Morgen is het afscheid van 1 van de honden.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 16:18

kojack schreef:
Ik vind het echt zo stinkmodder ! Maar ja haar zo door laten leven is toch ook niet eerlijk ?


Nu heb je verdriet en mis je haar nog geen pootjes meer achter je aan. Ik ken het gevoel helemaal.

Maar over een tijdje weet je gewoon dat het beter is ze heeft nu vrede en rust.

Mijn moeder heeft vorig jaar haar hond moeten laten inslapen Sandy was 13 jaar bij ons. Ik mis haar ook nog steeds als ik bij mijn ouders kom het is leeg in huis geen blaffende hond geen neusje in mijn gezicht. Mijn moeder mist haar ook vooral als ze Jari ziet (mijn hond Sandy was d'r Tante). Jari heeft zoveel van Sandy ze heeft zoveel overgenomen van d'r. Soms zie ik wat tranen als jari bij haar kruipt dezelfde dingen doet als Sandy. Denk dat jari het ook voelt en dan juist bij haar gaat zitten. Maar toch hebben we een heel tevreden gevoel het ging niet meer deed meer pijn haar met pijn te zien dan haar te laten gaan. Het is nu ruim een half jaar geleden verdriet gaat wel weg en de herinnering blijft voor altijd.

Sterkte

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-04 16:23

Als we het nu niet hadden gedaan had ze alleen nog maar meer pijn gekregen en dat gun je een hond ook niet. Een hond kan zelf de beslissing niet nemen, dat moeten wij doen en daarom doet het zoveel pijn denk ik.

De andere honden hier zijn al de hele middag rustig, alsof ze het door hebben.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 16:41

Jari wist het ook toen ik bij mijn ouders kwam meestal is ze druk en springend nu ging ze gelijk bij mijn moeder zitten en begon haar te likken zo lief. Dieren hebben meer door dan dat men denkt.

Houden van dieren betekent ook op tijd afscheid nemen.

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 16:48

enorm veel sterkte met het verlies ... Je hebt absoluut het beste gedaan en wij staan op het moment ook voor dezelfde keuze ... (zie onderschrift)

hij moet binnen een aanzienlijke tijd ook ingeslapen worden ... maar wij moeten nu nog de keuze maken of we het doen voordat hij pijn krijgt of dat we het doen als hij pijn begint te krijgen ....
beide keren is het moeilijk als we het moeten doen voordat hij pijn krijgt dan ben ik bang dat we het te vroeg doen ... als we het laten doen als hij pijn begint te krijgen ben ik bang dat we het te laat hebben gedaan ... beide keren denk ik dat ik ook een schuld gevoel krijg ....

En in jou geval is dat ook heel logisch maar sterkte met het verlies ... ik weet hoe het voelt !!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 17:00

Heel erg veel sterkte, ik weet hoe het voelt en het is echt een verschrikkelijk rotgevoel Verdrietig

Ik weet wel dat het verdriet slijt, het blijft altijd wel wat, maar de leuke herinneringen nemen de overhand op den duur...

Sterkte Ach gut

Ilse1979

Berichten: 499
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Delfzijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 17:10

Och da's niet niks. Maar uit je verhaal moet ik ook opmaken dat het de juiste keuze is geweest. Dit is de ultieme uiting van jullie liefde voor je hond geweest, door haar haar rust te gunnen...

Bittere troost momenteel, maar je hebt het goed gedaan...

Sterkte Ach gut

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-04 20:37

Misschien had ik er beter niet bij kunnen zijn, ik zie haar nu steeds liggen.
Ik voel me echt zo schuldig terwijl ik aan de andere kant weet dat ik de juiste beslissing heb genomen.
Het is stil in huis zonder haar, de andere honden zijn ook rustig

Nogmaals bedankt voor jullie lieve woorden !

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-04 10:09

Het crematorium heeft vanmorgen gebeld.
Ze hadden haar al opgehaald en ze werd zo gecremeerd, daarna wordt ze over een heel mooi veld uitgestrooid.
Ik had het er wel weer even moeilijk mee.
Gisteravond was het ook even moeilijk, je mist wat met voeren en met uitlaten. Vannacht op de slaapkamer miste ik haar gesnurk, de laatste tijd ademde ze erg zwaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 10:11

sterkte Verdrietig vind het een dappere beslissing van je!

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 22:43

Sterkte!
Ik weet hoe je je voelt Verdrietig

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 22:48

Ik denk echt dat je het beste hebt gedaan door erbij te blijven, volgens mij geeft dat het dier een innerlijke rust...En daarmee heb je je liefde voor je hond wel laten blijken! Ik wens je heel veel sterkte, die eerste dagen zijn zo ***

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 23:41

Ach gut Sterkte

Je hebt er wel goed aan gedaan om haar te laten gaan.
Het is zielig om een dier te laten leiden terwijl je hem zo kan helpen. Je hebt de juiste keuze genomen maar ondanks dat blijft het natuurlijk moeilijk Verdrietig

Denk maar met een glimlach aan haar terug. Lachen

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-04 23:53

Dat doe ik ook wel !
Maar ik zie haar telkens liggen, ik had er niet bij moeten blijven denk ik.

marel

Berichten: 681
Geregistreerd: 03-12-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 09:25

kojack schreef:
Dat doe ik ook wel !
Maar ik zie haar telkens liggen, ik had er niet bij moeten blijven denk ik.


Dat beeld zie je nu denk ik heel sterk, maar het verdriet is nog zo ontzettend vers! Ik denk dat je later, als het verdriet wat meer een plekje heeft gekregen, je juist blij bent dat je er bij bent gebleven. Dat je boomer een laatste eer hebt bewezen, een teken van kameraadschap om tot zijn laatste ademhaling bij hem te zijn. Boomer heeft mogen sterven met zijn baasje aan zijn zijde, ik denk dat je hem daarmee een hele vredige dood hebt bezorgd!
Heel veel sterkte!

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-04 12:34

Ik kreeg vanmorgen een hele mooie kaart van de dierenarts. Dat ze ons veel sterkte wensen, nou ik moest meteen weer janken natuurlijk Haha!

Wel erg mooi van ze !