Goede tv-kaart?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Goede tv-kaart?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-04 22:59

Ik wil op m'n computer tv kijken dmv een tv-kaart, maar welke is aan te raden? Ik wil wel van goede kwaliteit, vergelijkbaar met 'gewoon' televisiebeeld.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 23:04

hauppage is een bekende uitgever, maar volgens mij maakt het tegenwoordig niet zoveer meer uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 08:29

Ik heb Pinnacle PCTV Deluxe. Ideaal extern met USB aansluiting. Bij Mycom kun je die krijgen ze zijn vrij prijzig. € 219,00 maar dan heb je ook wel wat hoor
Met Hauppauge heb ik niet zulke goede ervaringen. VEEL te veel geld voor heel weinig kwaliteit. Ik heb er een gehad daar ben ik dik 6 keer mee terug gegaan. Uiteindelijk heb ik mijn geld terug gehad. Ik hoor veel mensen met hetzelfde probleem.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 08:59

pinnacle is ook een bekende. ik heb veel pc's in beheer gehad met hauppage kaarten (>100) en nooit problemen gehad. zulke problemen zijn ook zeer onwaarschijnlijk voor zo'n grote speler.

ik vind extern alleen maar lastiger, heb je weer een extra kastje met draden naast je pc.

200 euro voor een tvkaartje is veel te veel, denk eerder rond de 80-100 euro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 09:04

SuperPepeijn schreef:
pinnacle is ook een bekende. ik heb veel pc's in beheer gehad met hauppage kaarten (>100) en nooit problemen gehad. zulke problemen zijn ook zeer onwaarschijnlijk voor zo'n grote speler.

ik vind extern alleen maar lastiger, heb je weer een extra kastje met draden naast je pc.

200 euro voor een tvkaartje is veel te veel, denk eerder rond de 80-100 euro.


Ik heb bewust voor extern gekozen omdat ik hem zowel op mijn gewone pc als op mijn laptop gebruik. Wat draden betreft valt het wel mee. die 219 euro is inderdaad een hoop geld maar dat komt mede omdat hij extern is en ik graag liever wat meer betaal voor een goed apparaat in plaats van 80 euro en dat ik over 3 jaar weer een nieuwe moet kopen.

Het bedrijf waar ik heb gewerkt hadden ook Hauppauge kaartjes (dure kaarten), en ook daar een hoop gedonder.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 09:09

sorane, het is onzin om te zeggen dat als je een apparaat voor 80-100 euro koopt dat de levensverwachting <3 jaar is. grappig dat ik nooit iets gemerkt heb van problemen met hauppage en ze vaak in de bladen zeer goed uit de bus komen (en niet duur).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 09:11

SuperPepeijn"]
sorane, het is onzin om te zeggen dat als je een apparaat voor 80-100 euro koopt dat de levensverwachting <3 jaar is.
[/quote]

Dat is wel mijn ervaring. En neem gewoon liever het zeker voor het onzekere.
Ik heb bij mijn ouders 2 van die goedkope kaartjes binnen 3 jaar het loodje zien leggen, dus geef ik liever wat meer geld uit voor een wat duurder apparaat maar wel met 5 jaar garantie.

En ik zeg niet dat dat bij ieder apparaat zo is, maar mijn ervaring is dat wel met tv-kaartjes.


[quote="SuperPepeijn schreef:
grappig dat ik nooit iets gemerkt heb van problemen met hauppage en ze vaak in de bladen zeer goed uit de bus komen (en niet duur).


Het gebeurd bij meer merken dat er een partij van mindere kwaliteit tussen zit. Aangezien dit bedrijf zo groot wat (10.000> gebruikers) kopen zij hele partijen in een keer weg bij de fabrikant. Waarschijnlijk is dat zo'n partij geweest. Het kan best zijn dat het in de bladen als beste naar voren komt. Maar de producten die zij testen zijn vaak steekproefsgewijs gekozen. Dus een test in die bladen is sowieso nooit 100% betrouwbaar, maar gaat meer om een algemeen idee. Ik heb hier overigens nog een oude CT liggen en daar komt Hauppage niet als beste uit de test.
Maar dit is een beetje offtopic Knipoog

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 09:15

kais als je graag 150 euro extra uitgeeft voor 2 jaar extra garantie moet je sorane's advies opvolgen. maar ik vind het weggegooit geld, tenzij je met die kaartjes gaat frisbie-en.

sorane, als je pech hebt koop je ook bij pinnacle een slechte partij, dus het is onverstandig om daarop je mening te baseren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 09:24

SuperPepeijn"]
kais als je graag 150 euro extra uitgeeft voor 2 jaar extra garantie moet je sorane's advies opvolgen. maar ik vind het weggegooit geld, tenzij je met die kaartjes gaat frisbie-en.

sorane, als je pech hebt koop je ook bij pinnacle een slechte partij, dus het is onverstandig om daarop je mening te baseren.
[/quote]


[quote="Sorane schreef:
Met Hauppauge heb ik niet zulke goede ervaringen. VEEL te veel geld voor heel weinig kwaliteit. Ik heb er een gehad daar ben ik dik 6 keer mee terug gegaan. Uiteindelijk heb ik mijn geld terug gehad. Ik hoor veel mensen met hetzelfde probleem.


Zoals je ziet basseer ik mijn mening niet alleen op die partij.

Girl In The Mirror

Berichten: 3156
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 10:16

Pinacle is bekend, maar niet aan te raden. Terratec is goed, simpel en niet zo gek duur.