Help wie vertaalt deze brief v/d belasting...

Moderators: Murthul, Muurp, EvelijnS, Berdien

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

ArwenLune

Help wie vertaalt deze brief v/d belasting...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-04 13:12

Krijg net een blauwe brief met raampje. Zelden goed nieuws. Maar na het doorlezen van deze brief kan ik niet eens uitmaken of het nu goed of slecht nieuws is! Wie snapt dit beter als ik en kan me vertellen of ik nu geld terug moet geven of moet krijgen?

Blijkbaar heb ik een gedeelte van mijn inkomen onterecht bij 'tegenwoordige arbeid' gezet terwijl het 'vroegere arbeid' had moeten zijn omdat het een WW uitkering betrof.

Citaat:
"Omdat u de inkomsten uit vroegere arbeid in de onjuiste rubriek heeft aangegeven wordt voor dit deel ten onrechte rekening gehouden met de arbeidskorting"

Dat klinkt niet best. Terugbetalen?

Citaat:
"..kan het zijn dat aan u een onjuiste (negatieve) voorlopige aanslag is opgelegd. Zoals hiervoor is toegelicht kan het zijn dat u recht heeft op een lagere arbeidskorting."

Dat klinkt dat weer positief, denk ik? Ik heb geld gekregen voor 2002, bedoelen ze dan met dat 'negatief' dat het positiever had moeten zijn? En 'recht hebben op' klinkt niet alsof ik 'recht heb op meer moeten betalen'. Ofzo.

Citaat:
"Dit heeft tot gevolg dat de eventuele ten onrechte ontvangen arbeidskorting moet worden terugbetaald"

En dit klinkt weer alsof ik ten onrechte iets ontvangen heb wat ik terug moet betalen. Of niet? Of bedoelen ze dat het door de Belastingdienst moet worden terugbetaald?

Ik vrees het ergste... geen vakantie dan Boos! is er iemand die er wijs uit kan?

"They say the snow on the roof is too heavy; they say the ceiling will cave in. His brains are in terrible danger!"

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 13:23

Ik lees dit:
Volgens mij is het zo dat je werkzaamheden hebt opgegeven bij een verkeerd jaar.
De arbeidskorting is een bedrag wat per jaar verschilt. Wat je nu hebt extra gekregen als arbeidskorting door het verkeerd opgegeven bedrag moet je terugbetalen maar dat bedrag komt er bij een ander jaar weer bij en daar wordt dan de arbeidskorting weer over gedaan.

Ik gok dat het erom zal hangen of je wel of niet moet betalen.

Maar ik ben ook een leek.

Bel ze anders ff, het zijn geen BOEmensen daar hoor Knipoog

:evaw:

ArwenLune

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-04 13:28

de afzender van de brief is er pas morgen weer Lachen

Het gaat echt over 2002. Een gedeelte van de inkomsten heb ik in de verkeerde categorie gezet, en die categorie word anders beoordeeld. Zover kom ik. Maar of ik nu moet betalen of krijgen... Verward

"They say the snow on the roof is too heavy; they say the ceiling will cave in. His brains are in terrible danger!"

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 13:29

Pb eens naar Lieke2, die weet wel eea van belastingen Lachen

:evaw:

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 14:59

Zoals ik het lees... is er teveel arbeidskorting verrekend en zou je dat dus moeten terugbetalen.
Maar inderdaad, heb even geduld en bel morgen met de belastingdienst. Dan weet je het zeker Knipoog

Off topicje: je hebt een geweldige avatar!

Jaffel sprak ooit de wijze woorden:"Hij was not amused dat ik als poesierazzi achter hem aan joeg" Haha!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie