bang om mensen te bellen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hanneke_S

Berichten: 1162
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 11:20

probeer na te gaan waar je nu bang voor bent. Ben je bang voor hun reactie of vind je het eng met iemand te praten die je niet ziet? Als je dat weet kun je het makkelijker aanpakken. Ben je bijv. bang voor een mogelijk verkeerde reactie bij de beller, ga dan voor jezelf na of die angst terecht is. Wat kan er nu eigenlijk echt gebeuren?
En door ervaring leer je, als het vaker doet, wordt het steeds makkelijker en merk dat het eigenlijk helemaal niet zo eng is!
Zet de dingen die je wilt zeggen eerst op een papiertje en vraag bijv. of je moeder er bij wilt zijn, kan allemaal helpen.
Veel succes!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 11:29

Ik herken deze verhalen wel een beetje. Toen ik jonger was had ik ook veel last van angst. Die angst is met de jaren verdwenen, maar ik ben nog steeds niet dol op telefoneren.
Bij mij lag de angst ook precies andersom. Opbellen vond ik geen probleem, want dan wist ik wie ik aan de lijn kreeg. Juist gebeld worden vond ik erg omdat ik dan niet wist wie er belde en waarom...

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 13:06

Heb het ook Scheve mond
Gelukkig is het nu veel minder dan dat het vroeger was. Toen durfde ik echt bijna niemand te bellen. Nu pak ik toch sneller de telefoon om iets te regelen. Ik ben op een gegeven moment gewoon gaan denken: wat is er nou eng aan om vreemde mensen te bellen? Ze kennen me toch niet, ze zien me niet dus waarom doe ik zo moeilijk? En sinds kort gaat het steeds beter.
Ik liet altijd anderen voor me bellen omdat ik het gewoonweg zelf niet durfde maar mijn moeder heeft toen een keer gezegd: Je doet het zelf maar, je bent nu oud genoeg om dingen zelf te gaan regelen en toen moest ik wel.

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 14:21

Ik heb ook zoiets. Ik bel ook niet graag, alleen mijn ouders, broertje en mijn vriendinnen Bloos

Ik wilde eerst ook nooit de eigenaresse van mijn bijrijdpaard bellen, maar daar ben ik nu wel bijna overheen. Tong uitsteken

Ik bel echt niet graag naar vreemden, ik probeer het altijd iemand anders te laten doen, terwijl als je hebt gebeld het meestal best mee is gevallen.
Telefoon opnemen hou ik ook niet van, omdat het soms van die klanten van mijn vader zijn of andere mensen die dan meteen een heel verhaal tegen je beginnen te banketstaaf.. Die durf ik nooit te onderbreken en dan wacht ik tot ze klaar zijn en dan zeg ik "Ik denk dat u mijn vader/moeder moet hebben." Bloos

Best erg Bloos!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 14:40

Hanneke_S schreef:
probeer na te gaan waar je nu bang voor bent. Ben je bang voor hun reactie of vind je het eng met iemand te praten die je niet ziet? Als je dat weet kun je het makkelijker aanpakken. Ben je bijv. bang voor een mogelijk verkeerde reactie bij de beller, ga dan voor jezelf na of die angst terecht is. Wat kan er nu eigenlijk echt gebeuren?


Niets. Maar maak dat mijn gevoel maar eens duidelijk Haha!

Ben overigens idd bang voor een verkeerde reactie... En als de gebelde niet verkeerd reageerd, dan denk ik laterna toch dat ie verkeerd reageerde... Snap je het nog? Bloos

Hanneke_S

Berichten: 1162
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 17:16

Pervinco"]
[quote="Hanneke_S schreef:
probeer na te gaan waar je nu bang voor bent. Ben je bang voor hun reactie of vind je het eng met iemand te praten die je niet ziet? Als je dat weet kun je het makkelijker aanpakken. Ben je bijv. bang voor een mogelijk verkeerde reactie bij de beller, ga dan voor jezelf na of die angst terecht is. Wat kan er nu eigenlijk echt gebeuren?


Niets. Maar maak dat mijn gevoel maar eens duidelijk Haha!

Ben overigens idd bang voor een verkeerde reactie... En als de gebelde niet verkeerd reageerd, dan denk ik laterna toch dat ie verkeerd reageerde... Snap je het nog? Bloos
[/quote]

beetje Knipoog, 't is een lastig probleem. je leertt snelste door te doen (maar ja, das vaak nou net 't probleem...)
Misschien helpt t als je op een bekende oefenen gaat. Dan maak je daarbij de problemen steeds wat lastiger en als je dan terug kijkt, kan die bekende ook aangeven hoe het ging, en als het goed ging: jezelf belonen!Hartstikke goed dan dat je dat hebt gedurft en dat alles toppie ging OK dan! ... (die bekende zei dat immers ook). Na veel van die telefoontjes kan het in het echt een stuk makkelijker zijn...

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 18:22

Maar dat is net het probleem Clown Een bekende durf ik best te bellen... Kan dus oefenen tot ik een ons weeg Knipoog En dat weeg ik nog laaaaaang niet Bloos

_Emma_

Berichten: 6275
Geregistreerd: 18-04-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 18:45

Ik heb zooo'n erge telefoonangst!
Sommige mensen hier op bokt weten daar alles van Schijnheilig
Ik sta altijd te trillen met die telefoon in mijn handen, ga helemaal zweten, kom niet uit mijn woorden, of ik zeg gewoon niks.
Ik zit hier best wel mee, want als ik bijvoorbeeld naar de manege moet bellen laat ik het mijn moeder doen...

Scheve mond

Tancreda4

Berichten: 24055
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 18:56

Ik vind telefoneren overigens helemaal niets. Kan niet uren aan de telefoon zitten, is niets voor mij.

Nou ja, ik kan het wel met 1 iemand, met mijn beste vriendin hang ik UREN. Maar praat liever gewoon zonder tefeloon ertussen Lachen

Hanneke_S

Berichten: 1162
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 19:06

Pervinco schreef:
Maar dat is net het probleem Clown Een bekende durf ik best te bellen... Kan dus oefenen tot ik een ons weeg Knipoog En dat weeg ik nog laaaaaang niet Bloos


hmmm.... ben even het hele topic een beetje ruwweg gaan lezen, want dat had ik nog niet gedaan Bloos! en ik kwam ook tegen dat je vertelde dat je het lastig vond moeilijke telefoontjes op je werk te plegen. Maar dit doe je al wel! Dat is toch al super! Je zegt dat de angst al wel minder is geworden... dat is al supermooi. Als je daar waarschijnlijk nog even mee door gaat, heb je grote kans dat het toch steeds makkelijker wordt! En het werkt echt goed om jezelf te belonen als je een gesprek hebt gehad wat je lastig vond, maar toch wel gedaan hebt....