Vriendjes die betalen...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sabine

Berichten: 5823
Geregistreerd: 15-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 17:01

Mijn vriendje heeft het ook wel een beetje, toen we laatst uitgingen, hij betaalde mn jas ophangen, hij betaalde de drankjes...soms komt hij met cadeautjes..
Opzich vind ik het leuk, maar soms wil ik ook wat betalen.
En dat vindt ie gelukkig goed Haha!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 19:18

Toen ik net met mijn vriend ging voelde ik me wel vaak schuldig als hij alles maar voor me betaalde. Maar nu ik erbij nadenk... ik was 15 en had een bijbaantje, hij was 18 en werkte fulltime. Nu is het nog steeds zo dat hij meer verdient dan ik omdat ik leef van studiefinanciering en bijbaantje en hij full time werkt. Wanneer ik geld nodig heb kan ik het van hem krijgen en andersom ook.

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 19:42

Mijn vriend betaald veel voor me (als we uit eten, naar de film gaan oid). Ik verwacht dit niet van mijn partner, maar vind het wel lief dat hij het doet. Ik betaal wel regelmatig het eten of haal kaartjes voor een concert of film en zo staan we wel een beetje gelijk.
Als een jongen je voor het eerst mee uitvraagt en dan verwacht dat je de rekening in het restaurant deelt, dan komt dat op mij wel een beetje raar over. Dan had ie je niet mee uit moeten vragen, of gewoon met je naar de film moeten gaan/wat met je kunnen gaan drinken. Dan heb ik het wel over een DATE, he, niet twee vrienden die wat gaan drinken.

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 20:36

nou jennygirl, dat is precies wat ik ook vind. Heb er ook niks aan toe te voegen.

(heb overigens ook geen vriend)

Noucca
Berichten: 220
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: viva Belgica

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 22:49

Jennygirl schreef:
Als een jongen je voor het eerst mee uitvraagt en dan verwacht dat je de rekening in het restaurant deelt, dan komt dat op mij wel een beetje raar over. Dan had ie je niet mee uit moeten vragen, of gewoon met je naar de film moeten gaan/wat met je kunnen gaan drinken. Dan heb ik het wel over een DATE, he, niet twee vrienden die wat gaan drinken.


Dat vind ik dus niet zo.
Als iemand me mee uitvraagt (gelijk om wat te doen) dan verwcaht ik dat ik mijn deel zal betalen.
En dat doe ik dan ook!!
Het is niet omdat het voor het eerst is dat hij maar moet betalen...
Ik laat me in het begin niet gemakkelijk trakteren door een jongen.
Wel af en toe eens een drankje, maar als het om bedragen gaat zoals bij het uit eten gaan?
Nee.. toch niet.
Als we wat langer samen zijn zal ik het al wel eens aanvaarden, maar dan betaal ik gewoon de volgende keer.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 23:00

Ik heb dat Robert dus vanaf dag 1 afgeleerd... Heb er altijd een enorme hekel aan gehad als iemand wat voor me betaalde, was doorgaans ook degene die altijd trakteerde. En dan krijg je daar zo'n joch dat jouw drinken wilt betalen.

Inmiddels ben ik er al een stuk gemakkelijker in geworden... We betalen beiden veel. De ene week ga ik onderweg friet halen en betaal ik, de andere keer geeft ie me geld voor friet. Bios, sja, hangt ervanaf wie de beurs het eerst te pakken heeft Knipoog Enz enz.

Ik voel me er enorm rot onder als hij alles betaald. Schuldig idd...

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 23:03

Roy betaalt ook redelijk vaak voor mij en vaak laat ik hem maar. Ik gebruik mijn geld vaak weer voor investeringen in onze toekomst, dus zo trekken we het weer wat gelijk.

Predator

Berichten: 1485
Geregistreerd: 18-01-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 07:23

Gelukkig laat mijn vriend het uit zn hoofd om alles voor mij te willen betalen. (hij heeft t wel een poosje willen doen, maar dat heb ik hem snel afgeleerd Tong uitsteken )
Ik zou me echt super rot voelen als hij alles zou betalen voor me (natuurlijk af en toe, dat mag wel Haha! Bloos )

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 09:57

Hij betaald ook wel eens wat, maar lang niet altijd. Maar ik zou dat ook niet leuk vinden, net of je 'm gebruikt voor het geld ofzo. (zo zou ik me dan voelen).

Bolke
Berichten: 249
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 10:18

SuperSmurf schreef:
Ken je die meisjes die zonder een cent op zak naar een kroeg gaan?


Wij hebben zo'n "meisje" in onze vriendengroep zitten (nieuwe vriendin van een vriend). Wel lekker meezuipen, maar er zelf nooit een rondje in doen. En als je er wat van durft te zeggen, krijg je de wind van voren. Boos!

Het viel pas echt op toen we vorig jaar op een dorpsfeest waren met zijn zessen, drie stelletjes dus. Iedereen had muntjes gehaald (dus vrouwelijke aanhang ook gewoon), dus allemaal om de beurt een rondje bier halen. Behalve zij, iedere keer sloeg ze gewoon over en ging het weer verder bij de volgende.

Echt zo walgelijk vind ik dat, gewoon lekker profiteren. Rolleyes Als je geen zin hebt om je centen uit te geven aan drank, ga dan ook niet van een ander zitten drinken. Jech, typisch wijvengedrag vind ik dat.

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 10:40

Mijn vriendja had er ook een handje van, maar gelukkig heb ik het hem afgeleerd. Hij wil nog wel steeds betalen als we uit eten zijn geweest ofzo, maar daar laat ik hem maar in (en stop naderhand dan stiekem wat geld in zn portemonnee). Hij betaalt wel nog steeds meer dan ik, maar dat wil hij ook echt want ik ben zielige student en hij werkt full time... ach... je moet er gewoon iets van zeggen als je het niet fijn vind, dat moet je vriendje maar gewoon accepteren en in mijn ogen is het ook niet meer dan logisch!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 11:55

Toch zie ik dit liever als zo'n slappe zak die alles wil splitsen of alles aan jou over laat.