Zwanger en nu?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 12:13

Eef18 schreef:
Mijn mening is hard maar simpel; als je een kind niets te bieden hebt (toekomst, fijn gezin, geld etc) dan moet je het weg laten halen.
Uit jouw verhaaltje blijkt volgens mij al dat je dit niets wilt, en dat je er niet klaar voor bent. Kortom, weg laten halen.



Zo dat is erg hard.. Je laat wel een leven weghalen, dat is echt niet zo simpel als jij het hier neerzet..
Heb je zelf wel eens voor die keuze gestaan??

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl


Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 12:14

Eef18 schreef:
Mijn mening is hard maar simpel; als je een kind niets te bieden hebt (toekomst, fijn gezin, geld etc) dan moet je het weg laten halen.
Uit jouw verhaaltje blijkt volgens mij al dat je dit niets wilt, en dat je er niet klaar voor bent. Kortom, weg laten halen.


Nou ik mag kort door de bocht zijn maar ik ben blij dat zij de keuze moet maken en niet jij voor haar.

Met alle respect voor je mening.

'Paint' it 'Black'

ojee
Berichten: 23
Geregistreerd: 03-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-04 12:16

Fasel, bedankt...
Eef18 is een stuk jonger, waarschijnlijk dacht ik net zo toen ik zo oud was.

Carolinef

Berichten: 4939
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Sleeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 12:16

er zijn zat instanties die je kunenn helpen aan leuke 2de hands spukllktejs als je het niet allemaal nieuw kunt betalen, en zelf opknappen is ook hardstikke leuk.

Ik raakte ondanks pil ook zwanger, heb wel het geluk dat de vader me steunde (zijn zelfs getrouwd nu) en nr 2 is onderweg, dus de wonderen zijn de wereld nog niet uit.

zoiets kan je niet over 1 nacht ijs beslissen, ik heb er zelf ruim 2 weken voor nodig gehad eer ik aan t idee was gewend en er ook echt blij om kon zijn, ik had ook helemaal nada maar ben er toch bovenop gekrabbeld, werkgevers moeten geloof ik meebetalen aan kinderopvang, informeer maar s,

succes met JOUW keuze! OK dan!

Ubie (Brusvein) Haakon (Hisco) en Indigo (Ismo) onze 3 Fjorden musketiers!!!
http://www.bokt.nl/markt/ad/17225/rober ... o-boek-pre

Supertje

Berichten: 7089
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 12:17

Nog iets, het is extra moeilijk om het weg te laten halen, omdat er over het algemeen 'slecht' tegen abortus aangekeken wordt. Veel mensen keuren het alleen goed als het echt niet anders kan in hun ogen (en dat is zelden).
Je hoort vaak de verhalen van mensen die ongepland zwanger raakten en die achteraf toch oh zo blij zijn met hun kind, over mensen die het weg hebben laten halen hoor je veel minder, omdat er daar nu eenmaal een taboe op rust. Trouwens, toen ik in de kliniek kwam, verwachtte ik allemaal meisjes van een jaar of 16, maar de meesten waren ouder dan ik...
Ook ken ik, uit mijn eigen omgeving, mensen die achteraf eigenlijk helemaal niet zo blij zijn met hun kind.... Natuurlijk komt dat minder vaak voor dan mensen die er wel blij mee zijn, maar toch.
Laatst bijgewerkt door Supertje op 03-05-04 12:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Run free Jordy.... 1997 - 2021

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 12:18

Ik ook waarschijnlijk op die leeftijd o jee. Lachen. Maar dan nog is het wel hard.

Ach toen ik 19 was dacht ik niet aan kinderen. Ik wilde het beslist niet. En riep ook nog heel hard 'als ik zwanger raak laat ik het mooi weghalen' Bloos!. Toch had ik dat nooit waar kunnen maken denk ik. Ach het is moeilijk als je zelf niet voor de keuze staat. Je moet zelf eerst iets mee maken voor je er echt over kunt oordelen.

Ik vind jou in ieder geval een kei dat je er zo over nadenkt. En wat je beslissing ook zal zijn, het is een gerespecteerde omdat je het niet over 1 nacht ijs liet gaan. En dat vind ik echt een supermoedige actie van je.

'Paint' it 'Black'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 12:21

Fasel schreef:
Tja, als je al weet dat het je eigen schuld is hoef je hier niet echt een topic te plaatsen denk ik. Ik weet niet zo goed wat je ermee wil bereiken. Wij kunnen het niet voor je oplossen. Je wilde sex, bent bevrucht en dan moet je zelf gaan bepalen wat je gaat doen. Mijn standpunt is redelijk duidelijk. Jullie hebben dit leventje verwekt, dan moet je er ook voor zorgen imo

helemaal mee eens.
Niks meer aan toe te voegen

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 12:21

Youngster: het is nu nog niet levensvatbaar, nog geen leven, het is een klompje cellen dat je weg laat halen. Dat is de reden dat abortus geen moord is. Ook ik zou er zelf niet lang over na hoeven denken als ik ooit (ik hoop het niet) in zo'n situatie terechtkom, dat heb ik van te voren al gedaan.

Ik ben het alleen niet met de reden van Eef18 eens: iemand van 26 met een goede baan kan een kind best een goed leven bieden als het kind welkom is, en volgens mij is dat hetgene waar de ts nog over twijfelt
Laatst bijgewerkt door Eline op 03-05-04 12:23, in het totaal 1 keer bewerkt

ojee
Berichten: 23
Geregistreerd: 03-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-04 12:23

Fasel, nogmaals bedankt...
Geloof me, dit kan je ook niet in een paar dagen beslissen. Je moet het eerst accepteren dan een plekje geven en dan pas kan je een beslissing nemen. Nogmaals het gaat niet alleen om mij...

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 12:23

runningkawa"]
[quote="Fasel schreef:
Tja, als je al weet dat het je eigen schuld is hoef je hier niet echt een topic te plaatsen denk ik. Ik weet niet zo goed wat je ermee wil bereiken. Wij kunnen het niet voor je oplossen. Je wilde sex, bent bevrucht en dan moet je zelf gaan bepalen wat je gaat doen. Mijn standpunt is redelijk duidelijk. Jullie hebben dit leventje verwekt, dan moet je er ook voor zorgen imo

helemaal mee eens.
Niks meer aan toe te voegen
[/quote]


Scheve mond
Geloof trouwens niet dat Fasel nog achter dit standpunt staat...,na wat ik verder nog gelezen heb Lachen

Op het randje van de afgrond..is het uitzicht het mooist!.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 12:24

Kwam ik ook achter, maar ik sta er wel nog achter.

ik heb zelf geen kinderwens.
Maar mocht ik nu zwanger raken, dan is het kindje meer dan welkom.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 12:25

Ik ben ook niet falikant tegen abortus hoor.. Alleen lees ik teveel twijfel bij de topicstartster..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

ojee
Berichten: 23
Geregistreerd: 03-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-04 12:26

runningkawa, het is niet zo dat het bij mij niet welkom is. Alleen heb ik niet de gunstige situatie. Ik denk dat jij dit zo kan zeggen, omdat je een vaste relatie hebt. Neem me niet kwalijk als dat niet zo is..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 12:28

ik heb idd een vaste relatie.
maar wel een relatie waarin we beide geen kinderen willen.
dan kom je soms bij rare situaties uit als er wel 1 op komst is.

verder zei ik het vorige niet om te veroordelen, maar het is gewoon mijn mening. Meer niet Lachen

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 12:29

Ik sta er nog wel achter maar ik heb nogal eens last van het 'niet-goed-lezen-syndroom' GaaaapO. Op topicstartster is dit niet echt van toepassing als je verderleest. Als het echt 'ik ben zwanger en ik laat het weghalen want ik heb er geen zin in' was geweest was ik wel degelijk achter mijn standpunt gebleven. Maar het is overduidelijk dat ik hier beter had moeten lezen omdat ts wel degelijk haar verantwoordelijkheid neemt.

'Paint' it 'Black'

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 12:30

Fasel schreef:
Ik sta er nog wel achter maar ik heb nogal eens last van het 'niet-goed-lezen-syndroom' GaaaapO. Op topicstartster is dit niet echt van toepassing als je verderleest. Als het echt 'ik ben zwanger en ik laat het weghalen want ik heb er geen zin in' was geweest was ik wel degelijk achter mijn standpunt gebleven. Maar het is overduidelijk dat ik hier beter had moeten lezen omdat ts wel degelijk haar verantwoordelijkheid neemt.



Soms heb je van die dagen.. Knipoog

Op het randje van de afgrond..is het uitzicht het mooist!.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 12:31

Tijdens zwangerschap heb je volgens mij alleen nog maar van dat soort dagen Knipoog.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 12:32

Ik ben nu ongesteld. En dat is niet leuk Boos!. Wat dat betreft heeft zwanger zijn dan ook weer een voordeel. Alleen ja, de stemmingswisselingen blijven Lachen.

'Paint' it 'Black'

ojee
Berichten: 23
Geregistreerd: 03-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-04 12:34

Ik wil zeker mijn verantwoordelijkheid nemen, maar is dit eerlijk tegen over het kindje? Ik moet het dus grotendeels alleen gaan doen. Heb niet veel geld straks denk ik. Ik heb er ook niet bewust voor gekozen... Is zoiets eerlijk?

Ik weet dat er mensen zijn met kinderen die er beroerder voor staan, maar dit is ook niet echt geweldig... en niet te vergeten de mensen die deze keuze helemaal niet kunnen maken.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 12:37

Supertje schreef:
Je hoort vaak de verhalen van mensen die ongepland zwanger raakten en die achteraf toch oh zo blij zijn met hun kind, over mensen die het weg hebben laten halen hoor je veel minder, omdat er daar nu eenmaal een taboe op rust.


Ik herinner me een site opgezet door mensen die een tegengeluid wilde geven tegen de opvatting "je krijgt vresleijk spijt van abortus"

Soms is dat zo. Soms ook niet. Op die site stonden heel veel verhalen van vrouwen die een zwangerschapsonderbreking hadden ondergaan en er geen spijt van hadden, vaak ook dankbaar waren dat die mogelijkheid er was. Ik zal eens kijken of ik de link weer kan vinden...

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 12:40

1 tip voor de topicstarter. Vergeet even alle lagen van geld, omstandigheden, alleen opvoeden, etc etc. Breng het even terug tot de essentie. Er zou een kindje komen waar jij de komdende 20 jaar je leven omheen zult moeten plannen. Alles wat je doet zal erdoor worden beinvloed.

Wil je dat?

Als je een warm gevoel krijgt bij de gedachte, dan zullen er vast manieren te vinden zijn om het te redden.
Brengt die gedachte een beklemmend gevoel van paniek op, dan is het misschien voor het kindje-in-potentie EN voor jou beter om het niet verder te laten komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 12:41

ik denk dat er idd mensen zijn die blij zijn toch een kind gekregen te hebben
Mensen die blij zijn het weg gehaald te hebben.
Maar ook mensen met bewust kinderen, die als ze nog eens konden kiezen er geen meer zouden hebben.

ik denk dat van alles en elk onderwerp voorbeelden te vinden zijn Lachen

Al ga je het meestal niet aan de grote klok hangen dat je je kinderen liever niet gehad had, of dat je abortus hebt laten plegen.
dat kan ik erg goed begrijpen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 12:42

Het vraagstuk zou opgelost zijn als ze wist bij welke groep mensen ze zou horen:
- blij achteraf abortus te hebben gedaan
- blij achteraf kind te hebben gekregen....

De hond is de betere mens

Supertje

Berichten: 7089
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 12:43

ArwenLune, dát is inderdaad waar het om gaat!
Als je het echt wilt houden dan is er altijd wel een mouw aan te passen.
Vat dit niet verkeerd op, maar ga voor jezelf na of de dingen die jij als problemen opnoemt de echte problemen zijn, of dat je voor jezelf 'excuses' zoekt.

Run free Jordy.... 1997 - 2021

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 12:49

Zoals ik erover denk: Je moet de beslissing nemen die voor JOU het beste is, kies voor jezelf, wat dat ook betekent. In dit stadium hoef je, zoals ik er over denk, nog geen rekening te houden met het kindje om het even heel direct te zeggen. Maar ik ben bioloog en kijk misschien veel te "zakelijk" tegen zo'n klompje delende cellen aan, voor mij is dat nog geen leven in de zin van dat het ook gevoelens heeft, het "beseft" nog niet.

Nulla tenaci invia est via