Vlag uitgehangen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 16:42


Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-04 17:10

Benneton, bij ons ziet ook eigenlijk niemand de vlag, maar ik vind dat ik hem uit principe moet uithangen.

Voor hetzelfde geld hadden we vandaag de dag allemaal Duits gepraat en ik vind dat we met zijn allen een beetje (veel) respect moeten tonen aan al die mensen die in WOII voor ons het leven hebben gelaten, zodat wij nu in een vrij Nederland kunnen leven.

(wij hebben trouwens een ronddraaiende vlag, die zit zodanig vast dat hij nooit verstrikt kan raken, maar ook niet halfstok kan.)

Verder even over het vlaggenprotocol, de wimpel mag alleen bijgehangen worden indien een lid van het koninklijk huis verjaart, trouwt of geboren wordt.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 17:12

Hier een studentenhuis, we hebben geen vlag.

MIsschien toch maar eens aanschaffen ;j

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 17:54

Geloof dat de buren dan niet blij zijn Haha!
Aangezien we een hele grote hebben en een bungalow. En het enige punt dat andere hem ook zien, is bij het pad waar de buren ook over moeten.
En die kunnen dan dus onder de vlag doorkruipen Haha!


17 juni gaat hij uit, als ik te horen heb gekregen dat ik geslaagd ben Tong uitsteken

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 18:04

Met koninginnedag hadden we hem uithangen met Wimpel,
gisteren mocht hij pas vanaf 18.00 hangen heb hem 1 minuut over half stok buiten gehangen. Onse stok is ook niet gemaakt voor half stok heb boven aan een veter gebruikt om hem lager te laten hangen en het onderste touwtje gewoon strak om de stok gebonden.
Vandaag weer buiten gehangen en om 21.00 uur haal ik hem weer binnen.

Ik ben wel boos op de schuinover buren die hebben 2 dagen voor koninginnedag de vlag uitgehangen en zijn toen op vakantie gegaan, vanaf toen hangt de vlag dus dag en nacht buiten in de top! Ook gister avond dus !

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 18:17

Oh bij ons hangt ie ook nog buiten. Gister halfstok en na de 2 minuten stilte en alles weer in top. OP koningendag met een wimpel natuurlijk.

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 18:27

Hoe laat gaat vandaag de zon eigenlijk onder?
Och ik haal de vlag zo maar binnen. Beter te vroeg dan te laat. Knipoog

Wat ik nog even wilde melden. Het is wel heel off-topic. Maar diegenen de het onzin vinden om de vlag half stok te hangen (hier geloof ik niemand) moeten maar eens op het oorlogskerkhof in Margraten gaan kijken. Dan word je toch wel even stil.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-04 18:55

Mikkie schreef:
Wat ik nog even wilde melden. Het is wel heel off-topic. Maar diegenen de het onzin vinden om de vlag half stok te hangen (hier geloof ik niemand) moeten maar eens op het oorlogskerkhof in Margraten gaan kijken. Dan word je toch wel even stil.



Absoluut niet offtopic... Dit kun je niet vaak genoeg zeggen. Ga eens kijken in Overloon of sla eens wat boeken open en kijk eens op Discovery wat er allemaal gebeurd is in die tijd. Té verschrikkelijk voor woorden. Als ik dat soort dingen op TV zie, dan barst ik altijd in tranen uit.... Verdrietig

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 19:14

Wij hebben trouwens wel de Friese vlag buiten hangen, is dat raar?
Hier in ieder geval niet. Ik heb trouwens wel gehoord dat je de Friese vlag niet halfstok mag hangen, maar of dat waar is...

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 19:17

teriema schreef:
Ik ben wel boos op de schuinover buren die hebben 2 dagen voor koninginnedag de vlag uitgehangen en zijn toen op vakantie gegaan, vanaf toen hangt de vlag dus dag en nacht buiten in de top! Ook gister avond dus !


Sjongejonge, als ik jou was zou ik hem er vandaan halen Boos!

MariekeR

Berichten: 1233
Geregistreerd: 09-09-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 20:27

Wij hebben hem dit weekend wel opgehangen (dit weekend waren de Bloemendagen, overal hangt dan de vlag uit) maar vandaag hebben we hem niet uitgehangen. Of het nou zo hoort of niet, we waren niet echt in feeststemming vanwege dit:

http://www.nhd.nl/Pagina/0,7106,15-1-1--1974850-1322-723605-,00.html

Wij wonen een straat verderop, en 2 van de kinderen van de familie die op de benedenverdieping woont zijn goede vrienden van m'n zusje en ik.

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 21:13

Mikkie schreef:
Maar diegenen de het onzin vinden om de vlag half stok te hangen (hier geloof ik niemand) moeten maar eens op het oorlogskerkhof in Margraten gaan kijken. Dan word je toch wel even stil.


Wij zijn er in groep 8 met schoolkamp naar toe geweest.
Eerst waren er nog een paar jongens met een grote bek (A, wat hey, kunnen we daar wat naar die graven gaan zitten kijken, Leuk! (enz. enz.)).
Toen we daar in de buurt kwamen werden ze al wat stiller, en toen we daar liepen waren ze zelf ongeveer even wit als al die kruisjes wat daar staan...
Ik vond het wel "mooi", die rust enzo, helemaal niet zoals een normaal kerkhof, daar ben ik altijd bang dat er iemand achter me loopt.
Maar hier was het zo mooi rustig Lachen