Dodenherdenking

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 21:18

Bovendien wordt er op de meeste scholen ook wel de nodige aandacht aan besteed......
En dat er vlaggen halfstok hangen, zou toch ook op moeten vallen Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 21:20

ben ook stil geweest. nou was dat niet zo moeilijk, want ik ben alleen thuis. maar heb er toch ook wel even bij nagedacht. hier was verder alles stil, maar dat kan ook door het rotweer komen

Pibelle

Berichten: 84
Geregistreerd: 30-05-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 21:24

Ik vind ook dat je respect moet hebben.
Nou me ouders waren nog rustig aan het praten maar ik heb ze maar de mond gesnoerd *LOL*
De tv stond niet aan daarom wisten ze het niet maar ik keek naar de verlichting buiten
Werd ook altijd optijd binnen geroepen.

jeanette

Berichten: 4894
Geregistreerd: 08-03-02
Woonplaats: Hengelo (o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 21:28

Hier was het ook stil. Op een auto na die langs kwam scheuren. Ook ik ben 2 minuten stil geweest en heb geprobeerd me voor te stellen hoe het geweest moet zijn voor de joden in de oorlogstijd. Ik denk niet dat ik mijn gedachten ook maar in de buurt kwamen van de werkelijkheid.

benneton

Berichten: 1548
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Achtmaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 22:07

Ik heb vandaag heel de dag in de efteling gelopen, en ook daar de vlaggen halfstok. (daardoor wist ik dat het vandaag dodenherdenking was..) Ik heb er wel over nagedacht maar niet precies 2 minuten en ook niet precies om 8 uur, maar het gaat om het idee toch?

Tancreda4

Berichten: 24062
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 22:10

Richtje schreef:
Bovendien wordt er op de meeste scholen ook wel de nodige aandacht aan besteed......
En dat er vlaggen halfstok hangen, zou toch ook op moeten vallen Verward


Niet als er deze week vakantie is en de scholen dus dicht zijn... (weet overigens neit of ze msichien wel de vlag half stok hadden hangen, maar goed)

Jammer dat de hoeveelheid vlaggen half stok steeds meer afneemt... Bij ons hing hij wel gewoon uit (niet de hele dag, vanwege de storm hier)

Tancreda4

Berichten: 24062
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 22:12

Ik zat overigens in de studeerkamer een ander net herdenking te kijken dan in de kamer. Maar met de twee minuten ging ik bij mijn ouders zitten, de tv aanlatend.

Waren we (met koning beatrix ervoor) twee minuten stil aan het houden, galmde het volkslied in de studeerkamer al weer... Had ik de tv nou maar uitgezet Ze waren daar een halve minuut eerder dan wat we in de kamer aan het kijken waren en werden dus 'gestoord' in onze twee minuten stilte...

Morrie

Berichten: 22318
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 22:16

hier scheurden de auto's gewoon langs en liepen er gillende kids op straat, maar ik woon in een buurtje waar mensen niet naar de Nederlandse tv-zenders kijken en op de Turkse en Marokkaanse zenders zullen ze dit niet vermelden, vrees ik....

Een jaar of 5 geleden reden we op 4 mei ergens door een stad, op zoek naar een bepaald adres, we gingen om even voor 8 aan de kant staan en hadden om 2 over 8 een heleboel mensen om de auto heen staan, die dachten dat we gek waren geworden Frusty om zomaar stil te gaan staan..... Verward

Als ik vroeger paardrijdles had, waren de lessen om 7 uur gedaan en was iedereen om 8 uur thuis!

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 22:25

mijn nichtje van 10 was hier vanavond op bezoek,en het feit dat IK haar uit heb moeten leggen,waarom er 2 minuten stilte gehouden word,vind ik echt te erg voor woorden!!
je hoeft kinderen niet alle gruwelijke details uit te leggen,maar ze MOETEN toch weten wat er is gebeurt!!

Jokonootje

Berichten: 4854
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 22:32

Tancreda4"]
[quote="Richtje schreef:
Bovendien wordt er op de meeste scholen ook wel de nodige aandacht aan besteed......
En dat er vlaggen halfstok hangen, zou toch ook op moeten vallen Verward


Niet als er deze week vakantie is en de scholen dus dicht zijn... (weet overigens neit of ze msichien wel de vlag half stok hadden hangen, maar goed)

Jammer dat de hoeveelheid vlaggen half stok steeds meer afneemt... Bij ons hing hij wel gewoon uit (niet de hele dag, vanwege de storm hier)
[/quote]

het is ook niet de bedoeling dat hij de hele dag uit hangt het is toch iets van 18.00 uur tot zonsondergang ?!

maar goed ik heb me er netjes aangehouden en zal me er ook altijd aan houden dit is iets wat ik zelf erg veel waarde aan hecht ...
We hebben de plechtigheid hier in Leeuwarden dan ook bijgewoond ondanks de regen ...
Ik vind het ook niet normaal dat de meeste kinderen niet eens weten waarvoor iedereen 2 minuten stil zijn...
Ik werd door mijn ouders altijd erop gewezen dat ik dan stil moest zijn en we waren dan ook vaak bij de plechtigheid aanwezig ...
dat heeft als klein meisje zijnde erg veel indruk gemaakt en mocht altijd een bloemetje leggen bij het momument hier in LWD ....

Tancreda4

Berichten: 24062
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 22:36

BeNGeL"]
[quote="Tancreda4"][quote="Richtje schreef:
Bovendien wordt er op de meeste scholen ook wel de nodige aandacht aan besteed......
En dat er vlaggen halfstok hangen, zou toch ook op moeten vallen Verward


Niet als er deze week vakantie is en de scholen dus dicht zijn... (weet overigens neit of ze msichien wel de vlag half stok hadden hangen, maar goed)

Jammer dat de hoeveelheid vlaggen half stok steeds meer afneemt... Bij ons hing hij wel gewoon uit (niet de hele dag, vanwege de storm hier)
[/quote]

het is ook niet de bedoeling dat hij de hele dag uit hangt het is toch iets van 18.00 uur tot zonsondergang ?!
[/quote]

Oh, dat kan ook natuurlijk! Ik weet r het fijne niet van...

Jokonootje

Berichten: 4854
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 22:40

nee ik las het vorig jaar ergens ik hing hem normaal om 4 uur of 5 uur altijd uit omdat ik dan thuis kwam maar kwam er achter dat het pas vanaf zes uur mag ofzo ....

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 23:04

Zit er nog iemand de film van Anne Frank te kijken trouwens? (net5)
Ik had hem al eens eerder gezien, maar vind het nog steeds een super heftige film, het is nu reclame maar ik weet niet of ik het einde nog een keer ga kijken Scheve mond

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 00:06

hier was het ook stil.

Een vriendin van mij vroeg nog wel of er les was op de vereniging? dan denk ik ook kun je niet voor een kerr per jaar je les afzeggen? Maarja, ze zat ook een beetje raar te kijken toen ik vorige week zei dat ik niet naar les fing ivm met dodenherdenking.

ik wist niet dat die film zou komen, jammer anders had ik hem nog even opgenomen.

Paradise

Berichten: 1936
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 01:47

Bij ons werd het werk 2 minuten stil gezet, onze ploeg ging automatisch bij elkaar staan, radio was ook stil.. Sommige mensen gingen gewoon door met werken, vond dat wel beetje respectloos van hun, want wat maken die 2 minuten nou uit..??

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-04 09:18

Als het tijdens de les viel op de manege vroeger stelden wij ons gewoon op op de AC-lijn, en 2 minuten stil staan en kop houden.

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 09:33

Ik was gisteren uit eten, en er werd netjes om ongeveer half acht bij alle tafeltjes vermeld dat het restaurant graag dodenherdenking wilde houden en of we 2 minuten stil wilden zijn om 8 uur. De muziek zouden ze ook uitzetten.

Ook de toeristen werd haarfijn uitgelegd waarom dit gedaan werd en verzocht of ze ook stil wilden zijn.

Het hele restaurant was dan ook muisstil voor 2 minuten. Niemand at, of ging door met zijn werk... Vond het mooi geregeld.

SweetTinka

Berichten: 2135
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Hoensbroek/Eindhoven (op kamers)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 10:39

Cody schreef:
Zit er nog iemand de film van Anne Frank te kijken trouwens? (net5)
Ik had hem al eens eerder gezien, maar vind het nog steeds een super heftige film, het is nu reclame maar ik weet niet of ik het einde nog een keer ga kijken Scheve mond



Ja ik heb hem gezien... idd een heel heftige film, zo erg he, wat er toen allemaal gebeurd is met die Joden Verdrietig . En dat al die Nederlanders nog mee helpen verraden ook...

Op Discovery was ook een hele documentaire over wie Anne Frank verraden zou hebben... Best wel interessant.

SweetTinka

Berichten: 2135
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Hoensbroek/Eindhoven (op kamers)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 10:41

Justy"]
[quote="SweetTinka schreef:
Ik was het ook vergeten... Wist niet eens dat het gedaan werd...


Meen je dat? Wist je niet dat dat bestond? (Of bedoel je vandaag?) Hoe doe je dat? Niet om nou l*llig te doen maar ik neem toch aan dat je weleens naar het nieuws kijkt..?
[/quote]

Ik wist zeer zeker dat het bestond, maar dat die 2 minuten stilte om 8 uur waren dat was ik vergeten ja... En ik kijk idd wel eens naar het nieuws maar daar werd dit niet vermeld (ofja om 8 uur zat ik geen nieuws te kijken maar een documentaire over Anne Frank...)

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-04 12:09

Ok kreeg even de indruk dat je niet van het bestaan afwist... Knipoog

Robyn

Berichten: 1592
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 12:11

Wij zijn ook elk jaar 2 min stil. Vorig jaar waren er bij ons achter kinderen aan het voetballen. Ik vind dat zo aso Boos! . Ik woon in een buurt met veel oudere mensen. Ik vind gewoon dat je dat kleine beetje respect moet kunnen opbrengen voor al die mensen die voor mijn vrijheid gestorven zijn. Wij moesten vroeger altijd binnenkomen om kwart voor 8 en om 8 uur stil zijn en om kwart over 8 mochten we weer weg. Ik kan me het niet anders herinneren.

Ps. Wel Anne Frank gekeken. Vergeten die docu op discovery op te nemen. Heel erg jammer, ik had het heel graag willen zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 22:51

miepmiep schreef:
Ik was gisteren uit eten, en er werd netjes om ongeveer half acht bij alle tafeltjes vermeld dat het restaurant graag dodenherdenking wilde houden en of we 2 minuten stil wilden zijn om 8 uur. De muziek zouden ze ook uitzetten.

Ook de toeristen werd haarfijn uitgelegd waarom dit gedaan werd en verzocht of ze ook stil wilden zijn.

Het hele restaurant was dan ook muisstil voor 2 minuten. Niemand at, of ging door met zijn werk... Vond het mooi geregeld.


goh, dat vind ik nou nog eens netjes! OK dan!