mocht je je vervelen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 10:23

het klinkt tuurlijk niet leuk maar het is echt een beginnend anexoria.. Wil je slank zijn, ga dan naar dietiste die kan je prima op weg helpen..
Maar nu heb je profisoneel hulp nodig zoals anderen ook zeggen..!!!

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 10:29

Doe er iets aan! Nu meteen als het even kan! dit is idd beginnende Anorexia en het gaat alleen maar erger worden, geloof me! Op een gegeven moment zal je ook flauw gaan vallen en meer van dat soort engs als je doorgaat! Je MOET weer gewoon gaan eten! Probeer desnoods alleen zo nu en dan supervolkorenbrood te eten, als je maar IETS binnenkrijgt! Heel veel sterkte, doe er snel iets aan hoor!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 14:34

Dit is echt anorexia hoor. Of je nu wilt of niet, het is het gewoon. Heeft niks met je gewicht te maken, maar met het niet willen eten (heeft niks met kunnen te maken) en daaruit een gevoel van 'controle' (wat het niet is) te ervaren.
Ga ajb als de wiedeweerga normaal eten en als dat niet lukt en je daar alleen maar diep ongelukkig van wordt ga je onmiddelijk professionele hulp zoeken!
En niet gaan roepen dat het geen anorexia is: want dat is het wél. Als je een dagje niet eet dan bén je gewoon ziek. Danwel lichamelijk, danwel geestelijk. Niks om je voor te schamen idd, maar als het niet lichamelijk is (griepje oid), dan moet je daar zo snel mogelijk iets aan doen!

Cathelijne

Berichten: 2411
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Vieux Village sur Mer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 16:06

Het is géén goede eigenschap om niets te willen eten!
Hoelang zou je ermee door willen gaan? Tot je botten broos worden? Totdat je lichaam uit gebrek aan isolatie (vetten) wordt bedekt met donshaartjes? Tot er plukken haar uit je hoofd vallen? Je gebit slecht wordt? Tot je niet meer ongesteld wordt en misschien zelfs voor altijd onvruchtbaar? Hoe ver wil je gaan?

Lijst met mogelijke (blijvende) gevolgen en een test

Je gewicht mag nu dan nog normaal zijn , maar als je zo doorgaat zal dat zeker niet zo blijven!

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 18:52

Ben t helemaal met laui eens!

Waarom is t volgens jou geen anorexia dan? Mijn buurmeisje had echt precies t zelfde, kotste ook niet, gebruikte geen laxeermiddelen en at ook wel iets.. Die had toch echt anorexia hoor! Ze heeft in een kliniek gezeten, en moest bijna opgenomen worden in t ziekenhuis omdat ze nog maar zo weinig woog dat ze bijna dood was..
Idd ontkennen hoort erbij, ookal is t volgens jou geen anorexia, betekent dat dan meteen dat het niet erg is wat je doet? Je maakt je lichaam kapot, ookal heeft dat volgens jou geen naam dan is t nog steeds niet goed..

marel

Berichten: 681
Geregistreerd: 03-12-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 19:16

Dit zijn voor mij overduidelijke kenmerken van een eetstoornis! Je zegt geen anorexia te hebben, maar hoe weet je dat zo zeker? Wat zijn de criterea waar je volgens jou aan moet voldoen om een eetstoornis te hebben?

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-04 19:38

waarom ik dat zo zeker weet? Omdat ik nooit opgenomen zal hoeven worden en omdat ik nu alweer wat aangekomen ben en omdat ik wel gewoon trek heb in lekkere dingen. Heb net lekker een stroopwafel op! En ik weet wel dat het iig niet goed is wat ik doe, heb ook spijt van die stroopwafel, maar het is niet meteen het andere uiterste!
Daarbij doe ik dit niet om af te vallen, helemaal niet zelfs. Waarom wel weet ik niet, maar niet om af te vallen, al is dat ook niet heel erg, dat geef ik toe..

En aramat, ik zie nu wel in dat het niet goed is, dat was de reden dat ik het hier plaatste, omdat ik niet echt vond dat t echt een probleem was.. Ik ontken zeer zeker niet dat ik ongezond bezig ben, maar ja, ik ontken wel dat ik anorexia zou hebben jah, want dat is gewoon niet zo..

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 19:45

Hmm ok, je moet t zelf weten.. alles wat ik van jou lees is precies t zelfde als wat mn buurmeisje had, en daar is toch echt anorexia geconstateerd.
Maar hoop voor je dat t snel weer beter gaat!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 17:39

Pfff... als dit geen (begin van) anorexia is, dan weet ik het niet meer. Verward
Misschien zit je nog in de ontkenningsfase of zo, maar daar ga je wel aan voorbij. Ik plaats even een quote van een site over anorexia, misschien gaat er dan een lampje bij je branden.

Citaat:
Anorexia nervosa-patienten streven ernaar zo weinig mogelijk calorieen te eten, met andere woorden om te vasten. Maar dit proberen ze zoveel mogelijk geheim te houden. Ze vermijden zoveel mogelijk maaltijden en proberen hun voedsel-intake te beperken tot minder dan 1000 calorieen. Het weinige dat ze eten, verloopt vaak volgens een vast dwangmatig patroon. Ook komt veelvuldig het zogenaamde "balansen" voor: de patienten zijn zeer goede calorieen-tellers en compenseren bijvoorbeel een gebakje dat op een verjaardag wordt gegeten door de volgende dag de lunch over te slaan of door te braken, laxeren of hyperactiviteit (zie compenseren).
Vaak ontkennen anorexia nervosa-patienten hun ziekte. Zij beseffen dat hun gedrag en de gevolgen daarvan beter niet bekend kunnne worden, want dan worden ze gedwarsboomd in hun plannen. Zij houden lang vol dat er niets aan de hand is en laten slechts moeizaam het besef tot hen doordringen dat er sprake is van extraam grdrag.
Diep in hun hart zijn zij vaak trots op hun prestaties. Het ontkennen van honger en van de noodzaak tot eten geeft hun een gevoel van macht over hun eigen aandriften: zij hebben als het waren de natuur overwonnen en beleven een gevoel van triomf (waar de overigens niet mee te koop lopen), en door hun gestoorde lichaamsperceptie ziet het vermagerde lichaam er in hun ogen goed uit.


Volgens mij is alleen de laatste zin (vanaf [...], en door hun gestoorde[...]) (nog) niet van toepassing op jou.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 17:42

Ik denk idd dat dit het begin van anorexia is. En dat is moeilijk om te horen natuurlijk, maartoch.. Sterkte, en zoek hulp! Ach gut

wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 18:20

Volgens mij is Supersmurf geen calorieen aan het tellen, is ze niet aan het braken/ laxeren en heeft ze prima door dat er iets aan de hand is.

Ik denk dat het het beste is om met je coach samen rustig wat meer te gaan eten. Gewoon ieder dag een beetje meer, zodat je lichaam er ook weer goed aan went. Ineens weer "normaal" gaan eten zorgt alleen maar voor een misselijk gevoel en dan kom je meteen weer in die negatieve spiraal.

Farah_

Berichten: 2510
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 18:30

Hey Kel,

Waarom heb je dit niet eerder gezegd? Boos!
Weet ook niet goed wat ik ervan moet zeggen...maar het lijkt me zeker niet fout om het er idd met je coach over te hebben. Maar dat wat je zei dat iedereen je dan weer een zeur vindt...dat is echt niet zo hoor!!!
Je kan 't toch gewoon zeggen...moet je niet in je eentje mee blijven rondlopen...

Ach gut

annefloor

Berichten: 1902
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Bloemendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 18:33

Whaa ik tel wel calorieen eng (maar dan wel voor een dieet)

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-04 19:06

nee ik tel idd geen kalorieen en die boeien me ook totaal niet.. Maar ik besef wel dat ik niet goed bezig ben en ikwilde het mssn vandaag zeggen tegen mijn coach, maar durfde niet.. Mssn dat ik haar dit verhaal wat ikheb geplaatst meel. Dan is t voor beide niet zo direct..

Ik heb alleen zo sterk t gevoel dat zij zal denken: uhm ja.. en wat moet ík hiermee? Mja.. ik ga t proberen.. Heb vandaag weer nix gegeten (behalve avondeten) en kreeg al niet eens honger meer.

en es.. Omdat het toen nog niet speelde en het nou niet echt bepaald iets is van: jeej, joh, wat ik je nu weer te vertellen heb!!

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 20:02

Iedereen heeft denk ik al goed advies gegeven, en voor de rest wil ik nog toevoegen dat het best goed is om drop etc te laten staan, maar eet dan op zijn minst veel fruit en groenten.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 20:12

Is het denk je zo dat omdát je geen calorieën telt je geen anorexia-patiënt bent? Dat gaat er bij mij niet in, want zowat alles wat er verder in staat heb jij hier boven al 'opgebiecht'. No offence, maar als ik dat zo lees (en ik ken je verder niet, dus ben volledig objectief), dan kan ik jouw verhaal zo over het verhaaltje over anorexia leggen. Op het calorieën tellen na, maar dat is dan ook maar 1 aspect uit het hele verhaal wat verder volledig synoniem is met jouw probleem.

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-04 21:38

nou ja misschien ook wel, ik weet t niet en ja.. uiteraard wil ik niet toegeven dat het zo zou zijn.. Ik bén helemaal niet zo, ik heb helemaal nooit hulp nodig gehad, dus ik wil gewoon ook niet inzien dat t mssn wel zou kunnen zijn, of eigenlijk zou kunnen wórden.
Maar nu moet ik ook nog de tweede stap zetten.. En dat durf ik dus niet.. Het is zo makkelijk om te roepen, morgen vertel ik het, maar als puntje bij paaltje komt durf ik het tóch niet..

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 22:19

Wat heb je te verliezen dan? Er is echt niemand die jou nu opeens een dom wicht oid vindt. Ik zou je wel een dom wicht gaan vinden als je het blijft ontkennen en/of helemaal geen hulp zoekt.
Het is helemaal niet erg om hulp te zoeken, om toe te geven dat je het alleen niet af kan. Echt niet. Denk je nou echt dat iedereen alles alleen af kan?
Van huishouden tot je werk en ook je lichamelijke en geestelijke gezondheid. Met een gebroken been ga je toch ook naar een dokter? Waarom zou je dan met een geestelijk probleem niet naar een 'dokter' gaan?

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-04 23:04

omdat een geestelijk probleem een teken van zwakte is (voor mij althans) En een gebroken been is dat duidelijk niet.
Maar ik red dit idd niet alleen, daar kom ik steeds meer en meer achter. Maar lieve Laui, het is echt niet zo simpel als jullie allemaal zeggen.. Het ligt (zeker voor mij) niet zo makkelijk allemaal en met een gebroken been kom je aan bij de dokter en je zegt: dokter, ik heb een gebroken been, maar hiermee... dit is zó anders..

Farah_

Berichten: 2510
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 10:46

Nee dat snap ik ook wel dat het niet zomaar iets is wat je ff vertelt...sorry.
Het is natuurlijk ook iets heel anders dan een gebroken been, maar je moet er toch wel met iemand over praten die er wat meer verstand van heeft of niet?
Ik weet ook niet goed wat ik erover moet zeggen...maar dit kan je niet alleen oplossen lijkt me...Ach gut

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 13:11

Je moet maar in je achterhoofd houden dat als je geen hulp zoekt dat een teken van zwakte is...

Hulp zoeken en je probleem erkennen heb je veel meer moed voor nodig dan om ermee te blijven lopen... Dus volgens mij is het juist een teken van sterk zijn als je hulp zoekt...

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-04 20:23

nou mensen; ik heb vandaag 2 italiaanse bollen en een halve pizza gehad! Verder nog niets gesnoept en ook niet eens trek in! En voor degene die dit nog steeds weinig vinden; wij hebben alleen maar kleine eters in onze familie. Een halve aardappel met groente en een stukje vlees is doodnormaal, dus die halve pizza en 2 bollen is voor mij al veel!

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 20:29

Een psychische ziekte (of dat nou anorexia is of iets anders) is net zozeer een ziekte als een griep of een gebroken been. Het is geen teken van geestelijke zwakte maar gewoon een systeempje van het menselijk brein dat even niet meer werkt. Verder vraag ik me eigenlijk af waarom je hier neerzet wat je gegeten hebt vandaag. Ons (of mij iig) hoef je niet te overtuigen, je hebt al verteld dat je niet veel eet, het lijkt eerder alsof je jezelf wilt overtuigen... Was je al bij die psych geweest eigenlijk?

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-04 21:16

nee justy dat zie je verkeerd. Dit is wel degelijk een stap in de goede richting, aangezien ik dus nix at behalve avondeten. Nu heb ik dus wel gelunched met 2 bollen.
En nee daar ben ik nog niet geweest, is pas over 2 weken.

Farah_

Berichten: 2510
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 23:39

Dat is toch in ieder geval een stap in de goeie richting Lachen Tenminste dat lijkt mij...als je je er tenminste niet schuldig over voelt dat je dat gegeten hebt.