Gaat lekker met onze kippen... :n

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Gaat lekker met onze kippen... :n

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-04 00:00

Begonnen met 5 kippen, moederkip met 4 kuikens, waarvan 1 haan. Een of ander Amerikaans ras.

Kip 1 werd van de een op de andere dag weggepest door de andere kippen. Helemaal kaalgeplukt en opengehaald in een paar uur tijd. Nog wel apart gezet, maar de volgende ochtend toch dood, van de stress waarschijnlijk.

Een eenzame kip van een kennis erbij geprobeerd, ook die namen ze te grazen, die wel op tijd eruit kunnen halen. Agressieve kippen blijkbaar... Verward

Kip 2 werd een paar weken geleden ziek. Dikke krop. Mee naar de DA geweest, spuit gehad met een of ander middel dat zou moeten helpen, hielp niet, volgens de DA dan waarschijnlijk een gezwel, kip in laten slapen.

Kip 3 trof ik vanavond dood aan. Zomaar midden in het hok omgevallen lijkt het, niks aan te zien verder, vanochtend ook niets bijzonders gemerkt en zo ineens dood. Toch raar.

Nu zijn het er nog maar 2, de oorspronkelijke moederkip en de haan. Ik hoop maar op kuikentjes, want dit is ook niks en vreemde kippen durven we er ook eigenlijk niet meer bij te zetten, of heeft er iemand een hele dominante kip in de aanbieding?

Nulla tenaci invia est via


Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 00:28

Hmm altijd oppassen geblazen natuurlijk met dat soort vage gevallen... voordat je het weet is het weer een of andere vage ziekte Scheve mond

Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-04 08:41

Tja, het zou zomaar kunnen... Hij kan ook een hartaanval ofzo gekregen hebben, of gestikt zijn in z'n voer. Ik ga toch echt geen sectie laten verrichten op een kip, dat gaat me te ver.

Nulla tenaci invia est via

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 08:47

Tipje: Als je nieuwe kippen introduceert bij de bestaande, dan moet je altijd een even aantal kippen nemen, dus 2 of 4 kippen erbij. Vraag me niet waarom, maar het werkt wel....

Toos paardloos

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 11:49

he wat naar, ik ken het maar al te goed, wij hebben ook altijd probleemkippen, ook gehandicapte kippen gehad(met maar 1 poot en een kip zonder staart dus die viel steeds om, beide wrsch als kuikentje door een kauw te pakken geweest) en nu hebben we 2 hele mooie hanen, vader&zoon en die maken elkaar bijna af en beide kijken ze niet om naar de kippen dus geen kuikentjes dit jaar helaas!

gelukkig hebben onze buren ook kippen&hanen dus als er eens iets niet goed gaat 'gooien' we ze over t hek naar de buren, en krijgen we er een ander voor terug Clown

hoe oud was kip3? want bij ons vallen ze ook weleens dood neer, of dat komt doordat ze een zwak hart hebben ivm 2 grote honden die ze weleens opjagen of omdat ze gewoon niet ouder worden dan een jaar of 3 of 4 dat durf ik niet te zeggen...

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-04 11:59

Kip 3 was net een paar maanden volgroeid, helemaal geen oude kip dus. Hij zal wel wat gemankeerd hebben, er was aan de buitenkant verder niks aan te zien, ook niet gepikt ofzo.

Goede tip Imker! Gaan we zeker rekening mee houden als er weer wat bij komt. Zou daarom kip 1 weggepest zijn, omdat ze met een even aantal willen zijn?

Van onze haan verwacht ik niet al te veel, hij kan niet eens fatsoenlijk kraaien Haha! Ziet er echt niet uit! Hij gaat op z'n stok zitten, rekt zich helemaal uit, blaast zich flink op, echt een stoere haan waar je heel wat van verwacht... en dan komt er een soort gerochel uit *LOL*

Nulla tenaci invia est via

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 12:06

Meestal gaan kippen door door een hartaanval...kan geweest zijn dat ze gestrest waren...gestreste kippen vallen op de vreemste tijden dood Huilen

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 12:27

het kan zijn dat de kip dr 1e ei ging leggen, dan kunnen ze nml ook doodgaan, en dat gebeurt vrij vaak helaas

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-04 15:26

Gebeurt dat joh? Dat is ook zuur dan! Maar ze lag echt midden in het hok, buiten in de ren, als ze een ei wil gaan leggen of zich niet lekker voelt dan gaat zo'n beest toch wel in een donker hoekje zitten? Ik hou het maar op een hartaanval.

Nou ja, maar eens op zoek gaan naar nieuwe kippen, 2 is toch wel erg karig. Al vinden die het wel best geloof ik, lekker de ruimte!

Nulla tenaci invia est via

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 15:32

gebeurt best vaak
dan moeten ze dat ei leggen, maar dat komt er dan niet uit, ze kunnen daardoor oa een hartstilstand krijgen of allerlei andere nare dingen als dat ei erin blijft zitten
die van ons leggen hun eieren overal, in t hok, maar ook in de hooiruif van de herten, in n hoekje van de hertenstal, gewoon buiten in de wei enz, is iedere dag weer een leuke speurtocht Clown

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 15:51

Is het geen vette inteelt dan als je kuikens krijgt? Misvormde kuikens of kuikens met allerlei vreemde ziektes lijken me ook niet de beste oplossing om je kippen-stapel te vergroten...

Of zal het zo'n vaart niet lopen Clown

:D

Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-04 15:58

Ik heb werkelijk waar geen flauw idee.... Haan is wel de zoon van de enige kip die we nu nog hebben, maar ik weet niet hoe nauw dat luistert bij kippen.
Voorlopig gebeurt er in ieder geval helemaal niks Fluthaan Haha!

Nulla tenaci invia est via

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 16:29

haha nee hoor inteelt kan geen kwaad bij kippen, bij ons komt ook bijna alles van dezelfde vader&moeder
hebben zelfs kuikentjes gehad van moeder&zoon Tong uitsteken

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 18:05

Renske20 schreef:
haha nee hoor inteelt kan geen kwaad bij kippen, bij ons komt ook bijna alles van dezelfde vader&moeder
hebben zelfs kuikentjes gehad van moeder&zoon Tong uitsteken



Maar zou niet te vaak inteelt gaan kweken...daardoor kunnen ze ook sneller doodgaan...

heidiLOVER

Berichten: 9184
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 21:21

pfow wel raar ja dat ze allemaal zo snel dood zijn dat van die eerste begrij pik nog wel die was natuurlijk wel in erge stress aals je zo toegetakeld bent!

Pamba: B+11 - L1+12 - L2+10 - M1+7 eindstand.

Fotoshoots Trouwfotografie & newbornfotografie: Robin Polderman Fotografie | Insta: @robinpoldermanfotografie]


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: estell__, furious, Leukertje, Mirranda en 46 bezoekers