gevangenen te luxe leven?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 09:30

Ellende schreef:
Jongens, wat willen jullie dan?

Dat ze onze belastingcenten terugbetalen d.m.v. werk. En ze HOEVEN geen salaris: ze hebben al onderdak en eten en kleren. Meer hoeven ze niet. Televisie is nergens voor nodig. GEwoon 5 dagen in de week 8 uur per dag werken voor de kost (onkosten). De uitgaven die door de overheid bespaard blijven door hun werk, kunnen we dan aan zorg voor bejaarden gebruiken.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 09:47

Ah welnee, die mensen hoeven geen salaris. Straks als ze uit de bak komen mogen ze gewoon op straat leven en weer wat autoruitjes intikken om aan geld te komen.

Reintegratie, Desiree??

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 09:50

Reintegratie of integratie, volgens mij hebben we in nederland daar helemaal geen kaas van gegeten....

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 09:52

Laura schreef:
Ah welnee, die mensen hoeven geen salaris. Straks als ze uit de bak komen mogen ze gewoon op straat leven en weer wat autoruitjes intikken om aan geld te komen.

Reintegratie, Desiree??



als de pakkans omhoog gaat en het comfort in de gevangenissen heel veel omlaag........ dan denk ik dat het autoruitje intikken ineens een stuk minder intressant is dan de spoelkeuken van de plaatselijke italiaan

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 10:16

Citaat:
Reintegratie of integratie, volgens mij hebben we in nederland daar helemaal geen kaas van gegeten....


Oh, nee dit is opbouwende kritiek. We hebben in Nederland nergens kaas van gegeten dus laten we 'die criminelen' allemaal maar levenslang opsluiten en uitbuiten want dat wíj daarvoor betalen dat is toch idioot en aan óns geld mogen ze niet komen.

Wanneer ga jij de politiek in, Desiree? *LOL*

Gijsenkim, denk dat dat van die pakkans inderdaad waar is. Maar tot die tijd lijkt het me toch het meest verstandig voor de hele maatschappij dat deze mensen gestraft worden en vervolgens op een goede manier weer kunnen integreren. Wie zei dat in een vorig topic? Dat wanneer je mensen opsluit in een hokje van 2 bij 2 zonder boeken/tv dat ze helemaal van de maatschappij ontvreemd raken? Dat vond ik wel een goed argument.

Bovendien denk ik dat wij tot op zekere hoogte onze eigen 'criminelen' creeeren als maatschappij en tsja daar moet je nar handelen en ja dat kost geld. Maar zo simpel als bokkers het hier stellen, wat een humor Haha!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 10:19

Zei ik dat Laura Haha! Haha! Haha!,

kan best hoor ik ben een echte tweeling Haha! Haha!

annefloor

Berichten: 1902
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Bloemendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 10:22

Ik heb nadat ik dit topic heb gelezen in mijn hoofd. Stel je voor je broer waar van je houd word opgesloten voor b.v. poging tot doodslag.

Zal je dan nog steeds de zelfde mening hebben van "op naar het Amirikaanse gevangenissysteem waar je als je de gevangenis uitkomt (als je er wel nog uitkomt) zoveel psygesie ideen in je hoofd heb waarvan je eerder in herhaling stapt."

Ik snap dat niet hoor echt niet je kan een persoon heel anders behandelen menswaardig. Natuurlijk moet het een straf blijven en zijn sommige dingen in de gavngenis echt overdreven maar echt jullie denken echt met sommige dingen te makkelijk er over eerlijk waar. Want denk nou echt niet als je niet kan staan en gaan waar je wil dat dat al geen erg genoege straf is.....

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 10:24

peebee materiaal Haha!
Laatst bijgewerkt door KiWiKo op 07-05-04 10:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 10:24

als je het niet te erg vind Laura, onthou ik mezelf van een carriere in de politiek. Ik heb al gezien waar reintegratie mislukt is. Mensen moeten het uiteindelijk toch ZELF willen, je kunt dat niet voor ze doen.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 10:27

annefloor schreef:
Ik heb nadat ik dit topic heb gelezen in mijn hoofd. Stel je voor je broer waar van je houd word opgesloten voor b.v. poging tot doodslag.

.....


als mijn broer iemand half dood slaat en hij moet daarvoor zitten...... vind ik dat alleen maar terecht..... en trouwens ik denk dat het gevang dan zijn kleinste probleem is Haha! Haha!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 10:46

Citaat:
Mensen moeten het uiteindelijk toch ZELF willen, je kunt dat niet voor ze doen.


Kort door de bocht. Heb je wel eens gehoord van het integratiemodel van Penninx? Een succesvolle integratie (of het nu om allochtonen of gevangenen gaat) ligt aan meerdere variabelen. Zoals oa: De maatschappij die kansen (stimulans zoals subsidie, banen, etc) en beperkingen (zoals vooroordelen tegen bepaalde mensen) geeft en de persoon zelf, zijn/haar houding (harde werker, wil om te leren).

Wanneer de maatschappij mensen stimuleert dmv een kans om geld te verdienen, iets op te bouwen, een 'beginnetje' te geven, zal dit zeker wel helpen in een goed integratieproces.
Laatst bijgewerkt door Laura op 07-05-04 10:47, in het totaal 1 keer bewerkt

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 10:47

gijsenkim schreef:
Zei ik dat Laura Haha! Haha! Haha!,

kan best hoor ik ben een echte tweeling Haha! Haha!


hihi, je bent 3 dagen na mij jarig..

Ben het wel met je eens hoor..

Goh ja ik ben ook tweeling Haha!

annefloor

Berichten: 1902
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Bloemendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 14:11

gijsenkim"]
[quote="annefloor schreef:
Ik heb nadat ik dit topic heb gelezen in mijn hoofd. Stel je voor je broer waar van je houd word opgesloten voor b.v. poging tot doodslag.

.....


als mijn broer iemand half dood slaat en hij moet daarvoor zitten...... vind ik dat alleen maar terecht..... en trouwens ik denk dat het gevang dan zijn kleinste probleem is Haha! Haha!
[/quote]

Nee natuurlijk vind ik dat ook terecht maar ik bedoel je broer zit zo gevangen en word net zo als in amirika in mekaar getimmerd word. Ik wil ook niet die kant opgaan met Nederlandse gevangenis...

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 14:14

annefloor schreef:

Nee natuurlijk vind ik dat ook terecht maar ik bedoel je broer zit zo gevangen en word net zo als in amirika in mekaar getimmerd word. Ik wil ook niet die kant opgaan met Nederlandse gevangenis...



neem van mij aan dat er genoeg gebeurd in de gevangenis waar je geen flauw idee van hebt Scheve mond

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 14:16

Bejaarden zetten ze met 5'en in een kamer. En in de gevangenis is dat kennelijk niet mogelijk??? Iig, lang niet alle gevangenissen!

annefloor

Berichten: 1902
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Bloemendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 14:18

Barb"]
[quote="annefloor schreef:

Nee natuurlijk vind ik dat ook terecht maar ik bedoel je broer zit zo gevangen en word net zo als in amirika in mekaar getimmerd word. Ik wil ook niet die kant opgaan met Nederlandse gevangenis...



neem van mij aan dat er genoeg gebeurd in de gevangenis waar je geen flauw idee van hebt Scheve mond
[/quote]

Ja zo naief ben ik ook niet maar de wachter (zo heet dat toch weet evven geen ander woord) maar die hebben in Amirka meer inzicht en mogen eerder optreden dan in Nederland dit is al heel vaak foutgegaan (Ik snap ook wle dat medegevangen ook erop los kunnen slaan) En ook dat wachter drugs naar binnen smokkelen en denken dat ze alle macht hebben.

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 14:19

onder wachter versta je zeker gevangenisbewaarder?? Haha!

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 14:21

Maartjuh: lees nog eens na wat je net zegt, en bedenk dan het verschil tussen bejaarden en gevangenen, vooral als het gaat om het gevaar wat ze opleveren voor de zuster/gevangenbewaarder.

Voor de rest, hoe willen jullie het werk dat gevangenen doen winstgevend maken, op dit moment lukt dat in Nederlandse gevangenissen namelijk niet?

annefloor

Berichten: 1902
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Bloemendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 14:22

Barb schreef:
onder wachter versta je zeker gevangenisbewaarder?? Haha!


Ja dankje ik kwam er maar niet op Haha!

Menno

Berichten: 1595
Geregistreerd: 16-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 14:24

Barb"]
[quote="annefloor schreef:

Nee natuurlijk vind ik dat ook terecht maar ik bedoel je broer zit zo gevangen en word net zo als in amirika in mekaar getimmerd word. Ik wil ook niet die kant opgaan met Nederlandse gevangenis...



neem van mij aan dat er genoeg gebeurd in de gevangenis waar je geen flauw idee van hebt Scheve mond
[/quote]

Inderdaad.

Iemand in mijn familiekring heeft ruim 15 jaar als hoofdbewaarder rondgelopen in een gevangenis hier in Nederland en heeft momenteel een hoge functie in een TBS-kliniek.

Ik kan je verzekeren dat hetgeen wat je via de kranten en televisie te horen krijgt nog lang niet alles is. Knipoog

Sterker nog, ik zit erg dicht op het vuur en mij wordt nog niet alles verteld...

Al die fabeltjes over de zogenaamde luxeleventjes in de gevangenis... Ja, ze hebben het beter dan in andere landen, maar ik zou er nooit in terecht willen komen...

annefloor

Berichten: 1902
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Bloemendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 14:26

Ja dat bedoel ik ook wij moeten met de nederlandse gevangenis niet net zo erg worden als in sommige andere landen.

Lisetje

Berichten: 1591
Geregistreerd: 20-05-03
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 15:17

Maak het allemaal maar eens een keer mee.
Dan piepen jullie wel anders.
Je zit toch wel het meeste van de dag in dat celletje van 4 bij 4.

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 17:46

Ik eerst eventjes zeggen dat ik niet het hele topic heb door gelezen. Maar ik wil iets kwijt. Zo mooi als het hier staat beschreven is het toch niet in elke gevangenis.

Een zoon (16) van een kennis van mijn ouders zit psygisch niet helemaal goed in elkaar, en zou tijdelijk naar een gesloten inriching gaan. Helaas zijn er te weinig plaatsen in zo'n inrichting. Die jongen (die heel veel steun nodig heeft van zijn ouders en familie) zit nu verplicht in de gevangenis omdat er te weinig plaatsen zijn.
Dat is natuurlijk geen probleem behalve dat de regels in die gevangenis TOTAAL NIET zijn aangepast. Die jongen en nog andere waarvoor te weinig plaats is moeten zich aan de volgende regels houden dat de meest zware criminelen!!! Boos!
Die arme jongen mag 1 x per week bezoek ontvangen, en wel op maandag van half 5 tot half 6!
Er werd een stripboekje mee gebracht door een familielid, en dat mocht hij niet lezen! Het werd hem gewoon af genomen!

Deze jongen is compleet onschuldig, is in de gevangenis gedumpt totdat er een plaatsje vrij is. En krijgt dan deze regels!
Zo luxe lijkt me dat leventje niet... Verdrietig

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 18:12

annefloor"]
[quote="gijsenkim"][quote="annefloor schreef:
Ik heb nadat ik dit topic heb gelezen in mijn hoofd. Stel je voor je broer waar van je houd word opgesloten voor b.v. poging tot doodslag.

.....


als mijn broer iemand half dood slaat en hij moet daarvoor zitten...... vind ik dat alleen maar terecht..... en trouwens ik denk dat het gevang dan zijn kleinste probleem is Haha! Haha!
[/quote]

Nee natuurlijk vind ik dat ook terecht maar ik bedoel je broer zit zo gevangen en word net zo als in amirika in mekaar getimmerd word. Ik wil ook niet die kant opgaan met Nederlandse gevangenis...
[/quote]

zou ik niet erg vinden........ hij heeft het helemaal zelf gedaan

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 18:25

Ben het helemaal met Gijsenkim eens.
En daarbij wil ik nog even toevoegen: Eigen schuld, dikke bult!