Voor het eerst geflitst...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 15:56

Ik heb de indruk dat onbemande camera's vooral naast gewone wegen staan, dus niet langs de snelweg. Daar wordt ook wel geflitst maar dan vanuit auto's (denk ik). Ik heb iig nog geen flitspaal naast de snelweg zien staan. Gelukkig maar, want ik moet dikwijls rond 22u van Hasselt naar Leuven over de snelweg, en dan kan ik het mezelf niet aandoen om 120 te rijden, er is dan amper verkeer en ik ben dan al van 7u 's morgens van huis weg dus ik wil dan heeeel graag naar huis Knipoog

Hier kan je zien of er op jouw route flitspalen staan: http://mobiliteit.vlaanderen.be/flitspalen/kaarten.html

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 15:57

Jij ook al.. Me vader kreeg ook al een boete van 30E binnen.. Maar hij zat toen in Tailand dus hij moet van mij geweest zijn OEPS...

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-04 16:00

Gomir: dat geldt alleen als je aangehouden wordt, dus niet als je geflitst wordt.

Maar Bengel, reed die persoon echt 70 km te hard? Jemig! Dat zou ik echt niet leuk vinden bij iemand anders in de auto! Helemaal in NL, daar is het echt te druk voor op de wegen...

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 16:02

Ik ben laatst ok voor de eerste keer in anderhalf jaar dat ik mn rijbewijs heb geflitst. Ik reed net bij een wedstrijd weg en reed iets te vlot (niet te hard) op een stoplicht af, die, toen ik vond dat ik niet meer kon remmen op oranje sprong. Ik dacht daar kom ik nog nét door heen.. Mooi niet dus.. Maar ja, ik wilde ook niet keihard remmen met mn skat achterin de trailer.. maar wel weer wat geleerd, rustiger op stoplichten afrijden met trailer achter de auto.. Boete was overigens ook niet mis; 95 euro!! Boos!
Ik rijd trouwens over het algemeen ook redelijk vlot (om het bescheiden te houden Tong uitsteken) en ben ook nog nooit op snelheid geflitst. Moet er wel bij zeggen, ik rij alleen te hard waar dat kan. Over het algemeen, binnen de steden en op drukke plaatsen hou ik me wel aan de snelheid en dat moet ook wel als je geen ongelukken wil veroorzaken.
Maar je kunt me ook op de snelweg tegenkomen waar ik je met 160 km per uur voorbij flits... Cheese!
Zo waren we een keer in Zwolle op zondag avond en mn ouders belden waar we waren. Dus wij zo, nu nog in Zwolle maar we zijn onderweg naar huis. Half uurtje later waren we thuis Knipoog (normaal minstens een uur rijden, als je je aan de snelheid houdt)

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 16:29

Blond Is ook wel logisch, anders weten ze helemaal niet wie er gereden heeft Blond Bloos!
Bij ons flitsen ze meestal vanuit auto's dus bij flitsen krijg ik direct associaties van agenten in auto's langs de kant van de weg Knipoog (en dan pakken ze je met zo'n snelheid wel direct hoor...Clown )

Maar ik vind 70 km te hard ook eigenlijk niet kunnen

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-04 16:33

Tong uitsteken Ja precies! Ze kunnen de auto en eigenaar wel traceren, maar weten niet wie er op dat moment reed Haha!

En 70 km te hard kan ook echt niet. Vooral omdat het er in NL gewoon echt te druk voor is..

Babsiej

Berichten: 6239
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Aan het eind van de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 16:33

mmm dit valt eigenlijk nog wel mee allemaal Clown Mijn vriend dit heeft nu ff langer als 2 jaar zn rijbewijs en denk al meer als 25 boetes gehad voor te hard rijden Schijnheilig En 1 keer een boete voor betalen in de verkeerde betaalautomaat Clown De hoogste boete die hij heeft gehad was geloof ik 187 euri voor 31 km te hard rijden...

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-04 16:34

Wat zonde van je geld!
Ik zou na een paar keer echt wel mijn lesje geleerd hebben!

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 17:12

Eilandje schreef:
Ik heb de indruk dat onbemande camera's vooral naast gewone wegen staan, dus niet langs de snelweg. Daar wordt ook wel geflitst maar dan vanuit auto's (denk ik). Ik heb iig nog geen flitspaal naast de snelweg zien staan.


Meestal wordt er vanuit auto's geflitst langs de snelweg, maar op sommige bruggen over de autosnelweg wordt af en toe ook een flitser geplant...
Ik let er superhard op bij bruggen en het passeren van stilstaande auto's dat ik netjes m'n snelheid rij...
Maar als je 130 rijdt kan je op de snelweg geen kwaad, er wordt pas geflitst vanaf 10% te snel...

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 18:56

Ben maar blij dat we niet in Finland wonen. Daar heb je hele lange eentonige wegen door bos. Om ervoor te zorgen dat de automobilisten niet inslapen wisselen ze op die wegen heel vaak van maximum snelheid (dus van 50 naar 80 en weer terug naar 60 en een stuk 70 enz enz). Als je een keer (of twee, drie) een bordje mist ben je de pineut. De politie rijdt in burger achter je (als je pecht hebt) en noteert al die keren. Kenissen van mij (nette mensen, geen hardrijders) waren die dag meer geld kwijt aan boetes dan dat de hele vakantie naar Finland had gekost. En dat is dus echt niet grappig. Je moet die boetes ook direct betalen, de politie rijdt dan achter je aan naar de bank. Volgens mij is dit ook wel een lichtelijke vorm van toeristje-pesten maar goed.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 22:49

Welkom in de wereld van de bekeuringen Dodo Haha!

Ik ben sinds ik mijn auto heb (1.5 jaar) 5 keer geflitst, waarvan 3x in Drachten zelf (tsja, je rijdt zomaar 60 Bloos). Ook een keertje op weg naar m'n werk, was er heilig van overtuigd dat ik daar 70 mocht, bleek 50 te zijn... Heel fijn Scheve mond
Ook op de A9 ben ik een keer geflitst, op zich kan je daar gewoon niet te hard rijden, aangezien er iedere kilometer een flitspaal staat Haha! Maar die boete heb ik nooit gekregen, zal dus uiteindelijk wel meegevallen zijn Lachen

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-04 23:06

Ik was best trots op mezelf dat ik nog nooit geflitst was. Zelfs al reed ik te hard. En op de A9 kun je prima te hard rijden, je moet weten waar ze staan Vork

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 23:13

Vergeet het maar hoor, tussen Diemen en Holendrecht Haha!

Mistic

Berichten: 4380
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 23:18

Natalie"]
[quote="Eilandje schreef:
Ik heb de indruk dat onbemande camera's vooral naast gewone wegen staan, dus niet langs de snelweg. Daar wordt ook wel geflitst maar dan vanuit auto's (denk ik). Ik heb iig nog geen flitspaal naast de snelweg zien staan.


Meestal wordt er vanuit auto's geflitst langs de snelweg, maar op sommige bruggen over de autosnelweg wordt af en toe ook een flitser geplant...
Ik let er superhard op bij bruggen en het passeren van stilstaande auto's dat ik netjes m'n snelheid rij...
Maar als je 130 rijdt kan je op de snelweg geen kwaad, er wordt pas geflitst vanaf 10% te snel...
[/quote]

De laatste keer dat ik vanuit Belgie terug naar Nederland reed kon ik me niet eens aan de snelheid houden. Ik zou dan een gevaar op de weg zijn. Iedereen reed daar gemiddeld 140 km/u. Ik zie mezelf dan niet netjes 100 km/u gaan rijden.
Verder heb ik tot nu toe (2.5 jaar mijn rijbewijs) nog geen boete gehad. Wel heb ik het idee dat ik gespot ben toen ik 150 reed, waar je 120 mag. Ik hoorde het op de radio, heb alleen niets gezien en tot nu toe nog geen boete binnen gehad.
Ik wacht rustig af.

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-04 23:44

Ik had juist in Belgie dat iedereen zich (vrij) netjes aan de regels hield...
Er waren dan ook wel veel sleurhutten op de weg Clown Was op een vrijdag einde van de middag.

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 08:07

Dorée schreef:
Ik had juist in Belgie dat iedereen zich (vrij) netjes aan de regels hield...


Ben je echt in België geweest? Haha!
Op de snelweg hier rijdt het grootste gedeelte te snel (130-140 km/u ipv 120 km/u). Maar als het wat drukker verkeer is moet je wel vertragen...

Ik heb nu m'n rijbewijs iets meer dan 4 jaar en heb gelukkig nog geen boete aan m'n been gehad *ff afkloppen* en ik wil dat ook zo houden ook... De boetes zijn hier veel te hoog om er zomaar eentje in de bus te krijgen...

Maar de snelheidsbepalingen zijn hier in België ook wel heel krom... Op een stomme binnenweg waar geen kat komt en je vlot kan doorrijden staat dan een bordje van 50 km/u (en ik moet je zeggen dan kruip je vooruit als je je aan die snelheid wil houden).
Ik heb nogal een zware voet, maar op de banen waar de flitspalen geplant staan let ik er wel meer op, maar je bent vlug te snel aan het rijden als je met het verkeer meerijdt want het merendeel rijdt te snel.

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 08:25

je eerste keer pas? ik heb nu 2 jaar mn rijbewijs en ben al 4 keer geflitst. 3keer onder de 10 km en eentje met 12 te hard. ik hou me nu dus ook redelijk aan de snelheid. maar toch als ik midden in de nacht terug rij en er zijn alleen vrachtwagens dan rij ik niet braaf 120.

Menno

Berichten: 1595
Geregistreerd: 16-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 10:36

Toch netjes dat dit pas je eerste bekeuring is Lachen

Ik heb zelf een periode gehad dat er bijna wekelijks zo'n envelop op de deurmat lag (kleine bekeuringen gelukkig: 5 km te hard, 10 km, parkeerboetes etc.), maar daar was Tyrza niet zo blij mee... Bloos!

Gelukkig heb ik het afgelopen jaar voor zover ik weet geen bekeuring gehad. Gelukkig maar, want ze hebben inmiddels genoeg aan mij verdient. Boos!

In België ben ik ook eens geflitst. Toen reed ik echt veel te hard. (120 waar je 80 mocht. Ik had niet echt op de borden gelet. Reed wel op de snelweg, maar er werd 80 aangegeven zag ik nadat ik geflitst was...) Gek genoeg heb ik hier de bekeuring nooit van gezien, terwijl ik hiervan de hoofdprijs verwachte. Dit is inmiddels een jaar of 2 terug.

De laatste 2 waren geloof ik van Tyrza Tong uitsteken

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-04 10:45

Dat vond ik dus ook netjes! En ik houd me echt niet aan de regels Bloos!
Dwz, alleen als het kan, ik rijd geen 80 in de bebouwde kom bijvoorbeeld...
Zelfs toen ik koerierde (en met 150 over de snelwegen scheurde in een Citroen Berlingo bestelauto Cool) ben ik nooit geflitst Haha!
Ja of ze zijn heel erg te laat met bekeuringen op de post doen Schijnheilig

Menno

Berichten: 1595
Geregistreerd: 16-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 11:06

Mikkie schreef:
Je moet die boetes ook direct betalen, de politie rijdt dan achter je aan naar de bank. Volgens mij is dit ook wel een lichtelijke vorm van toeristje-pesten maar goed.


Buitenlanders moeten de bekeuring altijd direct betalen (als je persoonlijk aangehouden word tenminste). Zowel nederlanders in het buitenland als toeristen in Nederland.

Als ze dit niet doen, kunnen ze nml. naar hun centen fluiten. Het schijnt in deze tijd nog steeds niet op een fatsoenlijke manier te achterhalen zijn wie de eigenaar zou zijn van een buitenlands kenteken.

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 12:09

ach in die 8 jaar dat ik nu auto rijd heb ik wel vaker boetes gehad, het is altijd voor te hard rijden geweest en de hoogste was 120 euro Bloos! en ik ben 1x een straat ingereden waar ik niet in mocht (en dan wist ik stiekem ook wel Bloos Schijnheilig )

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 12:12

De boete van uit Duitsland (van de wintersport) kwam toch mooi wel binnen met de post, bij familie die ook meeging....

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 12:51

Tot nu toe heb ik twee onbenullige boete's gehad!
1 van 2 Km te hard en een van 4 Km te hard. Boos!

EN dat terwijl ik standaard te hard rij

Blackje
Berichten: 7118
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: In de wolken..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 16:07

dat is wel ff minder idd! Maar gelukkig valt 30 euro nog wel mee! Pas wel op dat je hem niet te laat betaald, want dan moet je meer gaan betalen (neej geen ervaring, ik heb netjes optijd betaald Haha! )