gefrankeerde post in de brievenbus?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 19:09

Marijke schreef:
Zoals hierboven al door meerdere bokkers gezegd, gefrankeerde post (dus roodgestempeld Haha! ) mag in principe alleen in een rode/roze verzamelenveloppe in de brievenbus worden gegooid.

Deze verzamelenveloppen kun je o.a. bij de leverancier van de frankeermachine bestellen (bijv. Frama in Gorinchem).

De gefrankeerde post wordt op het distributiecentrum van TPG idd anders behandeld dan normale gepostzegelde Verward (nieuw woord?) post.

Heb je een overijverige TPG'er die jouw gefrankeerde post er tussenuit haalt zonder dat hij in een verzamelenveloppe zat, dan krijgt de geadresseerde strafport en de afzender een waarschuwing, blijf je die waarschuwingen negeren dan kan TPG je frankeermachine af laten sluiten (schijnen een nieuw lik op stuk beleid te hebben tegenwoordig Scheve mond )

ik ben zo'n overijverige TPGer......... het gaat tenslotte ook om mijn salaris Knipoog

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 19:59

Roos schreef:
Zogeheten roodfrankering hoort in een rode envelop verstuurt te worden, als je geen haalcontract hebt. WAnneer je het los in de bus mikt kan het zo zijn dat de ontvanger strafport moet betalen. (meestal slipt het er gewoon doorheen hoor!) Je mag ook geen port betaald stukken in de brievenbus gooien, dat is echter ook schering en inslag. Af en toe schijnen er zelfs complete mailings in de bus te zitten.


Roodfrankering, zijn dat die roodgedrukte stempels uit het frankeerapparaat? Die hebben wij jarenlang voor het bedrijf gebruikt, daar gingen 3 keer in de maand 100 tot 200 enveloppen de brievenbus in...

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-04 11:10

ik was gister aan t opletten bij het postkantoortje. Voor mij stond een vrouw die liet 2 enveloppen afwegen en met zegels beplakken en die werden in een postzak gegooid die achter de counter stond. Ik gaf mijn pakketje gefrankeerde post af en huppetee ging ook in die zelfde zak Verward

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 17:43

gouda schreef:
ik was gister aan t opletten bij het postkantoortje. Voor mij stond een vrouw die liet 2 enveloppen afwegen en met zegels beplakken en die werden in een postzak gegooid die achter de counter stond. Ik gaf mijn pakketje gefrankeerde post af en huppetee ging ook in die zelfde zak Verward

dat klopt enveloppen die boven een bepaald gewicht komen worden beschouwd als pakjes en gaan naar het sorteercentrum van amsterdam afdeling pakjes.
voor zulke gewichtige enveloppen geldt een bepaald tarief vandaar het afwegen en stickeren,dit zijn "busstukken" overige pakjes die niet door de bus kunnen zijn "belstukken" en daar geldt een vast tarief voor van €5,50 (t/m 5 kg)
op het sorteercentrum wordt het toch gesorteerd en vandaar dat het allemaal in 1 zak kan.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-04 18:44

hmm het was een bundeltje (met elastiek wat ze eraf haalde) met allemaal enveloppen met 1 of 2 velletjes papier erin.

corinec
Berichten: 1098
Geregistreerd: 15-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 18:55

Ik ben postbode en doe ook buslichtingen en haal en brengservice. Je moet roodfrankering in een roze enveloppe doen die halen wij eruit met de lichting. Dit is om fraude te voorkomen. Postzegels maken we onbruikbaar door een stempel maar bij roodfrankering gebeurd dit niet. Als ik dus roodfrankering of de stempel tpg port betaald vind in die brievenbus krijg je strafport. Maar ja dan moet je dus een erg oplettende postbode zijn. Meestal gebeurd dit gewoon niet maar je kan het beter niet doen vooral niet in van die kleine brievenbussen die op het platteland staan want die worden meestal wel goed gecontroleerd.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 18:56

zie tpgpost.nl Haha!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 19:00

Pervinco schreef:
Roodfrankering, zijn dat die roodgedrukte stempels uit het frankeerapparaat? Die hebben wij jarenlang voor het bedrijf gebruikt, daar gingen 3 keer in de maand 100 tot 200 enveloppen de brievenbus in...

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-04 20:08

corinec schreef:
Ik ben postbode en doe ook buslichtingen en haal en brengservice. Je moet roodfrankering in een roze enveloppe doen die halen wij eruit met de lichting. Dit is om fraude te voorkomen. Postzegels maken we onbruikbaar door een stempel maar bij roodfrankering gebeurd dit niet. Als ik dus roodfrankering of de stempel tpg port betaald vind in die brievenbus krijg je strafport. Maar ja dan moet je dus een erg oplettende postbode zijn. Meestal gebeurd dit gewoon niet maar je kan het beter niet doen vooral niet in van die kleine brievenbussen die op het platteland staan want die worden meestal wel goed gecontroleerd.


oeps en laat ik nu net in een dorp werken. Nee denk dat ik het toch maar niet ga doen dan straks krijgt mijn baas een boete weet niet of hij daar de lol van in ziet. Wel raar dat er toch zoveel doorheen sluipt. Bij mijn moeder op de zaak kiepten ze ook al jaren de post gewoon in de brievenbus.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 20:15

Laura schreef:
zie tpgpost.nl Haha!

Als je ff had gekeken zie je dat je daar over dit onderwerp niet wijs uit wordt.

Toen bij ons op kantoor het frankeerapparaat is geïnstalleerd is er niks gezegd over een andere manier van 'posten'.
Ook heeft onze secretaresse (die meestal de post wegbrengt - gewoon door de brievenbus) ook jaren bij de toen nog PTT gewerkt. Achter de balie. Die moet dat echt wel weten volgens mij en ik heb haar 'r nooit over gehoord Scheve mond

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 20:17

Pervinco"]
[quote="Pervinco schreef:
Roodfrankering, zijn dat die roodgedrukte stempels uit het frankeerapparaat? Die hebben wij jarenlang voor het bedrijf gebruikt, daar gingen 3 keer in de maand 100 tot 200 enveloppen de brievenbus in...
[/quote]


Bij ons dus ook. stuk of 30 per dag denk ik.
Alleen als er een pakketje bij zit wordt het afgegeven op het postkantoor.

Alleen de 3 jaarlijkse mailing gaat wel via het postkantoor.