Polle onder narcose

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Polle onder narcose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-04 11:26

Ik heb mijn portie ellende gehad bij de tandarts (kronen) en nu was het de beurt aan Polleke, mijn hondje. Haar tanden zitten onder de tandsteen sinds ze ouder is geworden, vroeger had ze een stralend wit gebit. Het tandvlees raakte ontstoken en als je niet eens ingrijpt, zullen de tanden los gaan zitten. Ik heb haar net weggebracht, ze wilden me alweer wegsturen maar ik wilde erbij blijven tot ze onder narcose was.
Eigenlijk is dat niets voor mij. De laatste keer dat ik erbij was toen een hond onder narcose werd gebracht, was toen mijn trouwe maatje Bessie ingeslapen werd. Nu moest ik polle daar onder narcose achter laten en ik voeld me al flink beroerd. Misschien had het gescheeld als ze veel jonger was geweest, maar nu ik haar ouder zie worden valt het me te zwaar. Eigenlijk zou ik niet meer aan honden moeten beginnen....

De hond is de betere mens


vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 11:30

Aaaaww...ik ga heel hard duimen dat Polle net zo kwiek uit haar narcose komt als ze was toen ze er 'onder' ging hoor... het gaat vast reuze mee vallen. Enne... zeg nou eens heel eerlijk... al die leuke momenten die je met je hondje(s) mee maakt die wegen toch eigenlijk wel heel veel zwaarder dan de minder leuke momenten... en jij gunt het die dieren toch zeker wel dat ze zo'n goed en toegewijd baasje krijgen als jij, dus je begint er vast toch iedere keer weer aan. Geef Polle maar een extra knuffel als je haar (is Polle een haar?) op gaat halen. Ach gut

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-04 11:40

Polleke was een meisje ja... maar dat weet ze zelf allemaal niet. Daar snapt ze niets van. het zal allemaal ook wel meevallen, ik zal blij zijn als ik haar op kan halen. Ik mag pas bellen om 13.00 uur. Ga dadelijk maar wat was strijken.....

Maar het is wel een beetje confronterend, deze situatie, wat me in de toekomst te wachten staat als het weer zover is...
Ik wist dat het nooit zou wennen, maar het lijkt erop dat ik er steeds slechter mee om kan gaan, i.p.v. beter.

De hond is de betere mens

lore
Berichten: 349
Geregistreerd: 20-12-02
Woonplaats: Deurne (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 13:32

Niet te veel ongerust zien, geniet van elke dag dat je samen hebt. Mijn hondje had tijdje geleden gezwel in nek en mijn papa ermee naar de DA. Die heeft het direct geopereerd zodat ik me nie te veel zorgen hoefde te maken. Ik wist het pas als ie al uit narcose was. Leuk hé dat ouders hun al lang volwassen dochter op zo'n manier trachten te sparen van te veel zorgen.

Tallie1979
Berichten: 22741
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 13:37

Hoe is het nu met haar Desiree?? Lachen

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-04 13:48

Ze is ongeveer wakker aan het worden volgens de dierenarts. maar ik mag haar pas ophalen om 14.30 uur. HOewel... dat is het ongeveer alweer zo. Ik heb om 13.00 uur dus meteen gebeld. alles is verder goed waarschijnlijk. ik ben blij dati k het achter de rug heb. Je hond achter laten bij de dierenarts vind ik maar niks.

De hond is de betere mens

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 14:22

Als ze goed wakker aan het worden is, is toch al heel positief... Straks kruipt ze gewoon weer lekker tegen je aan Haha!

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-04 23:09

Nou, mocht haar ophalen om 14.30 uur. Ze was nog zo wankel..... maar ze wist de uitgang toch wel te vinden. Ik heb haar bij mijn vader en moeder gebracht, heb haar even een plasje laten doen en ze moest het verder uitslapen. Ik mocht haar nog niet voeren, maar ze had zo'n honger dat ik haar een plakje rookvlees gegeven heb. Mijn moeder heeft haar later toch laten eten. Ik ben gaan paardrijden en daarna ben ik nog een tijdje bij mijn ouders gebleven. toen ik thuis kwam blafte ze me al tegemoet, ze had NERGENS last meer van en ze speelde al flink in het rond, hapte al in haar staartje... Nu ligt ze toch wel uitgeteld op mijn bed, oogjes dicht, grinnik. Ik ben blij dat ze toch wel vitaal blijkt te zijn.

De hond is de betere mens

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 23:13

gelukkig heeft ze alles goed doorstaan!
dat is t enige nadeel van dieren hebben, als er iets met ze is en je moet zo toevertrouwen aan de DA kan je niets anders doen dan machteloos blijven afwachten....maar gelukkig kan ze dus nog heel wat hebben op haar oude dag!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-04 23:17

Ach, het haar daar achterlaten, viel me gewoon zwaar. Ik kan het niet uitleggen... Het is gewoon een gevoel en het valt niet te definieren.
Ook mensen moet je toevertrouwen aan artsen (en dat is ook moeilijk, vooral omdat ik soms demotivatie bij artsen lijk te bespeuren en dat kan je erg pissig maken). Maar op een of andere manier is dat minder erg, mensen zijn mondiger maar ze worden ook zomaar niet opgegeven.

De hond is de betere mens

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 23:21

ik heb dat ook hoor, mn oma in t ziekenhuis achterlaten vind ik veel vertrouwder dan toen ik Destiny voor 3 dagen in Someren moest achterlaten...heel vreemd maar mensen kunnen idd beter voor zichzelf opkomen, en ik heb ook het idee dat ze bij mensen eerder tot t uiterste gaan dan bij dieren
al vertrouw ik mn eigen DA wel helemaal, weet zeker dat die echt tot t uiterste zal gaan, liet Quentin daar bijna probleemloos voor 2 dagen achter(tegelijk dat desje in someren was, dat waren wel echt rampzalige dagen! )

maar gelukkig heb je polleke weer thuis!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-04 09:21

Heb ik ook gehad, toen ik Paddy moest achterlaten in Someren, ze had flinke koliek. Maar daar was ik wel geruster op, in die zin dat ze daar alle kennis bij de hand haddenn. wij konden toch niets doen. MAar ongerust was ik wel, want ze liep levensgevaar....

Polleke was gisterennamiddag alweer helemaal de oude! Het was net alsof ze door de narcose goed uitgerust was, zoveel spatjes had ze alweer.

De hond is de betere mens


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie