wat moet ik nu? ik weet het echt niet meer!

Moderators: Berdien, Dani, Murthul, Muurp, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Kinta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-01 21:27

Hallo iedereen,
ik ben nu al 3 jaar bevriend met een meisje dat toen bij mij in de straat is komen wonen. Zij is vroeger mishandeld geweest en daar heel depressief door geworden. Toen ik haar ontmoette was ze dat dus al,maar ze is ontzettend aardig,we fitnessen samen, echt leuk. Ze vertelde ook heel veel over haar depressie. Ik zat er heel erg mee met wat ze allemaal vertelde en ik probeerde haar zo goed mogelijk advies te geven,maar ze nam niks van me aan.Ze zei dat ik er niks van snapte hoe zij zich voelde. Elke keer zegt ze dat het over gaat en als ik zeg dat ze naar een psycholoog ofzoiets moet gaan dan zegt ze dat ze er al bijna over heen is.Daar trap ik steeds in. Want het gaat niet over! Ik wil haar wel helpen, maar kan het niet, en ze doet zelf ook eigenlijk niks er aan. Dat klinkt hard, dat weet ik wel. Maar steeds geeft ze dat mishandelen de schuld van haar gedrag, maar ze zoekt geen hulp! Ik word er heel moe van, trek het me heel erg aan. Daarbij heb ik het idee dat ze me aan het manipuleren is. Ze gebruikt me een beetje. Maar ik heb ook medelijden met haar. Het moet afschuwelijk zijn om geslagen te zijn enz. Maar aan mijn geduld zijn ook grenzen. IK voel me een egoist en dat gevoel geeft zij me ook.
Wat moet ik doen nu?

guidolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-01 21:37

hoi kinta,

het is echt vreselijk om depressief te zijn. zoals je vriendin al zei; niemand begrijpt echt hoe je je voelt. het is niet zo eenvoudig om hulp te zoeken.
dat moet je niet voor haar beslissen, ze moet zelf zien wanneer ze daar aan toe is. ze probeert het waarschijnlijk voor zichzelf positief in te zien en zegt daarom dat het bijna over is, want dat is hetgene wat ze wil, ze heeft waarschijnlijk ook betere en slechtere dagen. laat haar aub niet vallen en steun haar zo veel mogelijk en sta achter haar, probeer haar tot niets te dwingen ook al weet ik dat dat moeilijk is. ze heeft een goede vriendin als jij hard nodig......

Guido is mijn Black Beauty...!!

**ik heb weer foto's in mn profiel**

Kinta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-01 21:40

hoi guidolover,
ja, dat weet ik ook allemaal wel,maar soms doet ze zo ontzettend banketstaaflig en gemeen tegen me, dat ik heb idee heb dat ze die depressie misbruikt.Ik weet dat het ontzettend banketstaaflig klinkt,maar ik weet gewoon niet meer wat ik er mee moet. Ze is een vriendin en die wil ik steunen,maar zoals ze soms doet, ik weet niet of dat depressie is ...

guidolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-01 21:46

je hebt verschillende soorten depressies, ik kan niet over haar oordelen natuurlijk, maar ik denk dat ze blij moet zijn met een vriendin die haar voor een deel begrijpt en die haar niet "raar" vind. kan je hier niet met haar over praten?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-01 21:48

Pas wel op jezelf hoor. Het is goed om haar aandacht te geven, te steunen en er te zijn als het nodig is.
Sommige mensen koesteren zich echter in die aandacht en gaan je gaandeweg steeds meer opeissen, let daarvoor op.
Ook in dit soort gevallen moet het van twee kanten komen. Ik heb iets soortgelijks aan de hand gehad. Uiteindelijk heb ik het contact laten verlopen, het was alleen maar goed als het volgens haar plannen ging, mijn ideeen waren op voorhand al niet uitvoerbaar. Kortom, ik was er om haar ideeen gestalte te geven, ik had immers de mogelijkheden (auto, kennis, lef) Daar stond echter mijns inziens te weinig tegenover.
Moeilijk hoor, laat haar niet als een baksteen vallen, maar denk wel ook aan jezelf, anders heb je straks zelf een probleem en dat kan toch niet de bedoeling zijn. Succes Gery

kennis is ééndimensionaal, kunde is tweedimensionaal, inzicht is driedimensionaal, ervaring is vierdimensionaal.....
Leuke dingen doen met je paard? www.nvvr.info

Kinta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-01 21:56

dank je wel ...

guidolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-01 22:02

kinta, ik heb je een pb gestuurd

Kinta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-01 09:50

ja, dank je wel,guidolover! Pling