[belasting] Wat houden de BUA regels in?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

[belasting] Wat houden de BUA regels in?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-04 18:20

Wat houden de BUA regels in? Wanneer is deze regeling van toepassing? Ik ben er nu een tijdje mee bezig maar kom er niet helemaal uit. Ook google is een beetje in de war Verward Hij laat me alleen maar gekke dingen zien.

Wie o wie van bokt kan me even helpen?

Vinka
Berichten: 1177
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 20:25

Bedoel je het besluit uitsluiting aftrek?

Dit is wat ik op de site van de belastingdienst heb gevonden:
De regeling Besluit uitsluiting aftrek van voorbelasting (BUA)
U kunt als ondernemer geen of slechts beperkt voorbelasting aftrekken als de bedrijfskosten (geheel of gedeeltelijk) voor u een consumptief karakter hebben. Het gaat hier om:

goederen en diensten voor het voeren van een bovenmatige staat;
goederen die u als relatiegeschenken weggeeft aan personen die geen of slechts gedeeltelijk recht hebben op aftrek voorbelasting;
goederen en diensten voor persoonlijk gebruik door personeel.
Voor deze laatste twee soorten prestaties geldt een drempelbedrag. Zo lang u bij de berekening van de kosten onder de drempel blijft, hoeft u de voorbelasting niet te corrigeren. Kortom: de BTW op de kosten blijft in deze gevallen gewoon aftrekbaar binnen de onderneming.

Let op!
Het kan zijn dat u voor deze goederen en diensten omzetbelasting bent verschuldigd wegens verwervingen uit andere EU-landen, of dat u omzetbelasting bij invoer uit niet EU-landen heeft moeten betalen. Dan is in deze gevallen de BTW ook niet aftrekbaar als voorbelasting.

Bron: http://www.belastingdienst.nl/9229250/o ... a67997.htm

Maar of je er echt iets aan hebt Verward

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-04 21:45

Iig bedankt. Het is een heel ontcijfer gedoe.... Iemand ervaring met deze regeling?