protest mail. Tegen legbatterij eieren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 14:20

ja die maitre paul stuurt een mailtje met iedereen zijn emailadres erboven lekkere privacy maar ja wel netjes dat ze wat terugsturen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 14:20

carola1"]
ja,dat kan wel zo zijn, maar op dit moment is het in heel nederland slecht gesteld met de werkgelegenheid.
zodra dat weer aantrekt, zal het bij de boeren ook wel weer aantrekken
[/quote]
Geloof je dat echt? Schat, als het eens waar zou zijn, dan zou je vele (boeren)mensen gelukkig maken... Maar het is niet waar, zoals RunningKawa en Desiree al beschrijven, er zijn er redelijk wat die nog net de kop boven water kunnen houden, er zijn er behoorlijk wat die gewoon verzuipen, en het niet meer redden...

Meer dan de helft van de boerengezinnen leeft onder de armoedegrens of iig onder de modaal heb ik begrepen. Kan het helaas niet terugvinden, hoe het nou precies zat. Maar het is absoluut geen vetpot. Een boer heeft veel kapitaal ja, maar dat is allemaal geïnvesteerd, en daar kan hij niet bij.

[quote="Samm schreef:
Maar tegenwoordig staan de meeste koeien 24 uur per dag op stal..

Waar woon jij ergens dan? Ik zie juist alleen maar meer koeien buiten komen, vroeger stonden ze meer op stal, nu niet meer.

Om door te gaan op die eieren, zolang de consument niet bereid is om meer te betalen, moet hij ook niet mekkeren over hoe die beesten gehouden worden. Kom eerst maar eens met daden, ipv dit loze acties. Stichting Wakker Dier vind ik een van de verschrikkelijkste organisaties, dat zijn echt van die idealistische mensen die absoluut geen binding met de praktijk hebben, of normaal kunnen nadenken...

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 14:23

Weet je, de bedoelingen zijn (in den beginne) best wel goed te noemen van al die radicale actie-stichtingen... Maar op een dag werd alles radicaal en leek iederen door te slaan naar de verkeerde kant.

zoals bij die nertsenfarms zoals ik al eerder aanhaalde: ze willen die dieren bevrijden, maar staan niet stil bij de gevolgen ervan! En dat maakt dat dergelijke organisaties zo slecht in het nieuws komen. Dat radicale, dat agressieve.... bah, dat is gewoon TE

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 14:24

mmm in de krant zag ik pas nog een stukje over koeien op stal dat er meer boeren komen die koeien op stal houden ivm ziektes en schonere koeien o.a. Even kijken welke krant was het ook al weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 14:27

En waarom zouden ze ze op stal laten, omdat er niet geent mag worden van de overheid Verward

En wat denk je van nertsen vol met verfspuiten in het midden van de nacht, zodat ze niet geslacht zouden worden.
Alleen die stumpers van anti-bont mensen hadden niet bedacht dat als je met een zaklamp schijnt een dier naar het licht kijkt, dus de verf van de spuitbussen in de ogen kreeg.
Nee, das geen dierenleed Verward
Alle getroffen nertsen zijn alsnog afgemaakt om verder leed van uren pijn te voorkomen en hun bont nutteloos weggegooid.

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 14:29

runningkawa schreef:
En waarom zouden ze ze op stal laten, omdat er niet geent mag worden van de overheid Verward

En wat denk je van nertsen vol met verfspuiten in het midden van de nacht, zodat ze niet geslacht zouden worden.
Alleen die stumpers van anti-bont mensen hadden niet bedacht dat als je met een zaklamp schijnt een dier naar het licht kijkt, dus de verf van de spuitbussen in de ogen kreeg.
Nee, das geen dierenleed Verward
Alle getroffen nertsen zijn alsnog afgemaakt om verder leed van uren pijn te voorkomen en hun bont nutteloos weggegooid.


Dat bedoel ik dus met hetgeen ik hier boven aangaf.... het is te radicaal en ondoordacht... met dit soort ellendige dingen als gevolg....


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 14:32

Staken is oke, maar blijf van die beestjes af.

En nogmaals het heeft geen nut
Er blijft vraag naar vlees, eieren, bont enz.
Zolang er vraag is word het geproduceerd.
mag dat niet in NL, dan gebeurt het wel ergens anders.
En laat het dan maar in nL gebeuren, nergens zijn de regels zo streng als hier. Gelukkig maar.
Nu die andere landen dezelfde normen laten krijgen.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 14:33

volgens mij kunnen jullie nog makkelijk 10 pagina's door kakelen (woordgrapje) over dingen die jullie niet kunnen oplossen Haha!

het is gewoon een kwestie van vraag en aanbod. er is vraag naar goedkope eieren. de gemiddelde consument staat niet stil hoe het eitje in de schappen is terecht gekomen, evenmin als dat mensen stilstaan hoe een schoen gemaakt wordt, of een stukje vlees. ik denk dat als je het feitelijk bekijkt zeer weinig producten op de markt zijn die in het hele proces (productie-gebruik-afval) geen dierenleed veroorzaakt.

en iedereen maakt zich daar schuldig aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 14:34

idd
want zelfs dat boontje groeit op mest Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 14:34

SuperPepeijn schreef:
volgens mij kunnen jullie nog makkelijk 10 pagina's door kakelen over dingen die jullie niet kunnen oplossen Haha!

het is gewoon een kwestie van vraag en aanbod. er is vraag naar goedkope eieren. de gemiddelde consument staat niet stil hoe het eitje in de schappen is terecht gekomen, evenmin als dat mensen stilstaan hoe een schoen gemaakt wordt, of een stukje vlees. ik denk dat als je het feitelijk bekijkt zeer weinig producten op de markt zijn die in het hele proces (productie-gebruik-afval) geen dierenleed veroorzaakt.

en iedereen maakt zich daar schuldig aan.

Ik vind er niets mis mee als er mensen op de hoogte worden gebracht van het een en ander. DAt noem ik geen kakelen. Je leest hier toch zelf dat mensen oordelen over boeren en bioindustrie zonder de hoedanigheid te beseffen hoe ze het ZELF in stand houden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 14:39

Klopt, de meeste kakelen wat ze op de sites van lekker dier enz. zien.
waar foto's van het buitenland en 30 jaar terug op staan.
dat geeft een realistisch eerlijk beeld. Verward

je hoort hier wel dat mensen denken dat de boer een royaal inkomen heeft.
Nou voor 24 uur per dag, 7 dagen per week minder als elke andere nederlander met 38 uur krijgen, dat mag wel eens verteld worden.

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 14:40

Desiree"]
[quote="SuperPepeijn schreef:
volgens mij kunnen jullie nog makkelijk 10 pagina's door kakelen over dingen die jullie niet kunnen oplossen Haha!

het is gewoon een kwestie van vraag en aanbod. er is vraag naar goedkope eieren. de gemiddelde consument staat niet stil hoe het eitje in de schappen is terecht gekomen, evenmin als dat mensen stilstaan hoe een schoen gemaakt wordt, of een stukje vlees. ik denk dat als je het feitelijk bekijkt zeer weinig producten op de markt zijn die in het hele proces (productie-gebruik-afval) geen dierenleed veroorzaakt.

en iedereen maakt zich daar schuldig aan.

Ik vind er niets mis mee als er mensen op de hoogte worden gebracht van het een en ander. DAt noem ik geen kakelen. Je leest hier toch zelf dat mensen oordelen over boeren en bioindustrie zonder de hoedanigheid te beseffen hoe ze het ZELF in stand houden?
[/quote]

Precies! Ik vind kakelen een negatieve klank hebben. Als het onderwerp je niet interesseert, hoef je niet te reageren. Toevallig zijn er een aantal mensen hier op het forum (waaronder ikzelf) die het wel interessant vinden om op een nette manier te discussiëren over dit onderwerp.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 14:40

Heel de situatie is heel eenzijdig belicht: die van de stadsmensen die ver van de boeren afstaan, die niet weten hoe het werkelijk in elkaar steekt, die alleen maar de resultaten zien van de bioindustrie, niet wat er aan vooraf gaat.

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 14:41

runningkawa schreef:
Klopt, de meeste kakelen wat ze op de sites van lekker dier enz. zien.
waar foto's van het buitenland en 30 jaar terug op staan.
dat geeft een realistisch eerlijk beeld. Verward

je hoort hier wel dat mensen denken dat de boer een royaal inkomen heeft.
Nou voor 24 uur per dag, 7 dagen per week minder als elke andere nederlander met 38 uur krijgen, dat mag wel eens verteld worden.



Denk je niet dat dat beeld van een boer die rijk is, nog juist stamt uit die periode van 50jaar geleden???? Want toen waren de boeren nog rijk!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 14:42

Desiree schreef:
Je leest hier toch zelf dat mensen oordelen over boeren en bioindustrie zonder de hoedanigheid te beseffen hoe ze het ZELF in stand houden?
ik wil aangeven dat ook jij dierenleed veroorzaakt door het gebruik van producten. dus de "holier than thou attitude" is een pot verwijt de ketel en nogal lachwekkend, zeker als je spreekt over " het beseffen van de hoedanigheid"...

Vinka
Berichten: 1177
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 14:44

Citaat:
Je leest hier toch zelf dat mensen oordelen over boeren en bioindustrie zonder de hoedanigheid te beseffen hoe ze het ZELF in stand houden?


Volgens mij wordt er hier gewoon veroordeeld in plaats van geoordeeld. Jammer zeg dat je al die criminele boeren die zo slecht zijn voor hun dieren niet gewoon kunt opsluiten Boos! .

Makkelijk om te oordelen over iets waar je geen verstand van hebt. Hebben jullie je wel eens gerealiseerd hoeveel deze mensen doen voor hun dieren? Ze staan er ALTIJD voor klaar. Zei je vakantie? Die hebben ze dus niet want de dieren gaan voor. Zei je een dagje weg? Een paar uur kan wel maar dan op tijd thuis want de dieren gaan voor.

Volgens de regels worden bedrijven ingericht, dit zijn miljoeneninvesteringen. Vervolgens komt er rustig een paar jaar later een nieuw regeltje waardoor ze voor duizenden euro's nieuwe investeringen moeten doen. Hoe denk je dat deze mensen het ooit moeten verdienen als ze op alle manieren tegen gezeten worden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 14:44

En dat het zo simpel in ons kleine landje niet is om om te switchen naar beesten naar buiten te doen.
geen plaats (mag zeker niet zeggen dat nederland allang vol is, maar er toch veel mensen bij komen)
Maar ook het geld is er niet.
De boeren hebben schulden, dus daar kun je niet aankloppen, de overheid vind het niet belangrijk.
de vraag naar goedkoop eten stijgt alleen maar (kijk maar naar de uitbreiding van Lidl, aldi enz)

Er mag van mij wel een realistisch plan bedacht worden.

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 14:46

SuperPepeijn"]
[quote="Desiree schreef:
Je leest hier toch zelf dat mensen oordelen over boeren en bioindustrie zonder de hoedanigheid te beseffen hoe ze het ZELF in stand houden?
ik wil aangeven dat ook jij dierenleed veroorzaakt door het gebruik van producten. dus de "holier than thou attitude" is een pot verwijt de ketel en nogal lachwekkend, zeker als je spreekt over " het beseffen van de hoedanigheid"...
[/quote]

Je kunt kort of lang praten... iedereen doet mee aan het in stand houden van de bio-industrie... ook ik als vegetariër die bij voorkeur biologische producten wil kopen.... Want ik draag ook leren schoenen, laarzen, mijn zadel is van leer, mijn hoofdstel ook... En ik ga ook uit eten in een restaurant waar men ook kikkerbilletjes serveert en mensen die niet weten hoe het klaargemaakt wordt!!!

Maar het is wel goed om je te beseffen waar je zelf aan meedoet... maar eens zijn is een ander punt, vind je niet?

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 14:47

pienV schreef:
Citaat:
Je leest hier toch zelf dat mensen oordelen over boeren en bioindustrie zonder de hoedanigheid te beseffen hoe ze het ZELF in stand houden?


Volgens mij wordt er hier gewoon veroordeeld in plaats van geoordeeld. Jammer zeg dat je al die criminele boeren die zo slecht zijn voor hun dieren niet gewoon kunt opsluiten Boos! .

Makkelijk om te oordelen over iets waar je geen verstand van hebt. Hebben jullie je wel eens gerealiseerd hoeveel deze mensen doen voor hun dieren? Ze staan er ALTIJD voor klaar. Zei je vakantie? Die hebben ze dus niet want de dieren gaan voor. Zei je een dagje weg? Een paar uur kan wel maar dan op tijd thuis want de dieren gaan voor.

Volgens de regels worden bedrijven ingericht, dit zijn miljoeneninvesteringen. Vervolgens komt er rustig een paar jaar later een nieuw regeltje waardoor ze voor duizenden euro's nieuwe investeringen moeten doen. Hoe denk je dat deze mensen het ooit moeten verdienen als ze op alle manieren tegen gezeten worden?



En juist daarom zou er van mij geïnvesteerd mogen worden in deze groep mensen, die méér voor nederland betekenen dan men er erg in heeft.

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 14:48

runningkawa schreef:
En dat het zo simpel in ons kleine landje niet is om om te switchen naar beesten naar buiten te doen.
geen plaats (mag zeker niet zeggen dat nederland allang vol is, maar er toch veel mensen bij komen)
Maar ook het geld is er niet.
De boeren hebben schulden, dus daar kun je niet aankloppen, de overheid vind het niet belangrijk.
de vraag naar goedkoop eten stijgt alleen maar (kijk maar naar de uitbreiding van Lidl, aldi enz)

Er mag van mij wel een realistisch plan bedacht worden.


Als je het mij vraagt is er wel geld, want eerlijk gezegd vind ik persoonlijk dat er wat minder uitgegeven mag worden aan JSF, ontwikkelingshulp, top-salarissen etc etc..... geloof me, dan hoef je niet meer te beknibbelen op boeren, onderwijs en zorg....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 14:50

daarom,
Citaat:
overheid vind het niet belangrijk

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 14:53

runningkawa schreef:
daarom,
Citaat:
overheid vind het niet belangrijk


En dat is dan ook de reden waarom ik politiek niet zo goed snap...

de rijken worden rijker, de arme mensen... tja. wie denkt daar nog aan?

ik snap het niet, en dat is misschien maar goed ook, want ik kan me er wel enorm kwaad over maken!!! Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 14:55

Ik heb al iets van 5 jaar geen eieren gekocht en geen melk ook. De vleesmolen draait ook al niet op mij, ik denk dat er meer mensen bewust moeten worden, ook op het platteland. Hier in de stad zijn al tientallen jaren 'bioslagers'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 14:55

en als er oorlog komt zijn de rijke ergens in een leuk warm landje en mogen wij hier verhongeren

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 14:56

runningkawa schreef:
en als er oorlog komt zijn de rijke ergens in een leuk warm landje en mogen wij hier verhongeren


Dat is de vicieuze circel in de wereld.... en zo zal het altijd zijn vrees ik.