Uitspraak tegen Murat D.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 14:14

De eerst volgende die tegen zijn voeten aanloopt...

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 14:17

Precies, dat wordt weer iemand die teveel tegen hem zegt volgens zijn regels.. dus wie weet ooit als hij een gezin krijgt.. moet er niet aan denken..

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 14:20

youngster schreef:
Precies, dat wordt weer iemand die teveel tegen hem zegt volgens zijn regels.. dus wie weet ooit als hij een gezin krijgt.. moet er niet aan denken..

History repeats zeggen ze dan!
Laatst bijgewerkt door Desiree op 29-04-04 14:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 14:21

TBS met dwangverpleging? dan komt hij voorlopig echt niet vrij... Dat duurt wel langer dan 5 jaar. Tja, en doodstraf? An eye for an eye? Ik weet het niet, imo verlaagt het rechtssysteem zich dan tot het nivo van de mensen die zo handelen... Dat lijkt me ook niet de oplossing...

ajbdhrtls138
Berichten: 1040
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 14:22

ik weet het niet, vind het moeilijk. natuurlijk eerste reactie is weg ermee.
Maar aangezien doodstraf in nederland niet bestaat en echt levenslang ook niet, vraag ik me af of de maatschappij er iets aan heeft als hij 20 jaar in de cel zit, en dus helemaal geen kans meer heeft iets van zijn leven te maken. Niet om hem, dat interreseert me helemaal niets, maar juist om eventuele volgende slachtoffers.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 14:22

Desiree"]
[quote="youngster schreef:
Precies, dat wordt weer iemand die teveel tegen hem zegt volgens zijn regels.. dus wie weet ooit als hij een gezin krijgt.. moet er niet aan denken..

Story repeats zeggen ze dan!
[/quote]

idd kijk nu maar naar zijn vader, die zit ook al.. appel valt niet ver van de boom..

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 14:59

BartVB schreef:
Levenslang? Wie gaat dat betalen dan? 20 jaar? 50 jaar? En dan? Wat moet je met de mensen die dan vrijkomen? Erg weinig kans dat die nog iets nuttigs kunnen doen voor de maatschappij. Doodstraf? Al eens gekeken hoe geweldig dat werkt in de US? Al eens gekeken hoe vaak er mensen (achteraf) onschuldig bleken? Makkelijk om te roepen dat 5 jaar te weinig is maar IMO niet echt heel doordacht Verward


Wat stel je dan voor? Opknopen kost het minst... weten we iig zeker dat deze persoon iets dergelijks nooit meer doet... (oke, het is wel wat radicaal, maar het maakt iig korte metten met de onkosten...)... Of anders misschien de kosten drastisch verlagen door de leefomstandigheden in de gevangenis minder "luxe" te maken... stel je maar eens een gevangenis voor in Thailand of weet ik veel waar... zou ongetwijfeld ook flink in de kosten schelen... Roepen dat 5 jaar te weinig is heeft imo niets met ondoordacht te maken, dat IS imo simpelweg te weinig... dat snertjong heeft gvd wel van 1 persoon het leven ontnomen en van een hoop anderen verwoest...

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 15:28

Ik vind 5 jaar nog te weinig... levenslang had een betere straf geweest. Ik vind dat ze in Nederland wel wat strenger mogen worden.

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 15:40

zulke mensen horen voor hun leven te worden opgesloten, na 5 jaar doen ze het net zo hard weer. en wie weet bij jij de volgende die hij pakt!!!!!!!!

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 15:52

De familie van Van Wieren loopt levenslang zonder geliefde rond, Van Wieren zelf heeft de doodstraf gekregen. Dus ik vind dat Murat D. ook levenslang had moeten krijgen!
Ik vind 5 jaar echt een peulenschilletje! Zo weinig voor het beroven van iemand zijn leven en een familie door een hel laten gaan. Belachelijk!

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 15:54

Gevangen krijgen nu de gelegenheid om in de gevangenis te werken tegen een salaris zodat ze straks een spaarpotje hebben als ze vrij komen?
Mooi, kunnen ze van dat spaarpotje ook de kosten die zij maken in de gevangenis betalen.
Kunnen ze ook wat langer blijven zitten! Samen op 1 cel desnoods, het is geen hotel!

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 15:57

Ze zouden het eigenlijk net zo moeten doen als bijvoorbeeld in Marokko. Ze leven daar in barre omstandigheden, maar dan bedenk je je echt wel 10 keer voordat je een misdrijf pleegt.

Ben het met miepmiep eens Lachen

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 15:58

miepmiep schreef:
Gevangen krijgen nu de gelegenheid om in de gevangenis te werken tegen een salaris zodat ze straks een spaarpotje hebben als ze vrij komen?
Mooi, kunnen ze van dat spaarpotje ook de kosten die zij maken in de gevangenis betalen.
Kunnen ze ook wat langer blijven zitten! Samen op 1 cel desnoods, het is geen hotel!


Kan hij samen met zijn vader Gezinshereniging en er is weer plaats voor een ander..

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 16:21

miepmiep en youngster... lijken me goede plannen! OK dan!

lies

Berichten: 9628
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 16:30

5 jaar en TBS is geeist en gegeven. Dus wat dat betreft is het een goede uitspraak. Vergeet ook niet dat deze jongen nog minderjarig is en een laag IQ en EQ heeft.
TBS zal hij niet na 2 jaar weer uitwandelen, dus de opgelegde 5 jaar zal hij sowieso uitzitten. Wrs nog veel langer.

Overigens vonden veel mensen de opgelegde 18 jaar van Volkert vd Graaf zelfs te laag. Dat vond ik toch wel een gepaste straf voor een moord, gepleegd door een volwassene.

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 16:34

lis schreef:
5 jaar en TBS is geeist en gegeven. Dus wat dat betreft is het een goede uitspraak. Vergeet ook niet dat deze jongen nog minderjarig is en een laag IQ en EQ heeft.
TBS zal hij niet na 2 jaar weer uitwandelen, dus de opgelegde 5 jaar zal hij sowieso uitzitten. Wrs nog veel langer.

Overigens vonden veel mensen de opgelegde 18 jaar van Volkert vd Graaf zelfs te laag. Dat vond ik toch wel een gepaste straf voor een moord, gepleegd door een volwassene.

Ben het totaal niet met je eens, omdat die mensen iemand van het leven heeft beroofd. Of je nou een laag IQ en EQ hebt, je hebt dan nog net genoeg over om normaal te denken.
5 jaar cel voor iemand zijn leven! En dan hebben we een Nederland een recessie!
Dit is een koopje!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 16:35

Sja en een volwassenen zal helemaal goed na moeten denken over zoiets, dus ook dat van Volkert vind ik persoonlijk te laag..

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 16:36

Inderdaad, een laag IQ en EQ zal de drempel tot een volgende misdaad mogelijk verlagen.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 16:36

Precies, de kans op herhaling is bij zoiemand gewoon veel groter dus om die dan weer op vrije voeten te zetten.. Nee ik ben absoluut niet voor..

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 16:39

En trouwens, toen ik 5 was, wist ik al dat iemand van zijn leven beroven niet goed is, dus laat staan als je 16/17 bent.
Heb op 5-jarige leeftijd iemand in elkaar geschopt en geslagen omdat ze een mier doodtrapte. Ik vond dat zij niet het recht had om een levend iets dood te maken. Schijnheilig

Cowgirl

Berichten: 23747
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 16:57

Zowel Volkert( Misselijk ) als Murat( Misselijk ) en waarschijnlijk nog een aantal.
Hebben gewoon een veels te lage straf gekregen.

Een brute moord die door omstanders gezien is en bij Murat zelfs op video staat moet gewoon levenslang krijgen.
De doodstraf zou voor mij in deze gevallen ook mogen.

Ik schrok wel even dat ie maar 5 jaar kreeg en kreeg spontaan medelijden met de familie van het slachtoffer.

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 17:08

Ik vind het ook terecht dat hij als volwassene is berecht. Hij heeft misschien de verstandelijke vermogens en emotionele back-up van een dertienjarige, maar iedere dertienjarige snapt ook echt wel dat dit niet kan. Wat een onzin.

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-04 17:30

Uums schreef:
Ik vind het ook terecht dat hij als volwassene is berecht. Hij heeft misschien de verstandelijke vermogens en emotionele back-up van een dertienjarige, maar iedere dertienjarige snapt ook echt wel dat dit niet kan. Wat een onzin.


Dat vind ik ook, maar toch zijn die 5 jaren weinig. Die TBS daar weet ik nog niet wat we daar onszelf bij voor moeten stellen, want dat kan of heel lang gaan duren of heel kort. Ik ben heel benieuwd binnen welke tijd hij weer op straat los rondloopt en zijn frustraties weer op een ander uit kan leven zodat die ander weer moet geloven aan een doodstraf (en dit is dan weer een onschuldige burger).

Jammer dat wij geen rechters zijn Tong uitsteken

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 17:36

Ben het er volmondig mee eens. Opgeruimd staat netjes.......... tbs kan gelijk staan aan levenslang, prima zo

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 17:38

Maar met TBS ben je toch niet opgesloten, of wel Verward