1 minuut stilte voor Fortuyn?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 17:11

Zonder z'n ideeën zou meneer de G. wel iemand anders hebben uitgezocht denk ik Knipoog

Democratie is niet vermoord, maar heeft wel een tik gekregen denk ik.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 17:15

De democratie krijgt een tik bij iedere persoon die wordt vermoord. Of het nu een persoon is die voor een zetel in de tweede kamer kandidaat staat, het Europese Parlament (Ana Lindt) of voor een zetel in het gemeentebestuur gaat.

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 17:16

zeer overdreven... al die poespas, alsof er een god is vermoord ofzo..

Nee,ik ben misschien hard, maar ik kan er niet wakker (meer) van liggen, er gebeuren per dag te veel erge dingen om bij dit punt alleen stil te staan.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 17:18

Ellende schreef:
Samsam: in de onderwijswereld denk ik dat over twee jaar ze hem echt niet vergeten zijn.


Prima, in de politiek zullen ze waarschijnlijk ook nog wel even stilstaan bij de dood van Pim Fortuyn.
Maar waarom zou de 'gewone bevolking' dat wel doen voor Pim en niet voor Hans? Ik zie gewoonweg het verschil niet

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 17:19

Cassidy: ben ik helemaal met je eens. Maar dit is in Nederland de eerste politieke moord in eeuwen geweest...


DPB:
Omdat Pim voor 'de gewone bevolking' wat betekende, gezien de (condoleance)stemmen op zijn partij.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 17:20

Intussen zouden de gemoederen toch zo bedaard moeten zijn dat men kan overgaan tot de orde van de dag?

Floortje92
Berichten: 47
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 17:25

overdreven, vind ik. niet om even stil te staan bij politieke moor op zich, maar om alleen Pim wel. Er gaa elke dag wel iemand dood, waarom zou Pim Fortuyn belangrijker zijn deze 'gewone' mensen?!

Pino24
Berichten: 1778
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 17:28

Vind het niet overdreven. Je hoeft niet stil te staan bij de moord óp Pim Fortuyn maar misschien er wel even bij stil staan dat iemand is vermoord om zijn mening..... Of je het er nou mee eens was of niet!

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 17:28

Sypheron schreef:
Ik vind het niet overdreven, was van plan om toen op Fortuyn te gaan stemmen (en nou alsjeblieft geen voor of tegen reacties... daar gaat dit topic niet over). Maargoed, ik loop rond die tijd op de werkvloer, dus weet niet of het precies 18:06 wordt, maar ik ga wel een minuutje erbij stilstaan.


ben ik het helemaal mee eens!
Maar 2 jaar geleden alweer Scheve mond

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 17:29

Ellende schreef:
Omdat Pim voor 'de gewone bevolking' wat betekende, gezien de (condoleance)stemmen op zijn partij.


Wat in mijn ogen ook behoorlijk dom overkomt.... en getuigt van niet al te pientere mensen, die zoiets doen.

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 17:29

Floortje92 schreef:
overdreven, vind ik. niet om even stil te staan bij politieke moor op zich, maar om alleen Pim wel. Er gaa elke dag wel iemand dood, waarom zou Pim Fortuyn belangrijker zijn deze 'gewone' mensen?!


Precies! het wordt zo opgehemelt... nogmaals: heel sneu (voor Pim zelf) maar kom op mensen???? WAT heeft ie nou helemaal GEDAAN? Concreet dan bedoel ik.

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 17:36

Kan me voorstellen dat er behoefte aan is, want het is een enorme zonde dat iemand die zijn mening uitspreekt (wat voor mening dan ook, zolang het de persoonlijke integriteit van mensen niet aantast) gewoon wordt afgeslacht. Ik heb er nog steeds geen woorden voor.

Maar.... Eigenlijk is 4 mei ervoor om je doden te herdenken. Het besef dat jij hebt bij vrede en bij gedenking.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 17:41

Ellende schreef:
DPB:
Omdat Pim voor 'de gewone bevolking' wat betekende, gezien de (condoleance)stemmen op zijn partij.


Was dit een reactie op mijn vraag of op DPB Verward

Ik denk namelijk dat de gemiddelde docent (en Hans van Wieren was imo nog wel wat meer) in principe meer betekend voor de 'gewone bevolking' dan de gemiddelde politicus....
Het gaat mij niet in de eerste plaats om de standpunten van Pim Fortuyn overigens. Ook al was ik het absoluut niet met hem eens, meningen verschillen nu eenmaal.
Maar gewoon het feit, dat als er hier in Nederland iets gebeurd met een bekende nederlander (politicus of wat dan ook) dat het gelijk zo opgeblazen wordt. En er nog weken/maanden/jaren een drama van gemaakt kan worden.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 17:45

saluut schreef:
Vind het niet overdreven. Je hoeft niet stil te staan bij de moord óp Pim Fortuyn maar misschien er wel even bij stil staan dat iemand is vermoord om zijn mening..... Of je het er nou mee eens was of niet!


Pim is NIET vermoord om zijn mening. Maar omdat een fanatiekeling en geestelijk gestoorde hem een gevaar vond voor de samenleving. Dus iedereen die tijdens een avondje stappen gedurende een ruzie (want dan verkondig je toch ook je mening) een mes in zijn rug krijgt is een slachtoffer!

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 17:46

dat betekent wel dat ik 2 jaar geleden in tunesie rondliep Tong uitsteken

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 17:47

SplashIsLief schreef:
dat betekent wel dat ik 2 jaar geleden in tunesie rondliep Tong uitsteken

Verward

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 17:48

Sypheron schreef:
Ik vind het niet overdreven, was van plan om toen op Fortuyn te gaan stemmen (en nou alsjeblieft geen voor of tegen reacties... daar gaat dit topic niet over). Maargoed, ik loop rond die tijd op de werkvloer, dus weet niet of het precies 18:06 wordt, maar ik ga wel een minuutje erbij stilstaan.



OK dan! Totally Agree....niets aan toe te voegen Haha!

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 17:49

Richtje"]
[quote="SplashIsLief schreef:
dat betekent wel dat ik 2 jaar geleden in tunesie rondliep Tong uitsteken

Verward
[/quote]
haha wij waren in tunesie op weg naar het strand en toen zagen we de krant waar pimmie op de voorkant stond
weet wel dat ik toen doodsbang Bloos in bed heb gelegen Tong uitsteken

Pino24
Berichten: 1778
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 17:49

Cassidy"]
[quote="saluut schreef:
Vind het niet overdreven. Je hoeft niet stil te staan bij de moord óp Pim Fortuyn maar misschien er wel even bij stil staan dat iemand is vermoord om zijn mening..... Of je het er nou mee eens was of niet!


Pim is NIET vermoord om zijn mening. Maar omdat een fanatiekeling en geestelijk gestoorde hem een gevaar vond voor de samenleving. Dus iedereen die tijdens een avondje stappen gedurende een ruzie (want dan verkondig je toch ook je mening) een mes in zijn rug krijgt is een slachtoffer!
[/quote]

Pim uitte zijn mening en zicht op onze samenleving en had daar bepaalde plannen mee. Die plannen kwamen bedreigend op Meneer van der Graaf over en vond het een gevaar voor onze samenleving en besloot hem daarom dood te schieten! En daad met voorbedachte rade, uiterst voorbereid! Dat is iets héél anders als tijdens een avondje uitgaan ruzie krijgen en vervolgens een mes in je rug krijgen!

_Emma_

Berichten: 6275
Geregistreerd: 18-04-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 17:50

Ik ga geen minuut stil zijn voor zo iemand.
Ik vond en vind PF helemaal niks.
Waarom, daar gaat dit topic niet over.

PF wordt gezien als een soort god die hele belangrijke dingen heeft waar gemaakt.
Maar dat is ie helemaal niet.

Nee, overdreven gedoe.

wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 17:53

Fasel schreef:
Ik vind het overdreven, en niet zo'n beetje ook. Ik vond de man een lachertje. Roepen, roepen maar oplossingen aandragen ho maar. Ja weglopen als hij niet meer kon bedenken wat te zeggen. MAar goed dat terzijde.

Nee ik ga geen minuut stil zijn. Niet voor Fortuyn. Heb ik wel op vier mei gedaan en 3 minuten voor de aanslag madrid enz. Maar nee, ik ga niet voor iemand als Fortuyn stil zijn. Het is verschrikkelijk dat hij vermoord is, dat had nooit mogen gebeuren maar de man wordt als een god neergezet terwijl hij werkelijk nergens een basis onder kon leggen.

dus....

niet gaan roepen, dit is slechts mijn mening


Helemaal mee eens.

Ik heb overgens wel De zesde mei gelezen.

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 17:54

Ben het met Saluut eens, zo Volkert al redenerend te werk ging, was hij tegen Fortuyn omdat deze ZIJN wereldvisie vertroebelde. Had bijvoorbeeld ook betrekking op die Nertsenfarms enzo.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 17:56

Richtje, sorry, reactie was inderdaad op jouw vraag 'scheef' gelezen toen ik hem neerzette.

Ik weet niet of een leraar meer voor 'de maatschappij' betekent dan een politicus... lijkt me ook een andere discussie. Maar ik denk wel dat Pim Fortuyn meer mensen persoonlijk geraakt heeft dan Hans van Wieren, hij had de hele media achter zich aan lopen.

En dat opblazen... tja... ik vind het echt vreselijk wat er gebeurd is, nu nog... maar dat mag iedereen voor zichzelf uitmaken.

DPB: ieder z'n eigen stem...
*zegt iemand die in theorie eigenlijk anti-democratie is*

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 18:00

Daar heb je gelijk in Knipoog Dat is idd een andere discussie (misschien wel een interessante overigens), ik denk dat ze niet zonder elkaar kunnen en beide een belangrijke functie vervullen voor de maatschappij.

Tuurlijk is het vreselijk wat er gebeurd is, dat zullen de meeste mensen met je eens zijn. Maar het houd imo een keer op..... En wat betreft de moord op Pim, vind ik dat die grens inmiddels wel zo'n beetje bereikt is.

Menno

Berichten: 1595
Geregistreerd: 16-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 18:02

Ik ben hier ook voorstander van. Ik heb me destijds goed kunnen vinden in een aantal ideeen van hem.

Als je niet de moeite kunt nemen op 1 hele minuut stil te blijven voor Pim Fortuyn, neem dan de moeite om 1 minuut stil te staan bij zinloos geweld...


Om nog even over zinloos geweld door te gaan, ik heb zojuist te horen gekregen dat de broer van een collega gisteren is doodgestoken.

Hij is eigenaar van een camping hier in Nederland en kreeg te horen dat iemand bezig was een caravan open te breken. Daar aangekomen onstond er een vechtpartij waarbij de inbreken een mes trok. Vannacht is die broer van mijn collega overleden aan zijn verwondingen.... Scheve mond
Laatst bijgewerkt door Menno op 06-05-04 18:08, in het totaal 1 keer bewerkt