Groeten uit Finland, hyvää!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 01:07

Ik heb 2 Finse vrienden over, uit Tampere, supergezellig. Ze zijn net naar bed gegaan dus ik kan nog even bokken. Ze hebben net ook even gebokt trouwens, maar afgezien van de foto's en een heel ranzig spelletje van Maaike vd V waarbij je katten tegen een muur moet schieten met je Kat-apult Haha! was er voor hen natuurlijk weinig aan.

Wel lachen, ik kan mijn Fins weer een beetje uit de kast trekken... (Ik kan tellen, en eten bestellen, zeggen "ik hou van je'' en iemand uitschelden Schijnheilig da's dus genoeg voor vakantie Haha! )

Voor mij ligt nu een grote doos Fazer (voor de kenners: smaak "Geisha") chocolade me aan te staren... Kwijl Vork héél slecht maar zooo lekker...

Morgen gaan we naar de stal waar ik vroeger gewerkt heb, toen samen met één van de 2 meisjes. Daar heb ik erg zin in, lekker ouwe koeien, eeh... paarden ophalen Knipoog

Dus, jullie krijgen de groeten uit Finland!


maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 01:17

Haha, fijn dat mijn spelletje toch nog bij iemand heeft kunnen bijdragen aan een leuke avond :d

"Voor mij ligt nu een grote doos Fazer (voor de kenners: smaak "Geisha") chocolade me aan te staren... héél slecht maar zooo lekker..."

Volgens mij las ik net dat jij vanaf morgen (is nu dus vandaag) weer streng aan je Boktdiet ging werken *LOL* Of ga je op chocodieet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 01:19

Haha! waarom dacht je dat die doos me zo ligt aan te staren.... Kwijl *LOL*

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 01:24

Pas maar op, anders eet hij JOU zometeen nog op. Maarreh, je wordt er echt niet gelukkiger van als julie mekaar zo zitten te beloeren. Dus óf je maakt 'm open, gaat je te buiten zonder je daarna schuldig te voelen, of je legt 'm in de koelkast, gaat naar bed en neemt daarna braaf elke dag 1tje, zodat je er heel lag van kan genieten ... Scheve mond\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 01:29

Ik heb hem al uit zicht gelegd Schijnheilig na er 2 (kaksi)gegeten te hebben natuurlijk Vork



_________________
before I give up
I've got to live up
to the challenge to do my thing


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Zep op 2001-10-16 01:30 ]</font>

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 01:33

Heel goed, ga zo door. Nu moet je 'm alleen nog wat verder buiten bereik leggen, en afleiding zoeken. Kom op, je kunt de doos overwinnen, tsjakkaaaa! *LOL*
Ik moet nu naar bed, dus ik kan je niet langer begeleiden in deze zware periode. Kom op je kunt het!
Haha! Haha! Haha!

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 07:59

Hei Zep,

jos sinulla on kaksi suomalaista siellä, olen varma että he voivat kääntä tämä sinulle. Kuitenkin on hauskaa nähdä suomen kielta täällä.

En tiedä onko Geisha minun makuuni, mutta pahakaan se ei ole. Onko ystäviäsi myös hevoshulluja? Kerro heille että kuukauden päästä on joku Welsh Pony kokous Orivedellä. Hauska tapahtuma, ja minä menen myös sinne.

Joka tapauksessa, voit nyt taas harjoittaa Suomea *LOL*

Joost

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 08:18

Joost mogen we de vertaling hiervan. Kunnen we ook even meegenieten.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 08:51

Haha ik versta Welsh Pony! *LOL*

Wel gaaf hoor Zep! Vertel je hoe het was bij je oude stal? Party!!

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 08:54

Zo, dan gelijk maar de vertaling, het is eigenlijk niks bijzonders hoor...
Citaat:
Op 2001-10-16 07:59, schreef joostvangestel:
Hei Zep,
- Hallo Zep,-

jos sinulla on kaksi suomalaista siellä, olen varma että he voivat kääntä tämä sinulle. Kuitenkin on hauskaa nähdä suomen kielta täällä.

- als je daar twee Finnen hebt, weet ik zeker dat ze dit wel voor jou kunnen vertalen. Het is in ieder geval wel grappig op Fins hier te zien.-

En tiedä onko Geisha minun makuuni, mutta pahakaan se ei ole. Onko ystäviäsi myös hevoshulluja? Kerro heille että kuukauden päästä on joku Welsh Pony kokous Orivedellä. Hauska tapahtuma, ja minä menen myös sinne.

- Ik weet niet of Geisha mijn smaak is, maar slecht is het ook niet. Zijn je vrienden ook paardengek? Vertel ze maar dat er volgende maand ook een Welsh Pony vergadering is in Orivesi. Leuke bijeenkomst en ik ga er ook naartoe.-

Joka tapauksessa, voit nyt taas harjoittaa Suomea *LOL*
- In ieder geval, je kunt nu weer Fins Oefenen *LOL*-

Joost

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 16:06

heippa ollaan taalla hollannissa vahan heppoja kattelemassa. pidetaan me pikkuponeistakin, mutta pidamme enemman isoita ja nayttavista kouluhevosista. terkkuja!!!!!!! satu ja milka

(Hallo, wij zijn hier in nederland om paarden te bekijken. We vinden kleine pony's wel leuk, maar we zijn meer geïnteresseerd in grote prachtige dressuurpaarden. Groetjes!!!!! satu en milka)

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 18:36

Ha Zep...ik wil je mijn adres wel even pb-en hoor... Schijnheilig zodat je die doos chocolade op kan sturen en je je dus braaf aan je boktdiet kan houden... Haha! daar doe ik namelijk lekker niet aan... Knipoog *LOL*

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 12:40

Onpa taas puhekieli! Noh, tosiaan myös muut bokkilaiset käyttävät ennemän slangia kun mikään muu. Ootko jo ostaneet jotain?

Joost

(Zo, ook niet echt netjes Fins taalgebruik hier! nou, ander bokkers gebruiken meer spreektaal dan iets anders.. Heppu al iets gekocht?)

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 12:45

Overigens Zep, als ze uit Tampere komen, kunnen ze eigenlijk maar een ding meenemen: mustamakkara met jam.. Heel lekker (wel wat exotisch voor de Nederlandse smaak) Haha! Haha!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 12:47

uuksi kaksi kolme...
dat kan ik... geweldig he? 1 2 3....

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 19:55

nelja viisi kuusi seitsamän kahdeksän ydeksän kymmynen of zoiets, ik weet nooit hoe je het schrijft. (4 t/m 10)

Joost, je krijgt complimenten wb je geschreven Fins, ik heb 4 keer moeten uitleggen dat je een Nederlander bent. Lachen

mustamakkara is toch die zwarte worst?? Ik heb dat gegeten toen ik in Tampere was in april. Ik vond het niet eens vies Haha! maar dat ik er nou warm voor loop....


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 01San, IzAw, Jara, Kabayo, Larissa123, Lokii, Niki_, Sabbientje, TessaM, VivianHesen en 174 bezoekers