Wat moet ik doen....................

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 12:48

Ik denk dat je dit het beste met je directe omgeving kan bespreken. Ik kan je geen advies geven op een paar geschreven regels. Maar van wat ik zie: ga ajb naar een huisarts echt waar!! Hij kan je helpen.

Algemeen: ritme is het belangrijkste. Breng daar de discipline in op. Blijf niet te lang op stal hangen. Daarnaast eet gezong en zorg voor lichaamsbeweging. Mochten er geestelijke dingen meespelen; praat dan met iemand die je vertouwt. Probeer dan streng te zijn voor jezelf.

succes,

Prima

_________________
En maak van het leven een avontuur, geen routine!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Prima op 2001-10-10 12:50 ]</font>

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 12:54

Ik heb je een PB gestuurd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 13:09

Ik wil nog wel even tegen je zeggen dat ik het heel knap en dapper van je vind dat je jezelf alsnog bekend maakt.

Zonder dat je het zelf weet, ben je al op de goede weg, want je onderkent je probleem, en maakt het al bespreekbaar.
Ik hoop dat je jezelf de benodigde discipline bij kunt brengen, en dat je kunt gaan genieten van je paardje en alle andere mooie dingen.

Dikke knuffel voor jou en je paardje.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 15:02

Heb je geen burn-out? Ga eens lekker een maandje thuis blijven op doktors advies? Ga dan lekker sporten en lekker halve dagen met je paardje doorbrengen. Ik ken mensen die hebben een eigen huis 6 paarden en twee banen + huishouden. Als je goed timed, dan lukt alles je.

gr,
prima

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 20:24

Ik ken mensen die hebben een eigen huis 6 paarden en twee banen + huishouden. Als je goed timed, dan lukt alles je.

helaas gaat die vlieger niet voor iedereen op.
Niet iedereen heeft evenveel energie van nature.

Ankie

Berichten: 30
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 20:48

ik ken mensen met 6 kinderen, een garage vol auto's een boot en een vliegtuig... en wat denk je... ze glimmen allemaal, maar gelukkig zijn de mensen niet. Eva: laat de moed niet afzakken en neem wat peppillen. geloof in je zelf! sterkte

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 21:10

Citaat:
Op 2001-10-09 15:35, schreef energyloos:
Ik kan niet ff snel naar me paard toe. Ik ben minimaal 4 uur bezig, al is het lekker uitgebreid poetsen en lekker een uurtje rijden.
En zo denk ik er ook over als ik een bijrijder neem, daar heb ik er toch niet voor gekocht. Dan verdient ze mij niet! Dan heb ik liever 1 iemand die haar alle aandacht, liefde, beweging geeft dan iemand die met haar zelf in de knoei zit door tijd, verwaarlozing van haar gezondheid etc. Natuurlijk wil ik haar echt niet kwijt, maar op dit moment vind ik mij haar niet waard. Zij kan veel beter krijgen en daar heeft zij ook alle recht op.


Als ik jou zo hoor, ben je flink overspannen.
Je moet leren, en dat is echt niet makkelijk en daar zul je wellicht hulp bij nodig hebben, grenzen te stellen en beter voor jezelf te zorgen. Het is Zelfdiscipline!

En denk je dat als jij je paard verkoopt dat die ander als het te druk wordt niet een bijrijder zal nemen? Of het paard een dag zal laten staan? En dan heb jij er niets meer over te zeggen!

Als je er echt een jaar even tussenuit wilt, zou je kunnen overwegen je paard een jaar uit te lenen. Dan ben je haar niet definitief kwijt en kun je even tot rust komen.

Ik herken in elk geval je gevoel, want toen ik het zo druk had met school, en paard en huishouden etc. toen had ik op een gegeven moment ook geen zin meer in mijn paard, terwijl dat het laatste is wat ik laat schieten. Zeker het rijden was me teveel. Toen ben ik begonnen met een bijrijdster, en als je de goede hebt, dan went dat echt wel! En even erlangs voor een knuffel van een kwartiertje en dan zien hoe je paard genoeg aandacht krijgt scheelt toch weer 3,5 uur...

Tja, het is jou keuze, maar bednk dat je leven er weer heel anders uit ziet als je niet meer zo overspannen bent. Houd een stukje hobby voor jezelf en zoek hulp!!!
Sterkte, Joyce

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 00:47

Citaat:
Op 2001-10-10 13:09, schreef Sonja:
Ik wil nog wel even tegen je zeggen dat ik het heel knap en dapper van je vind dat je jezelf alsnog bekend maakt.

Zonder dat je het zelf weet, ben je al op de goede weg, want je onderkent je probleem, en maakt het al bespreekbaar.
Ik hoop dat je jezelf de benodigde discipline bij kunt brengen, en dat je kunt gaan genieten van je paardje en alle andere mooie dingen.

Dikke knuffel voor jou en je paardje.



Ik denk dat Sonja helemaal gelijk heeft, het onderkennen van problemen, is ook het begin van een oplossing. Verkoop je paard niet te snel !! Je paard is niet de oorzaak van je problemen!!!!!
Dat schuldgevoel van een bijrijder herken ik wel een beetje ; totdat ik die van mij leerde kennen, ik wil zelfs beweren dat zij een verrijking voor hem is. Ze is minstens net zo gek op hem als ik Knipoog Ook ik heb een druk leven met m´n gezin, paarden, honden en een hoop vrienden en heb de neiging mezelf voorbij te rennen. Ik heb alleen inmiddels wel geleerd dingen uit handen te geven en uiteindelijk vaart iedereen daar wel bij Lachen , wens je in ieder geval veel sterkte !!!!!!

frummeltje
Berichten: 1
Geregistreerd: 10-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 09:02

Jeetje wat een ellende zeg, er stond ergens een bericht dat je maar vitaminepillen moest gaan slikken, dat lijkt me een erg goed idee! Je zult er ongetwijfeld van opknappen.
Hoe zit het nu op je werk? Gaat het weer een beetje met je collega's. Het lijkt me echt verschrikkelijk om zo te moeten werken! Kan je er niet met je baas over praten? Koe Koe Ik wens je heel veel sterkte hoor!