de pil...

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
niempje
Berichten: 6
Geregistreerd: 21-01-04

de pil...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-04 19:44

ik heb me hier eventjes anoniem ingelogt...

ik wou namelijk wat vragen over de pil.
ik heb nu alweer een tijdje een vriendje,en wil eigenlijk toch wel graag aan de pil.
maar ik vind het erg rot om tegen me moeder te vertellen.
naar mijn gevoel zou ze dan zo'n idee krijgen van nu ga je toch wle niet met iedereen naar bed.
of raar over me denkt,of raare opmerking zegt ofzo?
iemand mischien tips hoe ik het het beste kan vragen/zeggen?

en welke pil hebben jullie?
ik wil liefst niet een te zware,juist een lichte,maar die wel beschermerd tegen zwangerschap.

bedankt alvast!


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 19:48

Ik denk dat je moeder alleen maar trots op je is dat je je maatregelen neemt voor het moment dat het zover is. Ik weet natuurlijk niet hoe oud je bent, maar ik denk dat je er best met je moeder over kunt praten hoor, gewoon doen Lachen

EvaC

Berichten: 4446
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 19:49

Ik denk juist dat je moeder het heel verstandig van je vind, dat je je niet overal in stort zonder ergens over na te denken.

Maar als je het echt niet aan je moeder wilt vertellen kan je altijd gewoon naar je arts gaan, die heeft beroepsgeheim en mag het dus niet aan je moeder vertellen als jij dat niet wilt.

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 19:50

Ik zou het gewoon met je moeder overleggen hoor, ik vind het juist verstandig van je dat je nu aan de pil wilt !

En anders kun je bij je huisarts om een recept voor de pil vragen, en hoeft je moeder op zich niets te weten (weet niet of de rekening dan naar jullie toe gestuurd wordt o.i.d. ??)

Ik heb zelf al jaren de Diane-pil, maar da's geen lichte, dus dat is niet wat je zoekt Knipoog !

Check http://www.vivalaveluwe.nl : onze Bed & Breakfast en Vakantiewoning op unieke locatie midden in het bos op de Veluwe! Veel wild rondom ons terrein, en volop wandel- en fietsmogelijkheden. Ook ideaal voor natuurfotografen! Open vanaf maart 2015 :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 19:50

Als je het echt vervelend vind om het zo te vragen zeg je gewoon dat je het wilt ivm een regelmatige menstruatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 19:52

En wat zal je moeder leuker vinden dat je zegt.

mam ik wil aan de pil of
mam ik ben zwanger Haha!

Moonlover

Berichten: 1547
Geregistreerd: 25-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 20:17

Ik wil binnenkort ook aan de pil, misschien een stomme vraag maar wat is het verschil tussen een lichte en een zware..?!

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 20:19

runningkawa schreef:
En wat zal je moeder leuker vinden dat je zegt.

mam ik wil aan de pil of
mam ik ben zwanger Haha!


Precies. *LOL*
Gewoon vragen.

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!

shariyerke

Berichten: 1395
Geregistreerd: 14-06-02
Woonplaats: Venhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 20:48

ik vond het ook wel moeilijk, maar ze reageren bijna altijd anders dan je verwacht..en al heb jij al een tijdje een vriend! succes ermee

wyko

Berichten: 2044
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 20:57

Gewoon overleggen met je moeder. Die vindt het alleen maar goed denk ik. Verders al je bij de dokter komt krijg je niet meteen een zware voorgeschreven. Ik tenminste niet. Werd later zelfs terug gebeld omdat ze me een lichtere wilden geven, dus het zal wel goed komen.

Nieuw profiel! Eindelijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 21:19

Moonlover schreef:
Ik wil binnenkort ook aan de pil, misschien een stomme vraag maar wat is het verschil tussen een lichte en een zware..?!


Een zware bevat wat meer hormonen dan een lichte. Waarom dat de een of de ander voorgeschreven wordt, heeft met meerdere factoren te maken. Zo wordt bij meisjes met huidproblemen soms een wat zwaardere pil voorgeschreven om meteen de acne mee te behandelen.

Ik denk dat je moeder het juist goed van je vindt TS, als je zelf aangeeft dat je aan de pil wilt. Tenminste, als je er ook de leeftijd voor hebt. We zien nu natuurlijk niet wie je bent, dus als je een twaalfjarige medeBokster bent dan denk ik dat ze wat minder gelukkig met je is Haha! maar zelfs dan geldt dat ze liever zal horen dat je de pil wilt dan een kraamhulp..

Mocht je nou toch liever een smoes willen, dan kun je het gooien op een regematigere menstruatie, of bijvoorbeeld om de menstruatiepijn te verzachten. Daarvoor wordt de pil namelijk ook vaak voorgeschreven. Net als bij extreem zware bloedingen bijvoorbeeld.

Veel plezier met je vriendje, en als ik je 1 ongevraagde tip mee mag geven: gebruik alsjeblieft een condoom. Een ongewenste zwangerschap is niet het enige dat je op kunt lopen bij een potje vrijen....

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 21:26

Ik zou het gewoon met je moeder overleggen, of anders een smoesje verzinnen, dat je onwijs veel last hebt van je menstruatie of dat je je ongesteldheid af en toen wilt uitstellen (ivm vakantie bijv.). De huisarts zal bepalen welke pil het beste bij je past, volgens mij wordt microgynon 30 het meest voorgeschreven, die heb ik zelf ook.

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei!

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 21:54

Sonja schreef:
Veel plezier met je vriendje, en als ik je 1 ongevraagde tip mee mag geven: gebruik alsjeblieft een condoom. Een ongewenste zwangerschap is niet het enige dat je op kunt lopen bij een potje vrijen....

OK dan! Ik wou net ongeveer hetzelfde gaan schrijven!

We'll ride the spiral to the end and may just go where no one's been

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 02:04

Mijn ma kwam er zelf mee toendertijd, niet als oplossing om zonder condoom te klooien, maar meer als extra bescherming als er met het condoom iets mis zou gaan...tegen zwangerschap dan Knipoog

En mijn menstruatie werd gelijk regelmatig en minder pijnlijk dus had het al jaren eerder moeten doen Haha!

Ik zou het er gewoon met je moeder over hebben, normaal denkende mamsies kunnen dat best hebben hoor.

Ik heb zelf Femodeen, 1 van de lichtst zei de ha, heb hem dus al 8 jaar en doe het er nog steeds goed mee Knipoog

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

gollempje

Berichten: 4186
Geregistreerd: 22-12-03
Woonplaats: Hillegom (ZH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 06:13

gewoon met moeders over hebben! heb het toen ook gedaan en die vond het verstandig van me! enne wat sonja zegt, altijd doen Haha!

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 08:17

Gewoon zeggen, je moeder is ook zo oud geweest als jou Haha!
Ik heb lovette, dat is een super lichte. Dat beslis je niet zelf, dat beslist je huisarts, hij kijkt dan naar je gewicht. Elke pil beschermd tegen zwangerschap Knipoog

22 Januari verwachten we ons kleintje

Vicky_82

Berichten: 1345
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Halle (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 08:54

Sily schreef:
Mijn ma kwam er zelf mee toendertijd, niet als oplossing om zonder condoom te klooien, maar meer als extra bescherming als er met het condoom iets mis zou gaan...tegen zwangerschap dan


Bij mij ook, had nog maar een week mijn 1e vriendje en mijn ma zei al: 'Morgen gaan we naar de HA voor de pil'.
Terwijl ik zelf nog niet van plan was het te vragen. Maar ik denk toch dat je moeder liever heeft dat je om de pil vraagt dan dat je komt vertellen dat je zwanger bent. (Hetzelfde als RK al zei dus.)

Ik neem Mercilon, is ook een lichte pil en neem die toch al een dikke 4 jaar.

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 09:56

Ik heb er om gevraagd, mijn moeder vond het eerst nog niet goed omdat ik nog te kort met Dennis ging. Maar toen draaide ze weer bij.
Als eerste heb ik de Diane gehad, maar die was te zwaar. Nu ben ik aan de marvelon en die bevalt me goed Lachen

We'll ride the spiral to the end and may just go where no one's been

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 10:55

En als jou moeder je een beetje kent, dan zal ze zelf toch ook wel inzien dat je niet met jan en alleman naar bed gaat alleen omdat je de pil hebt?

Tenminste, dat neem ik aan... ik weet niet wat je plannen zijn.... Haha!

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 11:37

Ik zou ff naar de huisarts gaan. Dan kan je een bloedonderzoek laten doen voor welke pil het beste bij je past. Op die manier weet je zeker dat je de juiste pil heb.

Tenminste dit heeft mijn dokter me aangeraden.

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: afkepieteke, Amanda_T, dasalijn, IASCrawler, Ik_is_Ik, inge_romeo, Lalidan, Milando, Saranghea, swatch, xrobbiee, xRooss en 56 bezoekers