1 minuut stilte voor Fortuyn?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 21:58

Ik ben niet stilgeweest. Maar zou eventueel niet een minuut stilte houden voor hem specifiek, maar meer bij de vraag waar het heen gaat in Nederland....

Dromen, denken, durven, doen, doorgaan


Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 22:12

Intussen kunnen we wel voor alles een minuut stilte gaan houden, er worden zoveel mensen vermoord zonder/met een poedersuiker. En helpt het wat? nee. Ik vind best dat je op 4 mei even stil kunt zijn, maar het houdt een keer op...

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei!

Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 22:39

Samsam schreef:
ik vind het eerlijk gezegd overdreven, maar ik had ook niets met die man.


same here

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 23:00

Ik heb net t hele topic gelezen en ben het echt volledig met Fasel en Cassidy eens OK dan!

Ik heb alle respect voor iedereen die er zelf bij stil wil staan, om welke reden dan ook die voor die persoon belangrijk is, maar ik begrijp niet waarom dit dan ook landelijk zou moeten en zoveel aandacht zou moeten hebben. Daar hebben we namelijk inderdaad 4 mei voor, en er gebeuren dagelijks zóveel verschrikkelijke dingen dat we dan wel constant stil zouden mogen blijven...

Wat er is gebeurd is natuurlijk heel erg, máár er worden dagelijks mensen om hun mening vermoord en daar staan we 2 jaar later echt niet meer bij stil. Bovendien vind ik de manier waarop mensen 'Pimmetje' nog steeds verafgoodden nog vééél enger dan het feit dat er iemand op deze manier vermoord is Scheve mond

Tancreda4

Berichten: 24014
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 23:10

Ik wilde het nog net niet op het forum zetten, omdat ik bang was dat het verkeerd zou worden op gevat.
Maar ik vind het dus ook overdreven. Ik zei al tegen mijn moeder: Waarvoor is dat? Is het nu een jaar terug, nee toch al twee jar? Waarom dan?

Oke, ik vind het niet erg hoor, familie leden en mensen die dat willen si het prima natuurlijk. Maar ik vind het overdreven.
Moeten we dan maar voor elk mens dat is vermoord een minuut stilte gaan houden? Dan worden dat nogal veel dagen ben ik bang...

Maar omdat hij een politicus was, is het anders...
Ik had niets met die man, en zal ook geen minuut stilte voor hem hebben. Er zijn gruwelijkere dingen gebeurt in de wereld... (niet dat dit niet erg is hoor!!!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 23:45

wennie"]
[quote="Lovely schreef:

Wennie, wat vond je van het boek?


Ik moest in het begin even wennen aan de schrijf stijl, maar als je eenmaal "in" het verhaal zit merk je dat het heel goed in elkaar zit (vond ik) Hoewel je weet hoe het afloopt, is het toch een heel spannend boek.
Vond de theorie dat er een organistatie achter Volkert vd G. stond niet eens zo heel ver gezocht.
De manier waarop Fortuyn neer werd gezet kwam eigenlijk wel over een met hoe ik hem zag. (Was geen aanhanger)
[/quote]
De opbouw van het boek vond ik in het midden een beetje saai, maar tegen het einde viel alles wel op zijn plek. Toen ik het laatste stukje had gelezen, was ik wel even stil. Ross schrijft een soort van mengeling van fictie en werkelijkheid, maar wat hij suggereert aan het einde, vond ik wel erg, uhm, eng Haha!. Of het werkelijk zo gegaan is, durf ik niet te zeggen eigenlijk.
Ik lees graag Ross, andere aanrader is Omwille van de Troon, dat gaat over het koningshuis ten tijde van Juliana en Bernhard.

Rene
Berichten: 266
Geregistreerd: 06-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 00:24

Ja dag,

je kunt wel bezig blijven...
én zo te horen helpt het helemaal niets want er komen alleen maar meer momenten van stilte bij?!

Och als het voor je zelf helpt om er even bij stil te staan, oké. Maar om dan weer een hele stoet naar de plaats delict, zijn graf en zijn huis te organiseren Verward (ieder zijn eigen natuurlijk)

En denk even na willen we nou echt zo graag rechts gaan stemmen??? Go Harry Potter... Scheve mond

Op 6 mei om 6 min. over 6 -> resultaat 666 (is het teken van..) juist ja is natuurlijk wel weer ver gezocht maar toch...

Eliane schreef:
Wat er is gebeurd is natuurlijk heel erg, máár er worden dagelijks mensen om hun mening vermoord en daar staan we 2 jaar later echt niet meer bij stil. Bovendien vind ik de manier waarop mensen 'Pimmetje' nog steeds verafgoodden nog vééél enger dan het feit dat er iemand op deze manier vermoord is Scheve mond


Vooral die laatste zin doet het hem, (ben het helemaal met je eens )

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 01:41

Ik stem nooit en hiervoor stilstaan..... Het is wel erg dat men iemand vermoord die een eigen mening heeft en deze ook laat horen.
Waar gaat het heen met deze wereld. Scheve mond

Geniet van het leven, want je leeft maar 1 keer!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 09:58

Lovely"]
[
Pim had ook bij leven nooit waargemaakt wat hij allemaal riep, puur omdat er geen basis zat onder zijn kreten. Dat is later wel gebleken, want volgens mij is die partij aardig geflunckt zonder hem, daaraan kun je dus zien dat het geen ruk voorstelde.

Verder kan ik mij volledig vinden in wat Fasel en Cassidy naar voren brengen. Daarnaast mijn medeleven voor de familie van de collega van Menno en ik vind dat Menno ook wat dingen heel treffend neerzet!

Wennie, wat vond je van het boek?
[/quote]
Goh, wist niet dat jij helderziend was. Dit kun je niet zeggen, want dat zullen we nooit kunnen weten, hij heeft nooit de kans gekregen. Jouw mening is niet objectief.
Ik vind dat hij recht had op een kans, zoals iedereen recht heeft op een kans. MAar die is hem ontnomen door hem domweg af te maken.

[quote="faye schreef:
Dan zie ik zo'n Matt Herben met tranen in zijn ogen en dan denk ik: Mijn hemel, waar zijn ze mee bezig. Pim was zo narcistisch, dat men zich nu scheel kan betalen aan zijn (door hemzelf) ontworpen grafmonument. Een narcist is meestal geen goede zaak voor een samenleving...

Pim kwam op ons inderdaad niet sympathiek over. Maar wij waren buitenstaanders. Je weet niet of de tranen van Mat echt waren, hij lijkt me toch wel een oprecht man. Je mag niet bij voorbaat uitgaan dat het show was. WAnt daar doe je hem mogelijk onrecht mee aan.

DAarbij valt het me op, dat de tegenstanders van Pim, zijn aanhangers van "verafgoden" beschuldigen. Het is ook heel typisch dat er onder zijn aanhangers meer mensen het terecht vinden van die 1 minuut stilte, dan degene die hem niet aanhingen.

De hond is de betere mens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 10:20

Nou Desiree, je hoeft er niet helderziend voor te zijn om te kunnen zien dat die LPF werkelijk geen moer voorstelt. 1 Miljoen mensen hebben die partij een kans gegeven, maar kijk eens wat ze ermee gedaan hebben, helemaal niks! Is dat helderziend? Neuh, dat is realiteit en bewijst hoe slecht de partij van Pim in elkaar zit. Je hoeft niet helderziend te zijn om te begrijpen dat dat ook met Pim totaal was mislukt.

Citaat:
Het is ook heel typisch dat er onder zijn aanhangers meer mensen het terecht vinden van die 1 minuut stilte, dan degene die hem niet aanhingen.

Ja, dat is heel typisch ja. Voor jou.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 10:21

Lovely schreef:
Nou Desiree, je hoeft er niet helderziend voor te zijn om te kunnen zien dat die LPF werkelijk geen moer voorstelt. 1 Miljoen mensen hebben die partij een kans gegeven, maar kijk eens wat ze ermee gedaan hebben, helemaal niks! Is dat helderziend? Neuh, dat is realiteit en bewijst hoe slecht de partij van Pim in elkaar zit. Je hoeft niet helderziend te zijn om te begrijpen dat dat ook met Pim totaal was mislukt.

Citaat:
Het is ook heel typisch dat er onder zijn aanhangers meer mensen het terecht vinden van die 1 minuut stilte, dan degene die hem niet aanhingen.

Ja, dat is heel typisch ja. Voor jou.

Die laatste opmerking zegt meer over jou dan over mij, dus daar ga ik verder niet op in.

De partij heeft inderdaad een kans gekregen maar Pim nog altijd niet. En ik ben er van overtuigd dat het met Pim anders was gelopen. Bepaalde strijden hadden met pim erbij niet plaatsgevonden, zoals wie moet hem opvolgen. Je bent sterk bevooroordeeld.

De hond is de betere mens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 10:29

Zo bevooroordeeld ben ik niet hoor, ik heb het nieuws en de artikelen gevolgd, hier en daar een boek gelezen en daaruit kun je wel je conclusies trekken. Daarbij discussieer ik ook nog wel eens met mensen met iets meer inhoud en diepgang dan wat je hier op bokt.nl vindt en zodoende ontstaat een mening. Volgens jou is dat slechts een mening, maar dat is tenminste altijd nog beter dan na-blaten en halsstrarrig blijven geloven in een media-hype van dik 2 jaar geleden. Pim verkocht met zijn politieke plannen gebakken lucht en had praatjes voor tien, maar praatjes vullen geen gaatjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 10:42

Desiree"]
[quote="faye schreef:
Dan zie ik zo'n Matt Herben met tranen in zijn ogen en dan denk ik: Mijn hemel, waar zijn ze mee bezig. Pim was zo narcistisch, dat men zich nu scheel kan betalen aan zijn (door hemzelf) ontworpen grafmonument. Een narcist is meestal geen goede zaak voor een samenleving...

Pim kwam op ons inderdaad niet sympathiek over. Maar wij waren buitenstaanders. Je weet niet of de tranen van Mat echt waren, hij lijkt me toch wel een oprecht man. Je mag niet bij voorbaat uitgaan dat het show was. WAnt daar doe je hem mogelijk onrecht mee aan.

Ik zeg toch niet dat het show was? Waar baseer je dat in hemelsnaam op?

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 10:49

Niemand is objectief, iedereen vormt zijn mening op basis van wat hij/zij om zich heen ziet en hoort. Maar wat is daar mis mee, zolang je er zelf maar goed over nadenkt en niet domweg mensen napraat Verward

Wel ben ik het met Desiree eens, dat je nooit kan zeggen wat er gebeurd zou zijn, als PF niet vermoord was. Sterke vermoedens hebben ok, maar meer ook niet.
Het heeft imo ook weinig zin, om te gaan speculeren wat er misschien wel gebeurd zou zijn, als..... En ik vind het al helemaal zinloos om daarover te bekvechten. Maar goed dat is maar mijn (subjectieve Knipoog) mening.

Laten we dit topic een beetje gezellig houden Lachen

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 10:52

Het verbaast mij telkens weer hoe mensen kunnen geloven in iets wat niet gaat gebeuren en als het dan blijkt dat het niet gebeurd is, dan nog erin blijven geloven Verward.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 10:57

Tja, maar als iemand er echt van overtuigd is kan ik me dat ook wel weer voorstellen.....
Ik zie het probleem ook niet zo, laat mensen lekker geloven wat ze willen geloven (zolang het geen kwaad kan/schade aanricht). Jij hebt jou mening, iemand anders de zijne en die meningen verschillen nou eenmaal (gelukkig maar Lachen )
Ik ben zelf overigens absoluut geen aanhanger van PF (integendeel Knipoog)

Edit: Hoewel imo, een gezonde discussie op z'n tijd best zinvol kan zijn

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 11:07

faye schreef:
[
Ik zeg toch niet dat het show was? Waar baseer je dat in hemelsnaam op?
[/quote]

Nou, ik kreeg de indruk dat jij je niet kon voorstellen dat iemand werkelijk nog verdriet kon hebben om iemand die zo narcistisch was. VAndaar die opmerking van mij.

De hond is de betere mens

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 11:09

Discussie zeker, maar ik erger me altijd een beetje aan de mensen die maar roepen: Als Pim.. dan...
en de rest zwart wit bekijken en alles met een negatieve insteek zien. Desiree bijvoorbeeld. Je hebt zoveel sterke meningen over vanalles en nogwat, er wordt jou blijkbaar zoveel onrecht aangedaan, zoals ik in het vorig topic (een beetje lachend) riep: Wanneer ga jij de politiek in? Serieus dit keer. Waarom blijf je rondlopen met het idee: Met Pim was alles beter geweest? Dóe er dan iets mee! Dat negatieve gedoe altijd...
Laatst bijgewerkt door Laura op 07-05-04 11:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 11:09

Het feit dat iemand na twee jaar huilt om een "collega" is in mij ogen niet gezond en heeft wellicht te maken met de hele ongezonde verheerlijking van die man.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 11:14

Laura schreef:
Discussie zeker, maar ik erger me altijd een beetje aan de mensen die maar roepen: Als Pim.. dan...
en de rest zwart wit bekijken en alles met een negatieve insteek zien. Desiree bijvoorbeeld. Je hebt zoveel sterke meningen over vanalles en nogwat, er wordt jou blijkbaar zoveel onrecht aangedaan, zoals ik in het vorig topic (een beetje lachend) riep: Wanneer ga jij de politiek in? Serieus dit keer. Waarom blijf je rondlopen met het idee: Met Pim was alles beter geweest? Dóe er dan iets mee! Dat negatieve gedoe altijd...


Hier heb je ook wel weer een beetje gelijk in, maar het mes snijdt aan twee kanten.
Desiree is hier zeker niet de enige die imo af en toe een beetje té stellige beweringen doet.....

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 11:14

Wat ik heel frapant vind is dat wanneer je zo overduidelijk ziet dat iemand geen basis heeft, en hoe hoog en hoe laag je ook springt, Pim had geen basis, zoveel mensen mee kan krijgen. Ikzelf wil toch graag zien dat de persoon waarop ik stem wat meer heeft dan alleen maar het roepen van bepaalde dingen en als die persoon dan ook nog eens geen oplossingen kan aandragen of gewoonweg wegloopt wanneer hij zijn gelijk niet krijgt of er moeilijke vragen komen dan kies ik daar dus niet voor. Zo iemand heb ik gewoon geen vertrouwen in in onze politiek. Nee, ik ben ook geen voorstander van Balkellende, vind het ook dieptriest dat die man onze premier is maar goed, het is zowieso helemaal verkeerd gelopen met de verkiezingen jammergenoeg. Mensen waren de weg kwijt en dat is op zich ook best te begrijpen.

'Paint' it 'Black'

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 11:14

Laura schreef:
Met Pim was alles beter geweest? Dóe er dan iets mee! Dat negatieve gedoe altijd...

DAt maak jij ervan.
Ik had graag gezien dat Pim een kans had gekregen. Maar waarom moet ik ZELF de politiek in? Ik ben daar toch de juiste persoon niet voor!

De hond is de betere mens

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 11:16

Ben het met Fasel eens.....
Maar ik vraag me af over wie dat meer zegt, over PF of over de nederlandse bevolking (en ik vrees het laatste Scheve mond)

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 11:16

Laura schreef:
Discussie zeker, maar ik erger me altijd een beetje aan de mensen die maar roepen: Als Pim.. dan...
en de rest zwart wit bekijken en alles met een negatieve insteek zien. Desiree bijvoorbeeld. Je hebt zoveel sterke meningen over vanalles en nogwat, er wordt jou blijkbaar zoveel onrecht aangedaan, zoals ik in het vorig topic (een beetje lachend) riep: Wanneer ga jij de politiek in? Serieus dit keer. Waarom blijf je rondlopen met het idee: Met Pim was alles beter geweest? Dóe er dan iets mee! Dat negatieve gedoe altijd...


Dat is nou eigenlijk het idee wat ik heb als ik zeg 'de democratie ben je zelf'. Je kan denken 'Pim is dood dus de democratie ook'. Je kan ook denken 'verdomd, die Pim gaf een wereldvoorbeeld, had zijn mening, waar ik achtersta, IK ga er voor zorgen dat die niet in het niet valt en ga er iets mee doen'.

Alleen kan ik het nooit zo goed uitleggen als anderen

'Paint' it 'Black'

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 11:17

Desiree"]
[quote="Laura schreef:
Met Pim was alles beter geweest? Dóe er dan iets mee! Dat negatieve gedoe altijd...

DAt maak jij ervan.
Ik had graag gezien dat Pim een kans had gekregen. Maar waarom moet ik ZELF de politiek in? Ik ben daar toch de juiste persoon niet voor!
[/quote]

Waarom zou jij de juiste persoon niet zijn? Je bent sterk, laat je niet van je mening of standpunt uitbrengen. Zonder dat ik zeg dat je iets moet denk ik wel dat jij zoiets zou kunnen Knipoog

'Paint' it 'Black'