Mijn pleegkittens... met foto's

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wabisabi

Berichten: 5008
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 21:22

deze vind ik echt heel erg leuk:
Citaat:
Afbeelding

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-04 18:27

Dat is een nieuwsgierig vrouwtje. Komt ook altijd als eerste onder het bed vandaan als ze ons hoort. Totaal niet bang maar ook niet brutaal, wel onderzoekend. Die grijze zonder witte voetjes is dus wel brutaal. Hangt in je tenen enzo Haha!
Als je serieus interesse hebt, laat je het dan even weten...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 10:36

griebels schreef:
Ik had een topic geopend op Commercieel, maar is verwijdert omdat het voor een ander is (asiel) en niets met paarden te maken heeft...

Het is miss wel voor een ander, maar ik regel alles...
Zorg dat ze naar de DA gaan voor de nodige prikjes etc, ga ze wegbrengen, vul samen met een nieuw baasje de papieren in, het enige wat het asiel doet is het geld ontvangen...
Ik dacht dat ik als vrijwilliger van het asiel toch wel wat dingen hier neer mocht zetten zonder dat het de spuigaten uitloopt Verward Verward

Wat nu te doen?

*edit* Ok, we hebben een oplossing gevonden waar we ons allebei in kunnen vinden...

HEt asiel is bepaald geen commerciele instelling dus die hoort echt niet thuis bij commercieel! Ik zal links en rechts ook wel eens polsen. Mogelijk zitten er ergens liefhebbers.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-04 10:37

Ja ik dacht van wel omdat het voor een ander aangeboden wordt. Ga je vandaag mee wandelen? Wij zijn rond half 12 bij het asiel...

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 11:31

die poes van de foto hierboven viel me ook al eerste op... die aftekening vind ik echt kei leuk.... echt zo'n nieuwschierig ding...

Helaas, we hebben al een hond die niet met katten samen kan... en nog veel helazer, mijn ouders vinden dat never te nooit niet goed... maar 1 belofte, ooit neem ik een kat en ik beloof je dat ik hem uit het aziel haal!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 17:55

griebels schreef:
Ja ik dacht van wel omdat het voor een ander aangeboden wordt. Ga je vandaag mee wandelen? Wij zijn rond half 12 bij het asiel...
Te laat gelezen, maar had ook al op stal afgesproken. Heb beide paarden gereden.

Ik vind trouwens dat ze voor een goede non-commerciele instelling wel een uitzondering kunnen maken hoor. Dit is een paardensite waar dierenliefhebbers zitten en daar mogen ze zich dan ook wel naar gedragen.

Mandyy

Berichten: 30485
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 17:58

wat lief!!! Lovers

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-04 20:18

Heeft er verder niemand interesse in deze (b)engeltjes Haha!

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 20:53

*zucht* Jawel, maar nu nog niet (je zit echt niet te wachten op deze reactie, zeker? Haha!).
We hebben net een "opknappertje" opgehaald (ook uit Eindhoven BTW, zat bij een DA).

@Desiree: ze hebben daar vorige week weer een poes afgeleverd, de eigenaar moest er snel vanaf, wegens gezondheidsredenen Verward Ze moesten hem maar afmaken. Dat hebben ze niet gedaan en de volgende dag kwam de familie het beestje al ophalen en is ergens ondergebracht. Dat snáp je toch niet.... Vraag dan éérst even in je familie rond...
Laatst bijgewerkt door Elles op 29-06-04 21:31, in het totaal 1 keer bewerkt

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-04 21:25

Is dat een katje waar Desiree het toen over had? Ook op bokt, die zat ook bij een DA...

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 21:30

Klopt.... Lachen

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-04 21:38

Is ook een goede daad!!!

Saskia008

Berichten: 1735
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 23:03

geweldig dat jij ze in huis neemt! echt toppie!
ik loop dus stage in een asiel... en we moeten nu kittens weigeren (als mensen die komen brengen omdat ze ze niet kwijt kunnen) omdat we nu al bomvol zitten.
ik vind het vreselijk om die mensen weg te sturen..
maar goed we zitten hier wel met 14 moederloze kittens en 5 moeders met kittens!
vreselijk! en de ziektes...... we hebben ze nu in de hand maar dat kan ook anders aflopen

dus ik hoop dat alle bokkers een kitten uit het asiel neemt!
echt doen hoor! het is hard nodig!

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-04 09:03

Ja kom op bokkers!!! Help het asiel (en mij) van die kittens af...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 09:57

Elles"]
*zucht* Jawel, maar nu nog niet (je zit echt niet te wachten op deze reactie, zeker? Haha!).
We hebben net een "opknappertje" opgehaald (ook uit Eindhoven BTW, zat bij een DA).

@Desiree: ze hebben daar vorige week weer een poes afgeleverd, de eigenaar moest er snel vanaf, wegens gezondheidsredenen Verward Ze moesten hem maar afmaken. Dat hebben ze niet gedaan en de volgende dag kwam de familie het beestje al ophalen en is ergens ondergebracht. Dat snáp je toch niet.... Vraag dan éérst even in je familie rond...
[/quote]
die dierenarts die doet dat niet nee. Die gaat geen gezonde dieren om zeep helpen als mensen dat goed uitkomt, daar is hij niet voor opgeleid. Gelijk heeft ie. Ik vind hem ook een fijne dierenarts omdat ik heb gemerkt dat hij echt veel van dieren houdt. Stel dat hij toch nog zo'n zak was geweest om dat dier in te laten slapen, waren die mensen volgende dag gekomen dat het toch niet hoefde.... was het te laat geweest. Lomp volk.[quote="griebels schreef:
Is dat een katje waar Desiree het toen over had? Ook op bokt, die zat ook bij een DA...

Yep, dat katje heeft Elles nu! Haha!

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 13:30

In eerste instantie begreep ik niet echt waarom ze zo veel voor een asielkitten vragen. Inderdaad omdat je ze overal gratis kunt krijgen. Maar ik vind het heel goed geregeld van het asiel. Op die manier betaal je al voor de castratie/sterilisatie, dus het asiel kan er min of meer zeker van zijn dat het diertje geholpen wordt. En dit is natuurlijk weer goed, zo kunnen ze het aantal katten een beetje inperken.

Heel goed idee van het asiel om het op deze manier te doen.

En natuurlijk toppie van jou dat jij op deze manier helpt!! (En met het uitlaten van asielhonden, echt een pluim waard!)

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 13:40

MarianneR schreef:
In eerste instantie begreep ik niet echt waarom ze zo veel voor een asielkitten vragen.


Ik vermoed dat ze dat doen vanwege de kosten die het asiel er zelf aan heeft. Ze moeten tenslotte wel wat verdienen, om de dieren goed te kunnen onderhouden.
Laatst bijgewerkt door Maartje__ op 30-06-04 13:40, in het totaal 1 keer bewerkt

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-04 13:40

Zo veel vragen ze niet voor een kitten/poes/kater hoor. Tel even uit als je een gratis kitten haalt wat er nog voor kosten bijkomen aan entingen, ontwormen, en castratie en sterilisatie... Dit is dus duurder als wat je aan het asiel kwijt bent. Ik kan het weten, heb vorig jaar Griebels (mijn kat) laten steriliseren...

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 13:41

Wij hebben er ook 3 uit het asiel gehaald. Het is idd ook goedkoper, dan ze gewoon bij "een boer te halen".

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 13:52

Ik ben er nu ook wel achter hoor waarom ze zoveel vragen voor een kat. Ik vind 50/65 euro nog altijd veel geld!!
Tuurlijk zit er vanalles bij in, maar in mijn reactie schreef ik ook: 'in eerste instantie'.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 13:58

het zijn zo'n schatjes he Lachen ik heb ze IRL gezien *LOL*

helaas 'verdwijnen' de katten hier thuis dus dat wil ik ze niet aandoen anders had ik het hele nestje wel aan mn moeder gegeven!

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-04 14:01

Nou laten we ze dus maar niet bij jou thuis neerzetten Haha!

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-04 19:17

Is er niemand die interesse heeft Verdrietig

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 19:22

Mijn god wat lief Lovers Als ik ergens een zwak voor heb.. Lovers
Wij hebben er echter al veel te veel sorry! (toch weer een schopje Knipoog)

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 19:26

Ik zal heel graag weer een kitten willen. Heb vroeger ook 2 keer een poes gehad. Maar nu we een hond hebben die niet gewend is aan katten en die er achteraan gaat jagen, lijkt me het helaas geen goed idee om z'n klein kittentje te nemen. Verdrietig
En vooral ik nu de foto zie ben ik verkocht.

Bij supermarkten in de buurt hangen ook al zoveel advertenties van gratis kittens, onbegrijpelijk waarom laten ze de katten toch niet casteren.