ervaringen hond/kat

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
_Rianne_
Berichten: 5239
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Huisje weltevree :)

ervaringen hond/kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-04 23:01

Sinds gisteren heb ik er een katje bij. de hond vind dit niet zo geweldig...
Ik hou hoop dat het beter gaat en dat ze stopt met het najagen van Joey... Scheve mond
Wat zijn jullie ervaringen met een hond en er later een kat bij?

          Waarom mag zomaar verdwijnen... wie zo onmisbaar is?


mariska18
Berichten: 252
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: kudelstaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 23:10

wij hebben 1 hond en 6 katten, gaat super. Maar denk dat het ook aan het karakter van de hond en kat ligt.

arabieren: de beste paardjes die er zijn

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 23:17

Als beiden (of 1 van) niet van jongs af aan aan de andere gewend is dan wens ik je veel succes toe... Vrienden zullen het nooit worden, maar ik heb zo'n vermoeden dat je nog lang zult blijven houden dat je hond de kat najaagt.

Waarom neem je er eigenlijk een kat bij genomen?

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

_Rianne_
Berichten: 5239
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Huisje weltevree :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-04 23:27

dat was puur toeval. aanlopertje! het lijkt al wat beter te gaan.......*hoop*

          Waarom mag zomaar verdwijnen... wie zo onmisbaar is?

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 23:50

Mijn hondje is gek op katten en doet ook niet moeilijk met nieuwe katten erbij. Hij speelt veel met katten en slaapt er ook mee in 1 mand of op de bank.
Vreemde katten jaagt hij buiten wel op, eigen katten niet.
Vorig jaar heb ik 2 kittens in huis genomen en hij vond het prachtig. Ik heb er nu weer 4 en ik verwacht geen problemen.

Overigens zijn de katten de baas...

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 23:55

Ik heb 3 honden en 3 katten.
Als er een hond achter de katten aangaat (Peppertje doet dat nog een beetje) coorigeer ik hem.
In mijn huis wordt niet op katten gejaagd. Ze leren maar om hem te negeren.
Het grappige is wel dat de katten alledrie hel goed met de honden overweg kunnen, Siep slaapt vaak bij Festa, en Wammes geeft Fes altijd kopjes Haha!

Goedgekeurd onderschrift :)

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 01:14

Ik heb zelf geen honden of katten, maar volgens mij hangt het erg af van het karakter van de dieren en de 'hyperactiviteit' van de hond Knipoog En waar ze natuurlijk aan gewend zijn.
Bij een vriendin van me hebben ze een bernersenneteefje en op een gegeven moment kwamen er 2 jonge katjes bij (ze hadden al 3 oudere katers). Ze vond het helemaal fantastisch en dacht dat het puppies waren ofzo: helemaal onder likken, etc. Ze was een beetje té enthousiast dus hadden ze de katjes en de hond toen gescheiden door ze allebei de helft van de boerderij te geven terwijl de katjes nog aan het 'wennen' waren, maar zelfs toen bleef de hond gewoon voor de glazen deur staan kijken en kon ze niet wachten om ze te knuffelen Haha! Het was harstikke schattig, maar met zo'n grote hond en kleine katjes was het wel heel erg oppassen of ze niet werden doodgedrukt ofzo Scheve mond

_Rianne_
Berichten: 5239
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Huisje weltevree :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-04 18:39

het lijkt hier wat beter te gaan!

          Waarom mag zomaar verdwijnen... wie zo onmisbaar is?

Paradise

Berichten: 1936
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 23:05

Wij hebben 2 honden en 2 katten en dat gaat echt super..!! Vorig jaar hebben wij 1 hond en 2 katten verloren, hadden nog 1 hond over..
M'n zusje heeft daarna 1 hond van de boer gehad waar onze paarden staan, beestje was bijna 2 jaar oud.. Ik heb paar maanden daarna 3 jonge katjes op stal gevonden en meegenomen, we hebben er nu nog 2 van, 1 moesten we helaas laten inslapen door een foutje van moeder natuur..
In het begin accepteerde de nieuwe hond de katten niet echt maar het zijn nu echt maatjes, onze andere hond was al katten gewend Lovers

_Rianne_
Berichten: 5239
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Huisje weltevree :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-04 00:25

Paradise schreef:
Wij hebben 2 honden en 2 katten en dat gaat echt super..!! Vorig jaar hebben wij 1 hond en 2 katten verloren, hadden nog 1 hond over..
M'n zusje heeft daarna 1 hond van de boer gehad waar onze paarden staan, beestje was bijna 2 jaar oud.. Ik heb paar maanden daarna 3 jonge katjes op stal gevonden en meegenomen, we hebben er nu nog 2 van, 1 moesten we helaas laten inslapen door een foutje van moeder natuur..
In het begin accepteerde de nieuwe hond de katten niet echt maar het zijn nu echt maatjes, onze andere hond was al katten gewend Lovers


Hoe heb je ze zover gekregen dat ze maatjes zijn geworden?
Bonnie, mijn hond jaagt Cypje (de kat) nogal op, hij rent er achteraan en dat vind kat niet zo leuk
Moet ik het laten gebeuren en het zelf uit laten zoeken of ingrijpen en hond op zn kop geven??
Hoe ging dat bij jullie?

          Waarom mag zomaar verdwijnen... wie zo onmisbaar is?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Nancy, Besje, BETUWE, Corelli, Dancyy, Danielleeee_, Dayanara, Esbjerg, GoogleAdsense, GrapeshotBot, love_mandy, Michelle_96, Mo_86, MyrtheJ, Nanne, Niki_, Nustice, Paardje02, Renss, Roulette_, thirteenn, Touchem, Zebrastreep en 141 bezoekers