toch wel grappig zo'n kleine

Ik kan me heel goed voorstellen dat iemand ze niet wil
niet iedereen wil een kind of een paard of een weet ik veel wat je allemaal zou willen alleen met een kind is de beslissing heel definitief
een kind krijg je voor heel je leven en niet totdat die t huis uit is
en je neemt geen kind je mag blij zijn dat je er een krijgt
en dat vergeten veel mensen ook nog wel eens er zijn genoeg mensen die wel willen maar niet kunnen en andersom dus ook

dus als je geen kinderen wilt NIET DOEN
en je vooral niks niets nada noppes aantrekken van de buitenwereld
het is JOUW leven en dat bepaal je zelf !!! het is en blijft jammer dat zoveel mensen geen respect hebben voor de keuze die mensen over hun eigen leven maken

iedereen succes met je EIGEN keuze (als je die hebt, dit voor de gene die helaas niet zwanger kunnen wordenen dit wel willen )