parijs

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
carola1

Berichten: 1586
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: groningen

parijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-04 00:23

Omdat wij gaan verhuizen en we genootzaakt zijn om dit huis ook grondig te verbouwen willen we voordat we daar aan beginnen er even tussenuit.
Straks gaat het nl niet meer omdat we het dan te druk hebben.

ik zat te denken aan Parijs.
wie weet er nog plekken in Parijs die je MOET zien.
Ik ben nl daar nog nooit geweest.

Iemand tips?

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 08:44

ik kan je wel wat foto's sturen die wij hebben gemaakt toen we er vorige week zaten, als je dat wil?
moet je wel even wachten tot ik bij mijn vriend ben, daar staan de foto's namelijk op de comp...

ik vond zelf Les Invalides erg mooi/leuk/interessant (daar ligt Napoleon begraven o.a.) als je in Parijs bent, moet je natuurlijuk de Eiffeltoren beklimnmen Haha!
ik ben in Versailles geweest, maar dat vond ik zelf niet zo super...
als je naar het Louvre (naar binnen) wil, mag je er zeker wel een dag voor uittreken, dat is namelijk een enorm museum....
de Conciergerie, de Saint-Chapelle, de Notre-Dame, de Sacre-Coeur en de Montmartre (kun je tekeningen laten maken...) zijn errug gaaf!
La Defense is wel leuk, maar niet super

pfff wat wil je nog meer weten?
tis trouwens wel grotendeels wat ik ervan vind..

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 08:52

ja als winkelfreak moet je toch echt even naar Lafayette gaan.

carola1

Berichten: 1586
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-04 09:30

nee,ik ben geen winkelfreak, ik wil gewoon het een en ander bekijken.

ennuh Elmo, foto's zijn altijd leuk om te bekijken he, stuur ze maar Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 09:32

Montmartre is leuk om te zien. Ik heb een keer een wandeling gemaakt van de Sacra Coeur, via de Place Pigalle naar Montmartre. Op een andere dag waren het Louvre, de Quai d'Orsey, Les Forum de Halles en de Rue de Rivoli aan de beurt.

carola1

Berichten: 1586
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-04 09:33

Als ik dat zo hoor heb ik wel meer tijd nodig dan 3 dagen.
ik was van plan om maar 3 dagen en 2 nachten te gaan.
maar,als ik zoveel moet bekijken....

red ik dat allemaal wel in 3 dagen?
zalwel niet

manic

Berichten: 6987
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 10:17

Centre Pompidou vond ik erg leuk en ik ben de laatste keer ook in het Picasso museum geweest wat erg leuk was. Lekker langs de Seine in het park bij de Sacre Couer met stokbrood en een roseetje, wandelen op het Ile de St. Louis, concertje in Cafe de la Danse... erg relaxed in ieder geval...

Champs Elysee, Place de la Concorde, daarachter liggen de straatjes waarin je winkels als Gucci en dergelijke vind, en de Parijse concertzaal Olympia, waar de (muzikale) goden der aarde allemaal wel eens gestaan hebben....

Ikzelf ben eigenlijk weer niet in het Louvre of de Eiffeltoren geweest... Ik vond het Louvre boven wel leuk om door te wandelen en de Jardin des Tuileries ook... Vergeet ook nog bijna het Latin Quarter, waar ik een beetje te erg gezellige avond heb gehad :-P