Parijs

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-04 19:09

Wat is de goedkoopste manier om vanuit Amsterdam in Parijs te komen?
En waar kan ik goedkope maar wel hygienische overnachtingen vinden?


Sani

Berichten: 27357
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 19:12

een goedkoop hotelletje boeken? of op een camping gaan staan?

de goedkoopste manier is met de auto Tong uitsteken

Ik verkoop mijn (bijna) nieuwe Canon 70D (-3000 clicks), 50mm 1.4, 70-200 2.8 L USM. Stuur me een pb bij interesse!

BloemBloem

Berichten: 16577
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 19:16

lopen Knipoog

Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-04 19:19

Het liefst een goedkoop hotelletje.
En na de auto? We gaan namelijk met zijn 5en en het autootje dat beschikbaar is heeft niet zo gek veel ruimte, dus liever trein/vliegtuig. (Ik heb het nl. ook niet zo op bussen)

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 19:21

Zo'n busreis is wel het goedkoopst, maar anders is de Thalis misschien een optie?

BloemBloem

Berichten: 16577
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 19:21

de thalys (trein) rijd vaak de route amsterdam-parijs
www.thalys.nl of je moet ff op www.ns.nl kijken en dan klikken
op internationale reizen. kom je vast wel wat tegen Knipoog

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 19:25

camping of jeugdherberg?

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 20:59

Ik ben 2x met de thalys geweest. Echt een super verbinding.
Hoe eerder je boekt hoe goedkoper het is, vorig jaar was ik 99 euro voor een retour kwijt, dit jaar iets meer omdat ik later boekte.

Heb je geen bezwaar om met andere op een kamer te zitten(backpackers uit heel de wereld) dan kan ik je het Young and Happy Hostel aanbevelen.
ong 22 euro p.p.p.n incl ontbijt. Het hostel ligt in een hele leuke gezellig straatje vol met winkeltjes .
Vlakbij een metro station en ong 15 a 20 minuten lopen van de Notre Dame.
Nog een voordeel vind ik dat je zelf wat kunt koken daar(wel iets simpels hoor) dat scheelt ook kosten, Parijs is erg duur om uit eten te gaan!


Het Hostel heeft ook vast wel 2 persoons kamers maar dat zul je moeten vragen of die vrij zijn.

Dit jaar heb ik de de 3 Ducks gelogeerd maar dat is iets minder bevallen.

Verder is heel Parijs goed lopend te doen of met de metro(10 kaartjes voor 10 euro).
Ga s'avonds pas de eiffeltoren op: veel minder druk en bij donker prachtig!
Na 3 uur is het Louvre 5 euro!!!!.


Disney is ong 1 uur vanaf Centrum Parijs, neem brood mee vanuit Parijs. Disney is peperduur!

Nog meer vragen.... pb gerust Haha!

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 21:20

Parijs Lovers Ik ben vorig jaar met mn vriend in Juli voor 200 euro per persoon 8 dagen naar Parijs geweest dus over goedkoop naar Parijs weet ik alles Haha!

De thalys is absoluut de beste manier om er te komen, en als je op tijd boekt niet duurder dan met de bus gaan. Wij hadden iig een retourtje voor 60 E pp.
Verder kan je een metrokaart voor een week kopen (carte orange heet het) wat je al heel snel een hoop geld bespaart, en bovendien is het veel makkelijker om gewoon onbeperkt te kunnen reizen ipv steeds weer nieuwe kaartjes te moeten kopen.

Bedenk verder dat een hele hoop dingen gratis zijn: de sfeer, de uitzichten over de seine, de mooie gebouwen, de entree van veel kerken, etc. Als je jonger dan 26 bent krijg je ook bij ontzettend veel dingen gigantische kortingen, dus vergeet dat niet te zeggen of na te kijken als je ergens naar binnen gaat. En veel musea hebben 1 dag/weekend per maand dat de entree gratis is: het Louvre is bv de 1ste zondag van de maand gratis. En als je heel veel musea wil bezoeken heb je daar ook weer weekkaarten of kortingsbonnen enzo voor.

En wat betreft overnachting: je zou prima voor een hostel kunnen gaan, zoals cowgirl zegt: is goedkoop en gezellig. Verder kan je ook gaan camperen: wij hadden een hele relaxte, goedkope camping gevonden bij een *groot* park met een meer en van allerlei dingen. Was vlak bij een RER (snelmetro) halte en een supermarkt, en toen wij er kwamen bleek dat er nauwelijks andere mensen waren. Hebben we dus 8 dagen lang heel romantisch een gigantisch veld voor onszelf gehad en privé-douches en wc's Haha! . Kamperen zou ik je dus zeker aanraden, maar wel afhankelijk van wanneer je gaat. Nu lijkt het me een beetje koud en zou ik absoluut gewoon een gezellig hostel uitkiezen.

Pff...is een heel verhaal geworden: ik hoop dat je er wat aan hebt. Als je nog iets wil vragen, ga je gang Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Lois_, Amazonbot, bebble, BingBot, Blacky94, Boheme, Buffelduke, Flippertje, IASCrawler, lina1998, lissssan, Marcato, NogSteedsGek, pien2010, PotjeMayo, prugelpiet, siloux, sollair310, Tajmahal, Tine1987, ual_95, YandexBot en 183 bezoekers