Digitale camera

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Barbara

Berichten: 437
Geregistreerd: 27-02-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-01 10:06

Ik zit er aan te denken om binnenkort een digitale camera te kopen zodat ik ook spontaan foto's kan maken van mijn pony ofzo. Maar ik heb geen idee welk merk of type. Wie heeft tips.

groetjes
barbara

Dieren zijn dieren, mensen die zich gedragen als dieren zijn beesten!!


Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 11:07

Bedenk eerst wat je precies met zo'n camera wilt. Als je de foto's voor internet wilt gebruiken, schijnt hoge kwaliteit niet zo nodig te zijn. Maar als je ze misschien ook wilt laten afdrukken of zo, kom je al snel rond de 800,- uit voor een camera. En die stop je tijdens het rijden ook niet zo makkelijk in je zak... is nogal kwetsbaar. Je kunt ook gewoon zo'n wegwerpcameraatje kopen. Die neem je overal mee naar toe (lekker klein) en gaat ook niet kapot. Zelf heb ik daar al veel plezier van gehad, de kwaliteit is ook prima! Haha!

**Max**

Berichten: 160
Geregistreerd: 18-09-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 11:26

Wij hebben twee van die digitale camera's. Ze zijn idd zeer handig.
Als je een digitale camera gaat aanschaffen, dan kun je het beste een Kodak kopen.
Van prijzen weet ik niet zoveel af, daarvoor moet je naar de winkel.

~ Only Fools Dream About Things They Can Not Have... I Wanna Be A Fool ~

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 12:24

Ik heb een Kodak DC200. Is niet van mij, maar voor onbepaalde tijd in gebruik Haha!
Hij bevalt igg goed, ook foto's af laten drukken gaat redelijk. Ik gebruik wel altijd de hoogst mogelijke kwaliteit, nadeel daarvan is dat er dan maar 10 foto's op 1 4mb kunnen. Die geheugenkaartjes zijn ook niet goedkoop. Maar verder wel een super toestel!
Heeft 2 jaar geleden geloof ik 1000 gulden gekost.

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41638
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 12:58

Indeed, hangt allemaal sterk af van wat je er mee wilt.. Als je ze voornamelijk voor internet gebruikt is een 1 megapixel camera al meer dan voldoende (dit komt neer op iets van 1024x768). Je hebt goedkope camera's die iets van 640x480 doen, op zich redelijk OK voor internet spul maar meestal zijn die camera's niet van geweldige kwaliteit (en dus heb je fletse kleuren en onscherpe fotos) en met 640x480 kan je naderhand helemaal niets meer doen (uitsnijden, vergroten, etc).

Ik zou dus minimaal voor 1Mpixel gaan. Als je foto's af wil drukken op fotopapier dan is 1.3Mpixel voldoende (heb ik zelf ook, Heike heeft een aantal fotos bij de Hema af laten drukken en ik was erg te spreken over het resultaat). Maar ja, meer is beter (2Mpixel enzo) maar daar betaal je ook voor. Voordeel van die camera's is dat je nog een stuk meer kan bewerken en wat makkelijker kan uitvergroten. Verder zijn dit meestal ook de wat nieuwere camera's met allerlei leuke handige features.

Dingen waar je vooral op moet letten:
- Hoeveel megapixel is de camera?
- Hoeveel kan je (OPTISCH!!) inzoomen?
- Zit er een macro stand op?
- Hoeveel geheugen zit er standaard bij de camera?
- Wat voor geheugenkaartjes moeten er in en wat kosten ze?
- Hoe lang duurt het voor je de volgende foto kan maken na het afdrukken?
- Zit er een USB aansluiting op de camera? Of zelfs firewire?
- Kijk goed naar de belichting! Grootste nadeel van mijn camera is dat je redelijk wat licht nodig hebt voor scherpe fotos. Bij weinig licht gaat de sluitertijd echt heeeeeel snel omhoog Verdrietig Erg irritant.
- Wat voor baterijen/accu zit er in. Handig als je de accu kan verwisselen..

Dit zijn volgensmij wel de belangrijkste dingen...

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

Barbara

Berichten: 437
Geregistreerd: 27-02-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-01 14:21

Oke, dank je wel voor de tips. Ik ga nog even goed rondkijken voordat ik er een aanschaf. Jullie horen het wel wat het geworden is.

in ieder geval bedankt

Dieren zijn dieren, mensen die zich gedragen als dieren zijn beesten!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: CalipsoLover, Esther, GrapeshotBot, spiritfleur, wonanda en 54 bezoekers