Moeder met Borderline grote drempel????

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 12:02

Maar vanwaar dan deze opmerking?

WenK schreef:
Ze gaat nog regelmatig om met mijn beste vriendin, altijd als ik uitga kom ik haar tegen. Ik wil geen problemen veroorzaken voor mijn beste vriendin, zij vind deze situatie zo al lastig genoeg. Ik ben ook af en toe bang dat als mijn beste vriendin (zeg maar A.) tussen mij en die andere vriendin (zeg maar B.) in komt te staan door dit verhaal dat ze dan voor B. kiest, omdat ik het moeilijk maak zeg maar. Dan kun je wel zeggen dat als dat gebeurd zij mij niet waard zou zijn, maar ik heb niet veel vrienden en heb haar nu wel nodig. Ik weet dat ook zij het moeilijk vind om mij in therapie te zien (maakt me af en toe kwetsbaarder). Ik wil verdomme gewoon voor iedereen het beste, maar ik weet niet hoe....

Sorry hoor, maar ik voel me nu gewoon even onwijs poedersuiker (jullie leggen de vinger precies op de zere plek) en ik zit maar weer eens te janken achter mijn pc...


Ik wil geen problemen veroorzaken, zegt ze. Hoezo veroorzaakt ze problemen dan? Omdat een andere griet haar niet geheel accepteert?

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 12:24

Ik denk dat het voor WenK gewoon erg gevoelig is... en dat ze helemaal niet bang hoeft te zijn voor problemen, want die gaan er wellicht helemaal niet komen... ik lees iig nergens dat ze reden heeft om te verwachten dat het meisje voor moeilijkheden gaat zorgen. Als ze dat van plan was geweest denk ik dat ze dat al wel gedaan had... nu is ze imo alleen pijnlijk eerlijk geweest... pijnlijk voor WenK, maar desalniettemin wel eerlijk. Als ze nog wel oppervlakkig contact wil houden en Wen nog een keer wil spreken dan ga ik er niet van uit dat ze wil stoken... ik geef haar het voordeel van de twijfel Lachen. Misschien dat ze vanuit het oppervlakkige contact ziet dat Wen een hele leuke meid (je bent toch wel van het vrouwelijke gesclacht he Wen? :| ) is en dat ze onnodig gereageerd heeft zoals ze gedaan heeft.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 12:38

Misschien heeft ze zich inderdaad druk gemaakt om niks. Ik hoop dat je gelijk hebt.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 12:52

Dat hoop ik ook . Laat je het ons even weten WenK? En koppie op sowieso he.

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-04 12:58

Ik ben inderdaad een vrouwtje ja Haha!

De reden dat ik bang ben dat ze tussen mij en mijn beste vriendin in komt te staan is dat dat al eerder bijna gebeurd is. B. gaat heel veel met A. om en ze gaan juist die dingen doen die wij altijd samen deden. A. en ik hebben wat problemen gehad omdat A. niet goed om kon gaan met het feit dat ik in therapie zit.

Door de therapie leer ik om hulp te vragen en om aan te geven dat ik me niet happy voel of anderszins niet fijn. Voor A. was dit moeilijk omdat zij mij altijd als een sterk persoon heeft gekend die juist altijd anderen hielp, maar nooit zelf hulp nodig had.

Precies toen dit speelde is B. in beeld gekomen. Met beiden klikte het goed, we hebben veel met z'n 3-en gedaan, maar op een gegeven moment gingen A. en B. ineens heel veel met elkaar om. Net als je wel eens hebt binnen een vriendschap wanneer er 1 verliefd word zeg maar.

Niet lang hierna heb ik een uitgebreid gesprek met A. gehad waarin duidelijk werd dat ze het zo moeilijk vond om mij zo te zien. B. was lekker spontaan en overal voor in. Ik ben wat meer verantwoordelijk en denk ook aan de dag erna als ik weer moet werken of de paarden doen.

Tussen A. en mij is hierdoor een kleine verwijdering ontstaan waarvan ik denk dat die wel goed is. Een klein stukje afstand is wel fijn, elkaar iedere dag zien en zo verweven zijn in elkaars leven als wij dat op dat moment waren is ook niet goed. Wat ik nu alleen merk is dat de verwijdering hoe langer hoe verder gaat, A. heeft een leuk contact gevonden in B. en trekt steeds meer daarnaartoe.

De problemen die ik niet wil veroorzaken is dat A. zich gedwongen voelt om te kiezen. Ook zij heeft nu veel aan haar hoofd en ik wil haar niet verder belasten. Als ik de situatie op laat lopen met B. en dus hard ben en zeg: Als je mij niet kunt accepteren met alles laat dan maar, ben ik bang dat A. voelt alsof ze moet kiezen en dan voor B. kiest omdat ik (ddor mijn moeder) de veroorzaker ben van het hele verhaal.

Ik ben trouwens heel blij met jullie discussie. Het brengt mij ook weer andere inzichten en duidelijkheid. Ik ben altijd bang dat ik iets over het hoofd zie.

Wat B. betreft nog even, voor zo ver ik weet heeft ze geen verleden wat hierin mee speelt. Wat voor haar de reden was om dit te zeggen was dat ze hiervan ging dromen.

Dank jullie wel voor alles!!!

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 13:11

Hmmm, dat ze al eerder bijna tussen jullie heeft gestaan is iets waar je rekening moet houden... maar goed, daar blijft je vriendin nog steeds bij Lachen . Een goede vriendin vraagt iemand niet om te kiezen... zo heb ik ooit vriendinnen gehad waarvan er eentje tijdelijk zo jaloers op me was ( Verward ) dat ze tegen mijn andere vriendin zei dat als ze nog met mij om zou gaan dat ze dan maar op moest hoepelen... wat de bewuste vriendin dan ook meteen deed. Haha! Iemand die een vriendin vraagt om te kiezen in zulke situaties is geen vriendin. Knipoog Iig, als ik jou was zou ik gewoon akkoord gaan met oppervlakkig contact, haar verlies niet waar!!! Wie weet komt ze ooit/binnenkort tot inkeer Lachen Ik moet wel zeggen dat ik me vroeger alles echt zo aantrok... in die periode zou ik ook niet goed met situaties als de jouwe om hebben kunnen gaan simpleweg omdat ik me het verdriet van mijn vriendinnen zo persoonlijk aantrok dat ik er zelf neerslachtig van werd (daar heb ik gelukkig geen last meer van, ik heb daar beter mee om leren gaan)... dus als zij nu over de ziekte van jouw moeder droomt is het voor haar misschien even beter om niet te dichtbij jou te staan als het ware. Zolang jouw vriendin sterk in haar schoenen staat zou ik me niet druk maken hoor Wen!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 13:20

vind het wel een labiel typeje hoor, om over zoiets gelijk te dromen. WAt een zeikerd..... Die heeft ook een incasseringsvermogen van 0,0. Ze zal het nog wel heel moeilijk gaan krijgen in dit leven.

Nou is 3 wel een vrij ongelukkig getal in vriendschap. Ik hoop gewoon net als vikki dat jouw vriendin een sterke persoonlijkheid bezit.

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-04 13:31

Ik ben het wat dat betreft met je eens Desiree, dat was eerlijk gezegd ook mijn eerste reactie toen ze dat tegen me zei. En als ik zelf over iets droom moet ik het toch niet gelijk afstoten?? Ik heb ook wel eens gedroomd dat er iets fout ging met de paarden of toen mijn merrie maar niet dikker wilde worden wat ik er maar instopte, daarom heb ik ze toch niet weg gedaan???

3 is zeker een ongelukkig aantal. We spreken ook vaak met z'n vieren af, dan gaat de beste vriendin van B. ook mee. dan is het wel wat fijner.

Vikki: Het punt is dat zij weinig tot niets merkt van verdriet of wat dan ook bij mij, we zijn niet zo close dat ik dat laat zien, en geloof me, ik kan het enorm goed verbergen!!! De meeste therapeuten kwamen er ook niet doorheen bij mij, deze, die ik nu heb echter wel. Die gaat net zo lang zitten vissen tot ze de plek gevonden heeft waar het zeer doet. Ik kan me niet voorstellen dat B. daar net zo goed in is. 't is een lieve meid, dat zeker, maar door dingen heen kijken kan ze niet.

Nog even wat dat eerlijk zijn betreft. Ik waardeer het dat ze het verteld heeft, dat zeker. Wat me pijn doet is dat ze niet verder kan kijken. Dat ze mij veroordeeld om m'n moeder. Dat neem ik haar ook in die zin kwalijk dat ik er niet op durf te vertrouwen dat ze er ooit doorheen zal kijken, noch door andere dingen heen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 13:33

ze is gewoon een heel bekrompen persoonlijkheid. Iemand beoordelen op zijn afkomst of op bepaalde "zwakheden". Ze moet nog heel veel leren in dit leven, of zoals de boedhisten zeggen, ze heeft nog vele levens te gaan! Knipoog

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 14:45

Ze is gewoon onwetend... en waarschijnlijk een beetje overemotioneel dat ze zich dingen zo overdreven sterkt aantrekt (was ik vroeger ook wel... met het verschil dat ik iedereen juist wel wou steunen en dat ik hun verdriet zelf ging 'dragen'... ook niet goed... er is een mooie middenweg gelukkig)... Zoals Desiree zegt moet ze nog heel veel leren... geniet jij maar gewoon van je goede vriendin. Het is (nog?) een verlies voor B dat zij niet in staat is om door dingen heen te prikken en jouw kan waarderen om wie JIJ bent. Wij doen dat wel hoor! Lachen

Vasthi

Berichten: 4475
Geregistreerd: 06-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 15:32

3 is wel vaak te veel he?
Bij mij is hetzelfde gebeurd. Ik had 2 goede vriendinnen, met de een kreeg ik problemen. De ander was mijn beste vriendin, maar ze kon ook erg goed met die ander. Die ander ging haar echt manipuleren en zeggen dat als ze nog langer met mij omging zij dan ook maar met haar moest breken. Gelukkig heeft ze daar niet naar geluisterd en bleef ze vriendin met ons allebei, maar ik merkte wel dat het voor haar erg moeilijk was omdat zij er echt tussenin zat.

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 15:39

ze weet gewoon niet hoe ze ermee om moet gaan. Ze moet misschien nog heel veel leren, of ze blijft haar hele leven proberen makkelijke wegen te kiezen en moeilijke confrontaties of situaties uit de weg te gaan.

Klein voorbeeldje, het is iets heeel anders maar deed me er wel gelijk aan denken. Ik heb kort geleden nog met iemand gehad over ziektes. Wat doe je als iemand die je heel erg na staat ongenezelijk ziek wordt? Haar reaktie was dat ook zij het uit de weg ging. Ik heb daar erg geiriteerd op gereageerd. Op dat moment heeft diegen je zo verschrikkelijk nodig en dat laat je die vallen als een baksteen. Gewoon om een makkelijke weg te kiezen. Voor mij onbegrijpelijk. Misschien omdat ik in dat opzichte al het een en ander achter de rug heb, maar volgens mij is dat toch niet perse nodig??
Dat idee heb ik dus ook van haar. Het is moeilijk te begrijpen dat mensen dat doen. Maar op de lange duur: wat heb je dan ook aan zulke mensen. Je weet nooit hoe de toekomst loopt, maar ik zou niet met iemand willen zijn die op moeilijkere momenten in het leven gewoon weg rennen en jou vervolgens in de kou laten staan.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 15:46

Een mens die niets heeft meegemaakt in het leven, is vaak geen mens, zeggen ze. Ik denk dat in de meeste gevallen dat wel op gaat. De aangename personen met diepgang hebben vaak al de nodige bagage opgedaan in het leven.

een enkele uitzondering is meelevend en diepgaand genoeg ZONDER bagage.

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 15:51

Desiree schreef:
Een mens die niets heeft meegemaakt in het leven, is vaak geen mens, zeggen ze. Ik denk dat in de meeste gevallen dat wel op gaat. De aangename personen met diepgang hebben vaak al de nodige bagage opgedaan in het leven.

een enkele uitzondering is meelevend en diepgaand genoeg ZONDER bagage.


Mooi gezegd, en ik denk ( weet het eigenlijk wel zeker) dat je hierin zeker gelijk hebt.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 15:52

Nou, jij zei het zelf ook al Kyra. WAt ik zei was er slechts een aanvulling op. En dit gaat geheid ook op voor de topicstarter.

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-04 16:01

Ik weet idd ook zeker dat je gelijk hebt daarin. Het is iets wat me keer op keer opvalt. Ik ken wel mensen die zonder zelf veel meegemaakt te hebben proberen te begrijpen en te helpen, maar zij missen toch vaak het stuk begrip wat je hebt als je zelf weet hoe het is. Ondanks dat de gebeurtenissen vaak anders zijn zijn de gevoelens heel erg gelijk. Dat praat ook het makkelijkst, je hoeft minder te zeggen om jezelf duidelijk te maken.

En Vashti, 3 is idd te veel. In een grote groep gaat het wel, maar als het puur om 3 gaat, gaat het vaak fout.