Laminaat? Is Kwantum nou echt slechter dan merk?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 17:10

Vraag Joshua eens Knipoog Die werkt bij de kwantum die werkt veel met laminaat... Lachen


flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 17:13

Ik heb laminaat van de Kwantum. Was niet bepaald dure, dus ik weet niet of mijn ervaringen met dit laminaat op gaan voor alle soorten van de Kwantum, maar die van mij is niet zo best. Mijn katten morsen nogal eens met water en dan gaat het laminaat vrijwel meteen bol staan. Niet heel erg, maar wel te merken wanneer je er overheen loopt (ander geluid). Bovendien brokkelen de zijranden best snel af wanneer het laminaat eens (een heel klein beetje) nat is geworden
Mocht ik gaan verhuizen, dan komt er een eikenhouten vloer in of zoiets in die richting. Niet meer dit laminaat, in ieder geval

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 18:17

Ik heb Pergo laminaat en ben er goed tevreden over!
Ook helemaal niet zo duur; de Gamma heeft het regelmatig leuk in de aanbieding; was van ons helemaal niet zoveel duurder als van de Ikea.
Leggen is ook zo gepiept!

My imaginary friend thinks you have serious problems!

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 19:07

gera schreef:
Mijn katten morsen nogal eens met water en dan gaat het laminaat vrijwel meteen bol staan.


Jij hebt waarschijnlijk spaanplaat aan de onderkant van het laminaat zitten, dat zet uit als een spons als het nat of vochtig wordt Scheve mond .

Ik heb net laminaat gekocht voor mijn nieuwe woning en ik had daar echt geluk mee. Ik was al wezen prijsvergelijken bij Kwantum, Gamma, Macro, etc. en dat was allemaal niet duur, maar toen zag een stalgenoot in een krantje een advertentie van Esco Vloeren in Westerhoven. Die bleken click-laminaat te hebben voor € 3,99 per m2, maar dat was wel met spaanplaat. Ze hadden echter ook nog een betere kwaliteit restpartij liggen met een mdf-achterkant in beukenkleur voor dezelfde prijs. Deze moet echter wel een beetje gelijmd worden, verder werkt het hetzelfde als clickspul. Deze vloer is het dus geworden en dinsdag en woensdag gaan we hem leggen! Lachen

Ik heb in elk geval wel geleerd dat je minstens net zo goed naar de onderkant van het laminaat moet kijken als naar de bovenkant Knipoog .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 19:36

Mdf zuigt zich net zo vol met water als spaanplaat, maar laat zich door de fijnere structuur veel beter impregneren. Spaanplaat is niet geschikt voor contact met water. Als je laminaat met spaanplaat legt, zul je echt verrekte goed moeten verlijmen, anders krijg je een probleem met geknoeid water, maar ook met bv dweilen.

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 21:43

Vandaag en gister heel de dag click laminaat en ondervloer gelegd bij mn vriend in zn nieuwe appartementje en nu ben ik kapot.

Het is wel super mooi vind ik! Kersenhout kleurig met een V groefje. Het leggen opzich is niet moeilijk, meer het uitsnijden van alle hoekjes voor kozijnen etc. kost nogal wat tijd.

Het was van de Formido, ik geloof €29,- per m2. (15% korting op alles was het toen) Niet super goedkoop dus maar ik vind het veeel mooier dan dat gladde 'standaard' kleur (licht, berken ofzo). Het komt meer in de richting van een planken houten vloer.
(die ik later écht wel wil, die zijn echt gaaaaf)

De kwaliteit, ja, je ziet af en toe in de groefjes dat het mdf daar geen filtertje houtskleur heeft gekregen. Maar dat valt alleen op als je het weet. Verder kan ik er nog niets over zeggen. Maar het ligt er strak bij al zeg ik het zelf. Haha!

Schitterend paarden-pensioen-oord in Frankrijk: http://www.equinepensions.com/

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 08:09

Wij hebben dus laminaat van de Kwantum leggen.
Het ligt nu al ruim drie jaar en het is nog in goede staat hoor.
Er wordt flink wat over gelopen ( schoenen met hakken, huisdier met nageltjes enz enz) maar er zijn nog geen slijt plekken te zien, ik ben erg tevreden met dit laminaat.

Stekeltje

Berichten: 310
Geregistreerd: 27-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 08:32

Welk laminaat je ook neemt, als je dieren hebt, krast het altijd Haha!

boefie

Berichten: 256
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 08:36

je moet je paarden er ook niet op laten lopen! Haha!

Leer van je paarden, zoals zij ook van jou leren.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 09:18

Volgens mij moet laminaat voor intensief gebruik wel aardig wat kunnen hebben. Ik zou niet het allergoedkoopste nemen, want ik vrees dat je daar snel slijtage op krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 09:21

Ik heb in mijn werkkamer laminaat van de gamma liggen. Het was lekker goedkoop. Deze kamer wordt bij ons thuis heel intensief gebruikt. Met rollende bureaustoelen enz enz. Maar na 2 jaar nog geen plekje slijtage te zien hoor OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 09:28

Stekeltje schreef:
Welk laminaat je ook neemt, als je dieren hebt, krast het altijd Haha!


Over mijn Ikea-laminaat hebben 5 jaar lang 3 katten en een konijn gerend, gehopst, gegleden en gevlogen, maar niets van te zien Lachen

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-04 11:56

Nou we zullen eens gaan rondsnuffelen. Genoeg ideeen gekregen van jullie. Thanks:).

Schiet je nog iets te binnen dan plemp het maa rneer Lachen

'Paint' it 'Black'


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ekeif96, GrapeshotBot, Inney, maitestar23, ManonGrr, Queijo, Vagabondo en 79 bezoekers