Muizenvraagje

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Muizenvraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 13:35

Zijn hier mensen die muizen hebben? Ik weet namelijk dat muizen behoorlijk stinken (ook al maak je het vaakgenoeg schoon Knipoog ), maar is daar ook wat tegen te doen?
Bij de dierenwinkel hebben ze bijvoorbeeld van die dingetjes in de hokken hangen die de geur absorberen (weet niet of dit goed helpt). Iemand ervaring met dit of andere dingen? Lachen


Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 14:31

Ik heb ook 2 muizen gehad, en totaal geen problemen gehad met stank o.i.d ? Verward

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond

chillse

Berichten: 1198
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 15:48

Ik heb thuis muizen gehad, en het stond idd heel erg. We verschoonde ze toch erg vaak, maar het is gewoon een heel erg sterke geur. Wij hebben toen een dichtere kooi gekocht, een meer plastic, zodat de geur bij zichzelf bleef. Weet geen middel oid Clown
Ik las net je topic over hamster, zit je te twijfelen tussen die twee? Als dat zo is, zou ik *uit ervaring* voor een hamster kiezen, omdat muizen (vaak) niet zo oud worden en sneller ziek zijn. Lachen

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 15:51

Ik heb juist helemaal geen stank gehad, verschoonde ze minimaal een keer per week, soms vaker.

Ik zou zelf gaan voor muizen, maar dat hebben we al via pb besproken Schijnheilig

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 15:51

Babaloo schreef:
Ik heb thuis muizen gehad, en het stond idd heel erg. We verschoonde ze toch erg vaak, maar het is gewoon een heel erg sterke geur. Wij hebben toen een dichtere kooi gekocht, een meer plastic, zodat de geur bij zichzelf bleef. Weet geen middel oid Clown
Ik las net je topic over hamster, zit je te twijfelen tussen die twee? Als dat zo is, zou ik *uit ervaring* voor een hamster kiezen, omdat muizen (vaak) niet zo oud worden en sneller ziek zijn. Lachen

Ik zit idd nog heel erg te twijfelen. Knipoog Ik heb vandaag namelijk twee geweldige dames in de winkel zien zitten. *LOL*
Maar aan de andere kant vind ik hamsters ook geweldig. Lachen

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 15:53

ik heb ook een muis,
in de stal Haha!,
verder kan ik je niet echt helpen

Karaat_the_newforest op Instagram

chillse

Berichten: 1198
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 15:56

Yellowfish schreef:
Ik heb juist helemaal geen stank gehad, verschoonde ze minimaal een keer per week, soms vaker.


Misschien had jij een hele schone muis Tong uitsteken Knipoog
Al onze muizen zijn eigenlijk dood gegaan aan ziektes. De eerste hadden wij opgevangen nadat mijn kat hem binnen bracht (dus uit de natuur) maar hij was misschien 1 week oud. Deze stonk trouwens niet (haal je je muizen uit de natuur ofzo Haha! ) maar de opvolgende wel.. zo een hele zure geur.
Van de ongeveer 8 hamsters is er bij ons maar 1tje doodgegaan toen hij bulten kreeg, de rest gewoon van ouderdom. Eén van de muizen begon zijn eigen oren en staart op te eten.. niet echt smakelijk... Maar onze muizen zijn iig nooit oud geworden, maar misschien lag het wel aan mij Verdrietig

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 16:01

Mijn muisjes zijn gewoon gestorven van ouderdom ..

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond

chillse

Berichten: 1198
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 16:13

Hoe oud worden muizen gemiddeld eigenlijk? Die van mij 1, of 2 jaar.. dan werden ze ziek Boos!
maar hamsters en muizen (vind ik, voor ik commentaar krijg) zijn heel anders, met mijn eerste hamster had ik erg veel aan. Hij wachte me 's avonds op, liep op me bureau rond als ik aan het computeren was, liep op me bed als ik aan het tv kijken was.. Was in het begin druk, maar snel al sloom en bleef hij een beetje meer zitten. Met muizen heb ik dit nooit gehad, verder dan in zo een loopbal lieten we ze niet lopen, ze zijn gewoon zooo veel sneller en ik was dan ook vaak bang dat ik ze liet vallen ofzo Scheve mond ik heb nooit echt een 'band' gehad met een muis. Maar misschien had ik wel net de verkeerde muizen gekocht.. Clown

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 16:16

Mijn 2 muizen deden alles wat jouw hamster deed Knipoog Haha!
Als ze op de grond liepen en ik ging aan de andere kant van de kamer zitten kwamen ze naar me toe Lovers

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond

minka

Berichten: 5689
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 16:26

En ratjes is dat geen optie, die ruik je ook wel, maar als je vrouwtjes neemt en ze 1maal per week verschoont valt het reuze mee, en je krijgt er echt veel liefde voor terug. Ik in elk geval meer dan ik van m'n hamster heb gekregen Knipoog

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 16:28

Ze is verliefd op 2 muisjes Knipoog

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 16:28

Ik heb een muisje gehad, en dat beest stonk erger dan onze cavia, hamsters en 10 gerbils bij elkaar, en dan werd hij/zij (weet ik niet meer) echt elke week en soms vaker schoongemaakt.

Echt nooit meer

Sting

Berichten: 12851
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 19:22

Ik heb ook een heel stel muizen gehad. Je moet wel zorgen dat je vrouwtjes hebt, mannetjes stinken veel meer. Ik weet niet of je eraan kan komen, maar ik had mn muizen op hemparade, kost in verhouding tot zaagsel uit de dierenwinkel veel minder.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 20:25

Zoals Sting zegt mannetjes stinken veel en veel meer.
Had meerdere kooien met grote groepen ratten zitten en de 2 mannenmuizen die ik had stonken gewoon boven alles uit

Bij vrouwtjes zal je er normaal gesproken even weinig last van hebben als van een hamster.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 20:42

Ik had ook 2 vrouwtjes Lachen

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 20:48

Ik ha ook muizen ik had er 16 ( zelf per omngeluk twee nestjes gefokt )

Maar ik had er geen last van. Ze stonden op mijn kamer ! Maar als je een muisje neemt dan moet je wel en vrouwtje nemen en geen mannetje! mannetjes stinken meer dan en vrouwtje! En vrouwtjes zijn ook netter in hun kooi. En hoe oud muizen worden ik heb di jonkies van mij 4 jaar gehad

Maar succes met de beslising

Euh,...?? Tsjah,...

veer

Berichten: 1520
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 21:07

Ik heb vroeger altijd muizen gehad, vrouwtjes stinken niet, mannetjes wel (die scheiden een veel sterkere geur af). Mijn muizen werden behoorlijk oud, namelijk zo'n 4 jaar, en ik heb ook geen problemen gehad met ziektes etc. Je kan muizen heel leuk tam maken, ze zijn veel actiever dan hamsters, en nog een groot voordeel, van nature zijn ze overdag actief, en hamsters slapen overdag van nature. Da's wel een voordeel vind ik. Ook bijten muizen niet! Echt hele fijne beestjes OK dan! !

Brent mijn stoere vent !

Barvrouwke
Berichten: 3703
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 21:19

Een laag zaagsel in die bak dumpen, stapel wc rollen een buizenstelsel creeren erin leggen enweer een laag zaagsel erover, vinden die muizen fantastisch, ik had ook een hangmatje zelf gemaakt, lappie stof met 4 paperclips, daar sliepen ze in. Maar daar ging het niet over. Wanneer je veel doosjes van karton en wc rollen erin gooit, dan gaan ze daaraan knagen en in slapen spelen. Na 2 dagen zijn die doosjes wel doorweekt en kan je ze zo weggooien. Op een of andere manier pissen ze die dingen helemaal vol. Owh trouwens, eierdozen zijn toppie, die vind je door het hele hok terug!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 07:26

Woeiii ik word al helemaal hyper bij al die muizenverhalen. Hyper! Haha!

Ik heb in de winkel twee geweldige vrouwtjes gezien, het was echt liefde op het eerste gezicht. Lovers

Het probleem is alleen dat mijn vader muizen en ratten 'vieze beesten' vindt. Rolleyes
'Die vieze beesten komen hier niet in huis!' heeft hij al vaak gezegd. Maar een hamster mag ik wel. Verward

Mijn moeder kan hem ook niet aan het verstand brengen dat het lieve beestjes zijn. Scheve mond


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ann, Astrid_Brann, Black_Moon, Bloemetje75, Jacquelinee_, karelien, koenlover, Maren, Rinkex, Telpeva, tiwi1969, Typhoon, vevina en 58 bezoekers