bang om mensen te bellen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 11:52

Ach, het is voor het goede doel Haha! Dus wie even op me wil oefenen, stuur maar een PBtje. Ik ben zo ofline maar zit dan een paar uurtjes in de auto en daar mag je me ook bellen (ja ik bel handsfree Haha!)

Ik kan het me heel goed voorstellen hoor, dat iemand het eng vindt om te bellen. Ik kom het in het werk ook wel voor, vooral als iemand voor het eerst acquisitie moet gaan doen. Is best griezelig in het begin, maar blijkt later meestal best mee te vallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 11:53

Sammm schreef:
Sonja, je bent in gesprek, iedereen belt je. Tong uitsteken


Ohooooh Jokkebrok! Jij hebt mijn nummer niet!
Ik daag je uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 11:54

Sonja"]
[quote="Sammm schreef:
Sonja, je bent in gesprek, iedereen belt je. Tong uitsteken


Ohooooh Jokkebrok! Jij hebt mijn nummer niet!
Ik daag je uit!
[/quote]
Nee ik durf niet. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 11:58

Gelijk heb je Haha! Ik heb de reputatie dat ik telefonisch mensen eet Tong uitsteken Hihi!

Afijn, ik ga nu offline, wie een keertje wil oefenen stuurt maar een PBtje voor m'n nummer. Ik ga nu m'n zadel wegbrengen.
Wil je weten waarnaartoe en waarom? Bel me maar. Tong uitsteken

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 12:11

Verschrikkelijk, ik vind het ook eng om te doen, zelfs als het om normale dingen gaat als reserveren ofzo... brrr Scheve mond

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 12:18

ik vond het vroeger heel eng, nu al minder, maar waar mogelijk laat ik ook mn mams bellen...

wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 12:20

Ik heb ook een bloedhekel aan bellen.
Als ik "live" met iemand praat gaat prima, ik ben echt niet verlegen ( sta zelfs voor de klas) maar aan de telefoon
Ik heb het niet alleen met vreemden maar ook met bekende. Heb altijd het gevoel dat ik iemand stoor, en je kan niet zien of die persoon wel zijn/ haar aandacht op jou richt. Ik weet het; slecht excusse Tong uitsteken

Bollee

Berichten: 475
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 12:22

Ik had het ook, tot ik op school ineens heel veel projecten moest doen waarbij je onbekende mensen moest bellen enzo. Ik deed die projecten met vriendinnen maar die vonden het even eng, dus deden we het bellen omstebeurt.
Nu ben ik voor bellen nog steeds een beetje zenuwachtig maar het is al veel minder geworden. Dat zou ik jou ook aanraden; gewoon zo vaak mogelijk oefenen. In het begin is het moeilijk, maar je moet gewoon even door de zure appel heenbijten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 12:22

Ik heb net als jullie een belfobie Haha! Mijn oplossing? Ik heb gesolliciteerd bij een callcenter Tong uitsteken zit nu te wachten op de uitslag haha

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 12:24

Ik heb die angst ook gehad.
Nu ben ik telefoniste op een school ik word dus gebeld, maar moet ook bellen Haha!

Mendi

Berichten: 2288
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 12:37

Ik had vroeger echt een belfobie en ben nog steeds bang voor de telefoon, dus ook als ik gebeld word!
Als ik op m'n werk een telefoontje krijg doorgeschakeld dan moet ik me er echt even toe zetten om hem aan te nemen. En mensen bellen... vreselijk Verward !
Ik ben zo iemand die liever een mailtje stuurt dan een belletje pleegt... Haha!

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 13:08

De tips die Sonja geeft helpen je al een heel eind op weg.
En dan natuurlijk veel bellen, niet uitstellen, gewoon telefoon pakken en bellen waarvoor je moet bellen.. Die angst gaat weg als je vaker moet bellen en je merkt dat het eigenlijk helemaal zo eng niet is en het meestal wel goed loopt met het gesprek.

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 13:47

Wij noemen dat Bellofobie Knipoog

Concorde en ik hebben er ook wel eens last van!

Loutjelou
Berichten: 650
Geregistreerd: 06-01-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 13:58

Ik heb ook een belfobie gehad. Het gaat nu al een stuk beter. Je moet het gewoon zoveel mogelijk TOCH doen! Ik heb soms nog wel kriebels in m'n buik maar ik doe het dan toch. Achteraf valt het altijd mee. Ik doe nu zelfs hele belacties voor m'n werk en dan moet je echt heeel veel bellen. Dus gewoon DOEN is de beste remedie!

Toffeetje
Berichten: 93
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: DenHaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 15:13

Heb ik ook last van . Ik schrijf altijd eerst het hele geprek op een papiertje en daarna bel ik. Vaak loopt het gesprek heel anders dan op dat blaadje, en dan weet ik helemaal niet meer goed wat ik moet. Ben dan heel teleurgesteld dat ik nog mijn antwoord nie heb. Wij moeten op school ook weleens mensen bellen voor een opdracht en dan staan me vriendinnen er ook bij, dan word ik helemaal zenuwachtig. Het is echt een stom probleem, ik wil altijd wel bellen, maar ben er veel te verlegen voor.
Ik denk inderdaad ook dat je er een beetje aan moet wennen enzo, gewoon zo vaak mogelijk doorzetten, en dan opeens heb je zoiets van, he dit is helemaal niet eng.....

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 15:16

Ik had er ook last van, nu nog steeds wel bibberig als ik moet bellen naar een vreemde, maar iig durf ik het nu wel! Komt vooral omdat ik een halfjaar bij t leerbedrijf op school heb gezeten. Moest evenementen organiseren en dan gaat dus praktisch alles per telefoon! In het begin viel ik bijna van mn stoel van de zenuwen, maar uiteindelijk ben ik er best goed in geworden... ik kan nu zelfs al onderhandelen via de telefoon!

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-04 19:24

iedereen bedankt voor de antwoorden, en de vele tips OK dan! ik ben blij dat ik niet de enige ben met dit 'probleem' Haha!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 19:38

MarchaL schreef:
Lijkt me een goede therapie Sonja Haha! *Iedereen pakt nu de telefoon en belt sonja *LOL* * Ik denk dat je het er nog druk mee gaat krijgen als ik de lengte van dit topic zie Bloos


Behalve ik... Krijg al hartkloppingen als ik het voorstel zie staan Bloos

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 19:46

Er zijn blijkbaar meer mensen die er last van hebben. Bij ons ziet het in de familie ofzo, want me moeder is er ook niet echt weg van. Die belt eigenlijk nooit, behalve naar me vader *LOL*. Ikzelf bel bekende nog wel, maar als ik ergens heen moet bellen die ik echt nog nooit heb gesproken of wat dan ook dan sta ik al te draaien en uit te stellen om maar niet te bellen. Maar bekenden en vrienden valt bij mij wel mee, het zijn echt de onbekenden waarvan ik vaak al dagen van te voren soms zoiets heb van: dat doe ik morgen wel.

Citaat:
Ik zit wel een kwartier van te voren te denken, wat als die opneemt, en wat moet ik zeggen als dat gebeurt enz. enz. Om gek van te worden!

Ik draai vaak het hele (mogelijke) gesprek af in m'n hoofd. Dan ben ik daar al op 'voorbereid'. Het moment vóórafgaand aan het bellen, dus naar de telefoon lopen, hoorn op pakken, nummer intoetsen of draaien en dan wachten tot ie overgaat. Vaak hoop ik dan dat ze niet opnemen. Lips are sealed

wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 20:22

DeesDeBest schreef:
Vaak hoop ik dan dat ze niet opnemen. Lips are sealed


Heel herkenbaar. Nog erger soms; De telefoon 2 keer over laten gaan en dan vlug ophangen en opgelucht roepen "Niet thuis". Bloos Scheve mond

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 20:26

Bekend probleem, ik had het altijd heel erg. Nu is het wel iets minder aan het worden, alleen mensen die ik écht niet ken, dat vind ik nog steeds wel eng.
Ik moest van de week naar een hengstenhouder bellen, nou.. ten eerste weet ik al helemaal niet hoe die hele dekking in elkaar gaat zitten, hoe dat allemaal gaat enzo en ik wist ook niet wat ik moest zeggen aan de foon. Maar ik dacht: ik bel gewoon, ik zie wel wat ik zeg dan Lachen

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 20:41

heb het ook weleens, niet bij iedereen maar bij sommige wel, ik vind het ook hartstikke iritant, maar kan er niks aan doen

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 20:52

wennie"]
[quote="DeesDeBest schreef:
Vaak hoop ik dan dat ze niet opnemen. Lips are sealed


Heel herkenbaar. Nog erger soms; De telefoon 2 keer over laten gaan en dan vlug ophangen en opgelucht roepen "Niet thuis". Bloos Scheve mond
[/quote]

>;) Die onthou ik Haha!

Tancreda4

Berichten: 24043
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 21:23

Heel bekend probleem... Ik vind het ook echt vreselijk... Doodbang.
Moet ik iemand bellen, sta ik echt te trillen, gaat mijn hart tekeer, en moet ik heeeeel lang heel veel moed verzamelen.

Zo ging ik een tijdje terug bellen of ik bij mijn vorige verzorgpaardje langs mocht komen. Ik was er al eens geweest, maar dat was jaaaaren terug. Wilde dol graag, maar durfte echt niet.
Dacht echt dat ik tegen de vlakte ging zo erg, en achteraan was er niets aan...

Bellen naar de manege was ook al een ramp. Vaak deden mijn vriendin en ik het onder andere namen Bloos Of onder elkaars naam.
Als we al durften bellen dan...

Wat je er tegen doet zou ik niet weten... Ik laat mijn ouders vaak bellen of mijn vriendin. Maar soms lig ik echt snachts er wakker van, omdat ik weet dat ik een vreemd iemand moet bellen, echt erg...

Maar ik ben verder ook niet echt makkelijk in dingen. Ik ben niet zo'n held, spreek niet zo makkelijk mensen aan, dingen vragen al helemaal niet. Moet ik iets regelen op het postkantoor bijvoorbeeld vind ik al best eng Bloos

Girl In The Mirror

Berichten: 3156
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 10:17

Ik moet vandaag weer eens bellen; ik moet informatie hebben over studeren in Denemarken. Nou weet ik dus niet of ik de Deense ambassade in Nederland moet bellen of de Nederlandse ambassade in Denemarken. En of ze wel Nederlands spreken. Maak me dus nu al zorgen, wat als ze alleen Deens spreken? onlogisch, want denen spreken heel goed Engels, ik ook wel op zich, maar toch... Ik hoop dat ze Nederlands praten.... Scheve mond
Ik moet het echt vandaag doen, eigenlijk gister al maar ik heb t weer eens uitgesteld Bloos
kan iemand mij even een schop onder m'n kont geven? Clown