gefrankeerde post in de brievenbus?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

gefrankeerde post in de brievenbus?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-04 12:27

Kan het kwaad om gefrankeerde post van het bedrijf waar ik werk gewoon in de brievenbus te stoppen? Moet nl ver omrijden naar het postkantoor (die in een supermarktje zit).
De een zegt dat het wel kan de ander niet.


IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 12:29

kan natuurlijk altijd, maar je hebt iets meer kans dat het niet de volgende dag bezorgd is dacht ik

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 12:30

Die gefrankeerde post, is dat een stempel of een gewone postzegel?

Je suis Charlie.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-04 12:37

nee zo'n stempel die je krijgt door de envelop door een apperaat te halen.

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 12:40

Kun je gewoon in de bus gooien zo af en toe moet je ook wel eens prive wat retouneren met zo'n stempel en je kan het gewoon in de bus gooien. En als je het voor een bepaalde tijd doet dan moet het de volgende dag gewoon op bestemming zijn

...Dreaming with my eye's wide open...

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 12:42

Denk idd dat het dan gewoon op de bus kan.

Je suis Charlie.

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 12:44

Ik hoorde altijd dat dat nooit kon! Op mijn stage moesten we het ook altijd brengen naar het postkantoor. nu bij mijn werk breng ik het ook elke dag naar het postkantoor...
Ik hoorde dat als je je post vaak in de brievenbus gooit je bedrijf een boete kan krijgen!?

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten, maar de echo ervan duurt eindeloos!!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-04 12:59

bij mijn moeder op het bedrijf gooiden ze het iedere dag op de bus en haar hoorde ik daar niet over. Volgens mij betaal je minder met de frankeer dan met postzegels of niet? en is het daarom dat je het naar hen moet brengen. Ik bracht de stapel gister naar dat kantoortje in die super en volgens mij legden ze het gewoon tussen de andere post. Ga eens kijken waar ze het laten vanmiddag als het een beetje druk is ofzo.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 13:01

Wij doen de post van het werk bijna altijd op de bus
Is ook gefrankeerd met de frankeermachine.
met de frankeermachine is goedkoper omdat je veel post verstuurd. Zeg maar grootverpakking korting. Voor het frankeerapparaat betaal je ook nog dus je moet wel écht veel post hebben om de frankeermachine eruit te halen.
Als het erg belangrijk is gaat het met de koerier Lachen
Laatst bijgewerkt door Sjimmy op 06-05-04 13:05, in het totaal 1 keer bewerkt

:evaw:

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-04 13:05

Sjimmy schreef:
Wij doen de post van het werk bijna altijd op de bus
Als het erg belangrijk is gaat het met de koerier Lachen


Is dat ook gewoon gefrankeerde post met zo'n stempelapperaat gestempeld zeg maar?

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 13:06

Heb net mijn post geedit Lachen

:evaw:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 13:08

Post die met een machine gefrankeerd is, hoor je bij elkaar in een roze envelop te doen omdat het bij het postkantoor anders behandeld wordt.

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 13:10

Wij hebben een haal en brengservice op het bedrijf waar ik werk.
Als we eens eerder sluiten doen we de post gewoon in de brievenbus iets verderop.

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-04 13:11

Lovely schreef:
Post die met een machine gefrankeerd is, hoor je bij elkaar in een roze envelop te doen omdat het bij het postkantoor anders behandeld wordt.


en wat gebeurt er als je dit niet doet? wij hebben hier geen roze enveloppen.

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 13:23

Wij hebben nooit een roze enveloppe gebruikt en het is altijd goed gegaan!

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 13:27

Zogeheten roodfrankering hoort in een rode envelop verstuurt te worden, als je geen haalcontract hebt. WAnneer je het los in de bus mikt kan het zo zijn dat de ontvanger strafport moet betalen. (meestal slipt het er gewoon doorheen hoor!) Je mag ook geen port betaald stukken in de brievenbus gooien, dat is echter ook schering en inslag. Af en toe schijnen er zelfs complete mailings in de bus te zitten.

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 13:32

gouda"]
[quote="Lovely schreef:
Post die met een machine gefrankeerd is, hoor je bij elkaar in een roze envelop te doen omdat het bij het postkantoor anders behandeld wordt.


en wat gebeurt er als je dit niet doet? wij hebben hier geen roze enveloppen.
[/quote]
Niks, maar je kunt op een gegeven moment wel een klacht krijgen van TPG. Voor roodfrankering (thanks Roos) geldt een ander tarief dan voor postzegels.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-04 13:37

oh alleen een klacht maar goed denk dat ik het alleen in noodgevallen (tijdnood) ga doen mag nu een kwartier eerder weg om de post weg te brengen. Lukt dat niet dan gooi ik het wel gewoon in de bus Schijnheilig

Marijke

Berichten: 516
Geregistreerd: 16-02-01
Woonplaats: Bommelerwaard (Gld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 13:46

Zoals hierboven al door meerdere bokkers gezegd, gefrankeerde post (dus roodgestempeld Haha! ) mag in principe alleen in een rode/roze verzamelenveloppe in de brievenbus worden gegooid.

Deze verzamelenveloppen kun je o.a. bij de leverancier van de frankeermachine bestellen (bijv. Frama in Gorinchem).

De gefrankeerde post wordt op het distributiecentrum van TPG idd anders behandeld dan normale gepostzegelde Verward (nieuw woord?) post.

Heb je een overijverige TPG'er die jouw gefrankeerde post er tussenuit haalt zonder dat hij in een verzamelenveloppe zat, dan krijgt de geadresseerde strafport en de afzender een waarschuwing, blijf je die waarschuwingen negeren dan kan TPG je frankeermachine af laten sluiten (schijnen een nieuw lik op stuk beleid te hebben tegenwoordig Scheve mond )

*tok, tok, tok* Rare jongens die romeinen...????(Obelix)

Barb

Berichten: 12075
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 13:55

Toen ik nog bij een bedrijf in Haarlem werkte gooiden we alle post in de brievenbus, zo deden hun het al een paar jaar en er is nog nooit een klacht geweest.

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 13:55

Marijke schreef:
Deze verzamelenveloppen kun je o.a. bij de leverancier van de frankeermachine bestellen (bijv. Frama in Gorinchem).


He, ik werk in het zelfde pand als Frama. Wij hebben dus ook zo'n Framamachine Bloos sorry offtopic

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-04 14:09

wij hebben hier ruys (of zoiets) zal eens kijken of ze die enveloppen daar ook hebben. zal wel weer flink wat Geld, geld! als je dat iedere dag in zo''n envelop moet kwakken.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 14:12

Hmm, ik stop het al bijna een jaar gewoon in de brievenbus, ik heb er nog nooit iets over gehoord Lachen

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Loutjelou
Berichten: 650
Geregistreerd: 06-01-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 15:10

Wij gooien het altijd in zo'n postzak bij het postkantoor. Maar nooit in een roze of rode envelop hoor. Misschien verschilt het ook per regio ofzo?! Als het postkantoor dicht is gooi ik het nog weleens in de brievenbus!

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 15:18

De rode enveloppen zijn speciaal voor roodgefrankeerde post. Je kan ze KOPEN, ze kosten iets van 1.50 of 2 euro PER STUK!

Verder ook altijd begrepen dat het niet zomaar in de brievenbus mag, omdat je anders een boete krijgt. (bedrijfsnaam etc staat natuurlijk op de frankeerstempel dus ze weten je wel te vinden...)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 01San, Anoukjuuuhh, BLEXBot, Brenda66, Googlebot, Ilona__, Indy_Mouse_9, Jade91, joyce83, Lizzah, Pellelilly, Polarize, Renee1991, Shari_B, Touchem, vevina en 52 bezoekers