Murat

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 21:39

Moord is een zwaar delict. Maar weer niet moord=moord. Dat je iemand vermoord uit zelfbescherming of om de mensen om je heen te beschermen, maar moet er wel direct sprake zijn dat de ander van plan is om jou of anderen in levensgevaar te brengen (bijvoorbeeld dat de ander een (vuur)wapen in de hand heeft en zegt dat hij jou of een ander van kant gaat maken), vind ik dat het minder gestraft moet worden dan andere soorten moorden. Maar het is en blijft een moord. Het is misschien heel oneerlijk, maar ik vind dat niemand het recht heeft om iemand anders van het leven te beroven, wat voor achtergrond verhaal ook heeft. Een moord is gewoon belachelijk. Iedereen heeft recht om te leven. Maar jammer genoeg moet men al eeuwenlang met wapens rond lopen om zo "ruzie's" te winnen.

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-04 21:42

Solide schreef:
Moord is een zwaar delict. Maar weer niet moord=moord. Dat je iemand vermoord uit zelfbescherming of om de mensen om je heen te beschermen, maar moet er wel direct sprake zijn dat de ander van plan is om jou of anderen in levensgevaar te brengen (bijvoorbeeld dat de ander een (vuur)wapen in de hand heeft en zegt dat hij jou of een ander van kant gaat maken), vind ik dat het minder gestraft moet worden dan andere soorten moorden. Maar het is en blijft een moord. Het is misschien heel oneerlijk, maar ik vind dat niemand het recht heeft om iemand anders van het leven te beroven, wat voor achtergrond verhaal ook heeft. Een moord is gewoon belachelijk. Iedereen heeft recht om te leven. Maar jammer genoeg moet men al eeuwenlang met wapens rond lopen om zo "ruzie's" te winnen.


Mee eens.
En iedereen die mijn kind komt wilt vermoorden zou ik wel willen vermoorden. Maar zou ik het ook doen?

Er is geen excuus voor moord, en dus ook niet voor de doodstraf.

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 22:11

gijsenkim"]
[quote="lis schreef:
Oke, voorbedachte rade.. Weer hetzelfde verhaal. Je wordt jarenlang mishandeld. Je weet echt niet hoe je van em af komt dus je gooit 20 valiums in zijn koffie. Ook hetzelfde?



ik geloof nooit dat die leraar Murat jaren lang mishandeld heeft.........

enuh ik weet wat mishandeling is............ geloof me
[/quote]

Ik weet ook wel wat mishandeling is G&K. Het ging erom dat Fasel vindt dat iedere moord als moord bestraft moet worden. Ik wou hiermee alleen aangeven dat niet iedere moord hetzelfde is.

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 22:50

Ilindra"]
[quote="Natasha schreef:
Absoluut NIET met je eens, en ik heb toch veel "kuddes"gehad.
Een oude merrie is meestal de baas.Dit wordt ze niet door onverwacht een ander te trappen.
Een "fout"paard staat meestal ongelukkig alleen in de groep.


Je meent toch niet serieus dat je een paar paarden thuis wilt vergelijken met een groep dieren (ongeacht welk soort) in het wild Verward
Toen Handell trouwens slechter werd werd hij direct door de merries te grazen genomen, een van de redenen waarom we hem hebben laten inslapen.
Hij kon zich namelijk niet meer handhaven in onze "kudde", niets geen respect voor zijn leeftijd

*Edit stomme typo*
[/quote]
We hadden het over oudere dieren.
Had je meerdere ruinen in de kudde staan?Had je een grote oppervlakte ter beschikking?

En agresieve dieren zijn niet per defenitie de baas, meestal juist niet.
Met kuddes bedoel ik paardenhopen van 30/35 stuks die wij regelmatig hebben gehad.Zij staan echt nog wel dicht bij de natuur.

Ineke2

Berichten: 33114
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 23:44

lis schreef:
Oke, voorbedachte rade.. Weer hetzelfde verhaal. Je wordt jarenlang mishandeld. Je weet echt niet hoe je van em af komt dus je gooit 20 valiums in zijn koffie. Ook hetzelfde?


Ja is ook met voorbedachte rade...je bent wel wanhopig, maar iemand vermoorden...

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 23:47

Ja, ik weet dat het voorbedachte rade is, maar gelden hier geen verzachtende omstandigheden? Krijgt deze moordenares dezelfde straf als iemand die een kind mee naar huis lokt en het vermoord?

Ineke2

Berichten: 33114
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 23:49

lis schreef:
Ja, ik weet dat het voorbedachte rade is, maar gelden hier geen verzachtende omstandigheden? Krijgt deze moordenares dezelfde straf als iemand die een kind mee naar huis lokt en het vermoord?

Hier in Nederland niet, nee...maar in andere landen krijgen ze meestal toch een stuk langer/ergere straf dan hier.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 07:49

nee Lis want een moord is een moord........... ik zelf zou dat graag anders willen zien, maar het wetboek bepaald