Weet iemand of je je kat thuis kan laten inslapen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-01 15:45

Een van onze katten heeft kanker. Dat hoorden we vorig jaar.. toen zeiden ze dat ze waarschijnlijk nog een maandje zou leven. Ze heeft ondertussen twee operaties gehad om de kankercellen te verwidjeren maar het is al helemaal uitgespreid. Toch heeft ze gelukkig nog een jaar fit en vrolijk volgehouden. Nu is het echter zover dat de bulten terugkomen. Ze heeft er twee op haar buik, hele grote roze bloederige bulten. En gister kon ze voor het eerst niet op de plank in de keuken springen Scheve mond\

We hadden eerst een jong katje dat overreden was en door de dierenambulance is opgehaald. Maar daarna was onze andere kat zo van slag dat ie dagen rondgezworven heeft op zoek naar Vlekkie. Dus in dit geval vraag ik me af of het voor de andere 3 katten nu niet beter is dat Mientje thuis inslaapt, zodat ze kunnen zien dat ze dood is?

Ik weet niet of jullie het idee snappen maar hoop het wel. Bedankt! Huilen


Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 15:59

Mijn tante had twee Boxers, waarvan de ene het niet lang meer zou maken. Ook een of ander gezwel. Ze hebben toen ze dood was haar wel aan de andere hond laten zien, zodat ze wist wat er aan de hand was. Toch is ze nog een hele poos van slag geweest. Maar ik kan me bij dit idee wel iets voorstellen. Heb je al geinformeerd bij je dierenarts? Die kan je dat soort dingen zo vertellen. Er zijn vast wel meer mensen die dit gevraagd hebben. Sterkte in ieder geval, dit zijn geen leuke dingen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 16:13

Volgens mij maakt dat bij katten niet zo veel uit. Ik ga er tenminste niet van uit dat je het dode dier dagen wilt laten liggen ofzo. Ik zou het gewoon bij de dierenarts laten doen, maakt voor een kat volgens mij niet zo veel uit. Of wil je het het dier ook niet meer aandoen dat 'ie nog in een mandje moet ofzo?
Sterkte in ieder geval met het te nemen afscheid...

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 16:15

Ja, het kan wel. Een tijdje geleden is de kat van onze buren ook overleden. Omdat ze erg aan dat beestje gehecht waren, en de kat echt trauma's had van de dierenartspraktijk, hebben ze het thuis laten doen.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 16:21

Ik zou het zeker thuis laten doen. Laat hem 'over gaan' in een vertrouwde omgeving, en niet nog eens de stress van een dierenartspraktijk. Beestjes weten precies wanneer het einde er is. Dat weten ze al wanneer ze de dierenarts zien binnen komen (ik weet het, want ik heb het meegemaakt).

Gun ze zo een relax mogelijk einde! Kost wel meer geld trouwens, maar het is het waard. Dierenambulance bellen van te voren, dan komen zij het beestje ophalen......succes met je keuze!!

sterke,

Prima

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-01 16:23

Son: het gaat in deze nog niet zoveel om de kat zelf (al zou ik het voor haar ook fijner vinden als ze thuis insliep) maar meer voor onze andere katten omdat ze dan beseffen wat er is, en niet dagenlang buiten lopen te zoeken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 17:03

Ik betwijfel of een kat slim genoeg is om te kunnen redeneren "oh ja, Poekie lag gisteren dood in het mandje, dus die hoef ik niet meer te zoeken"... Volgens mij kan een kat zo niet denken, maar dat weet ik niet zeker.
Vraag anders je dierenarts om advies....
Sterkte meis, dit zijn geen leuke dingen...

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 17:36

Niet de dierenambulance bellen hoor!!!!! Meestal brengen ze dan zo'n beestje naar een destructiebedrijf! Verdrietig ( of je moet dat niet erg vinden Verward ) Informeer eerst goed bij je dierenarts of ze echt gecremeerd worden als je ze op laat halen door de ambulance. Sommige mensen maakt het niet veel uit of hun beestje gecremeerd wordt of dat het naar de lijmfabriek gaan, zelf heb ik altijd mijn honden weggebracht naar een dierencrematorium in lelystad, weet ik zeker dat er geen andere rare dingen meegebeurt.
Veel succes Lachen
P.s volgens mij merken de andere dieren het echt wel als ze er ineens niet meer is, had de andere hond van Prima ook! Als je nu nog aan die hond vraagt, waar is Devil? dan zit ie je heel raar aan te kijken.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: napoleon op 2001-10-12 17:38 ]</font>

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 18:11

Hoi,
Ik weet hoe het is om een vriendje in te laten slapen.Huilen Huilen Als je aan de DA vraagt of hij langskomt, dan doet hij dat denk ik gewoon. Valt dat dan niet gewoon onder de visites? Zou voor de zekerheid even bellen, dan kunnen ze het je vertellen.
Sterkte alvast voor als het moment daar is.

Sprakeloos

Monnik

Berichten: 1795
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Hillywood

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 22:05

De meeste dierenartsen komen op verzoek je huisdier ook thuis in laten slapen. In sommige gevallen kost het ietsjes meer.
Ik heb tot nu toe al mijn dieren die in moesten slapen thuis in laten slapen en zou niets anders meer willen. Voor zowel het dier in kwestie is het veel fijner om in de eigen vertrouwde omgeving in te slapen en de andere dieren zijn er meer bij betrokken. Ondanks het feit dat ze daarna nog van slag kunnen zijn, hebben ze wel degenlijk in de gaten wat er gebeurd. De dood heeft een eigen, maar heel sterke geur, die voor hun zo duidelijk is.
Wanneer je goede afspraken maakt met de dierenambulance brengen zij je kat ook naar een crematorium hoor, daar hoef je je geen zorgen om te maken. Als je besluit dat de dierenambulance hiervoor moet komen zou ik deze inderdaad bellen als de dierenarts net gearriveerd is of je moet nog een tijdje met je kat alleen willen zijn om afscheid te nemen.

Heel erg veel sterkte de aankomende tijd, want het verlies van een viervoeter is heel erg!!!

Groetjes Monique

[BB-ITP]Aussie puppies aan het spelen
De website over mijn Aussies Face, Jay & Ike, mijn paardjes Jacqie & Jamai en mijn Siberen Noor & Chip: Chiƫsvar's Aussies, Quarters en Siberen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-01 10:23

Ik heb mijn hond thuis ook in laten slapen. En ik sluit me verder helemaal aan bij Prima. Voor mezelf was het ook fijn afscheid te kunnen nemen van mijn vriendje in een vertrouwde omgeving. De katten hebben er thuis niet zo veel van meegekregen.

Barbara

Berichten: 437
Geregistreerd: 27-02-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 10:08

Wij hebben onze hond ook thuis laten inslapen en een paar uur later in haar mandje naar het crematorium gebracht. Een paar dagen later hebben we haar in een urntje weer opgehaald.
Ik zou het niet anders gewild hebben.

Dieren zijn dieren, mensen die zich gedragen als dieren zijn beesten!!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 10:43

Ik heb er gelukkig geen ervaring mee, maar wil je toch even sterkte wensen.

Wel heb ik nu, doordat 1 van mijn katten drie dagen weggeweest is, gemerkt dat zijn maatje erg van slag was en ontroostbaar. Of het helpt als ze de kat zien als hij overleden is, weet ik niet. Van olifanten is bekend dat ze echt afscheid nemen van een overleden kuddelid, maar bij katten?

Ga op je gevoel af, zou ik zeggen.

In ieder geval sterkte! Mieke

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23411
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 12:29

Volgens mij kan je de kat ook thuis laten inslapen.
Als onze dieren doodgaan laten we de anderen er nog even bij, dat was vooral bij mijn tweede rat mooi. Ik liet zijn broertje erbij en die ging eerst snuffelen en een beetje wassen (die dode rat dan he) en toen draaide hij zich om en liep weg, ik heb echt staan janken!!

Je kan je dode kat ook zelf naar een crematorium brengen of in de tuin begraven (als je een tuin hebt) dat laatste hebben we bij onze kat gedaan.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Facebook, IASCrawler, LuckySeven, NinaCharlie en 119 bezoekers