Kampbewoners blokkeren A2 in Maastricht

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LindaVelings

Berichten: 1223
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 08:21

Katrien schreef:
Mijn man stond daar al vanaf 7.15 vast bij het kruispunt. Vond hij erg leuk, NOT.


Ik heb de grootste mazzel gehad die dag.
Ik had nl. gisteren route Maastricht maar dat was 's ochtends veranderd en dus moest ik naar Geleen.
Nu ging een collega van mij naar Maastricht en hij heeft van 6.50u tot 12.00 u daar vast gestaan Scheve mond Scheve mond

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 08:54

Hier hebben ze net 20 kampbewoners uitgezet naar Slowakije. Kwamen er meteen demonstraties over de mensenrechten op TV, dat ze daar niet veilig zouden zijn en zo Verward En over 6 weken zit Slowakije vrolijk bij de Europese Unie? Erg vreemd.

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 09:11

Net was op het nieuws dat de ME vanmorgen met 400 man de Vinkenslag (300 bewoners) is binnengevallen en dat er niemand meer in of uit het kamp mag. Kun je je voorstellen hoe boos de bewoners nu zijn? Dan vraag ik me af wat de volgende actie is?

lies

Berichten: 9628
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 09:20

Het ziet er heftig uit daar Scheve mond
400 man politie op 300 bewoners Wow!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 09:25

Mikkie schreef:
Net was op het nieuws dat de ME vanmorgen met 400 man de Vinkenslag (300 bewoners) is binnengevallen en dat er niemand meer in of uit het kamp mag. Kun je je voorstellen hoe boos de bewoners nu zijn? Dan vraag ik me af wat de volgende actie is?


zouden ze wekelijks moeten doen bij elk crimineel kamp Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 09:36

Lovely"]
Maastricht wil schade op kampbewoners verhalen

Uitgegeven: 14 april 2004 13:51
Laatst gewijzigd: 14 april 2004 13:51

MAASTRICHT - De gemeente Maastricht gaat de schade die bewoners van woonwagenkamp Vinkenslag woensdag bij hun actie op de A2 hebben aangericht op de actievoerders verhalen. Dat heeft burgemeester Leers aangekondigd.

"We beginnen een civiele procedure tegen de mensen die de schade hebben veroorzaakt. Het gaat in elk geval om kosten gemaakt bij het opruimen van huisvuil en olie die ze op het wegdek hebben achtergelaten", aldus Leers.

Ook alle economische schade die gestrande automobilisten en vrachtwagenchauffeurs opliepen, kan volgens Leers op de bewoners worden verhaald. Hij deed een oproep aan alle weggebruikers die door de actie in de file belandden zich aan te sluiten bij de civiele procedure van de gemeente. "We moeten nu duidelijk maken dat dit soort acties niet ongestraft kan", aldus Leers.

van www.nu.nl
[/quote]

Kun je van een kale kip wel plukken dan?

En waar gaan ze het geld dan halen? Bij iemand ergens die hard voor zijn Mercedes heeft moeten werken?


[quote="lis schreef:
Het ziet er heftig uit daar Scheve mond
400 man politie op 300 bewoners Wow!

volgens mij is dat daar wel nodig hoor.
Ik vond het wel geweldig nieuws om te horen. Kennelijk gaan ze dan het dan TOCH niet meer pikken, die rotstreken van die lui!

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 09:52

Desiree schreef:
1. Kun je van een kale kip wel plukken dan?

2. En waar gaan ze het geld dan halen? Bij iemand ergens die hard voor zijn Mercedes heeft moeten werken?

3. Ik vond het wel geweldig nieuws om te horen. Kennelijk gaan ze dan het dan TOCH niet meer pikken, die rotstreken van die lui!



1. Een kale kip. Die mensen stelen niet alleen auto's die kweken ook wiet bij de vleet. En aangezien dat ook lekker wat opbrengt. Trouwens ze pretenderen woonwagenbewoners te zijn, op dat kamp staan villa's die een keer of 5 zo groot zijn als ons huis en ik kan daar echt geen wieletjes onder ontdekken.

2. Nee hoor, want nu zullen ze het juist doen overkomen alsof ze arme sloebers zijn. Auto's stelen doen ze niet en wiet kweken al helemaal niet. Deze mensen leven van een uitkering en het is belachelijk dat de gemeente en de samenleving nu zoveel geld van ze eist.

3. Ergens is het toch echt zielig. Met 400 man ME een kamp bestrijden met 300 inwoners. Dat komt lekker over. En dan woon ik er (relatief gezien) nog niet eens zo gek ver vanaf.

Nee ik heb het al eerder gezegd. Ik denk dat Dhr. Leers op zijn tellen moet gaan passen, anders zouden er nog wel eens nare dingen kunnen gebeuren. En daarmee bedoel ik niet dat ze deze mensen dan maar hun gang moeten laten gaan.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 09:54

Mikkie zwart geld bestaat niet, en op papier zijn ze zo arm als kerkratten

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 10:01

gijsenkim schreef:
Mikkie zwart geld bestaat niet, en op papier zijn ze zo arm als kerkratten

Dan maar lekker hun woonwagens afpakken en alles wat ze van waarde hebben en wat er aanwezig is. Dat ze toch kapotvallen!

Tinus19
Berichten: 269
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 10:03

www.fok.nl schreef:
Update 09:58
Bij de inval op Vinkenslag zijn in totaal 16 mensen opgepakt en tientallen hennepkwekerijen aangetroffen, waarvan één grootschalige. "Blijkbaar zijn die sinds de vorige inval in mei 2003 weer helemaal opgebouwd," zei de politie vanmorgen op een persconferentie.

lies

Berichten: 9628
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 10:04

Mikkie schreef:
Trouwens ze pretenderen woonwagenbewoners te zijn, op dat kamp staan villa's die een keer of 5 zo groot zijn als ons huis en ik kan daar echt geen wieletjes onder ontdekken.


*LOL* Ik heb ze ook gezien. Dat zijn idd geen woonwagens meer.
Een Frans Bauer woning op wielen Haha!

Ik ben ook bang dat dit compleet uit de hand gaat lopen.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-04 10:49

Tinus19"]
[quote="www.fok.nl schreef:
Update 09:58
Bij de inval op Vinkenslag zijn in totaal 16 mensen opgepakt en tientallen hennepkwekerijen aangetroffen, waarvan één grootschalige. "Blijkbaar zijn die sinds de vorige inval in mei 2003 weer helemaal opgebouwd," zei de politie vanmorgen op een persconferentie.
[/quote]

Hoorde het ja, schandalig gewoon!! Op die foto's van gisteren stonden echt geen 16 mensen hoor... En tientallen kwekerijen? Waar zijn die arrestaties?

Toch zijn ze wel sneu hoor... Mevrouw op de radio, die vertelde dat haar dochter SPD of SPW of zoiets (*zucht*) gestudeerd heeft en nergens aan de bak komt. Want sja, woonwagenbewoonster he.

De rest van Nederland heeft gewoon werk hoor... VAST!

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 10:58

Die mevrouw grijpt alles aan om zielig te zijn...

Pocahontas

Berichten: 593
Geregistreerd: 26-12-03
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 11:09

Ook ik heb er anderhalf uur over gedaan,om mijn man naar zijn werk te brengen!!
Wat normaal 20 min. duurt.
Daarna moest ik de kinderen by hun oma afzetten,weer drie kwartier later!!
Met als resultaat dat het voor mij niet meer de moeite was om nog naar Lommel te ryden,om MIJN dagje tussen de tinkertjes door te brengen!! Huilen
Ik ben ook flink pissed!!
Opruimen die hele boel..,wat denken ze wel..
Ze hebben lang genoeg hun gangetje kunnen gaan..
Regels en wetten zijn er voor iedereen!!
Dat ze by het stadhuis gaan protesteren,en de mensen in en om maastricht niet de dupe laten worden!! Verward
Hoeveel schadevergoeding zou ik kunnen vragen??
Ik heb mijn dagje ontspanningsoord gemist,zit daardoor weer helemaal in de stress..
Hmmm,1000 euro lijkt me voldoende.. Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 11:13

Pervinco schreef:
[
Toch zijn ze wel sneu hoor... Mevrouw op de radio, die vertelde dat haar dochter SPD of SPW of zoiets (*zucht*) gestudeerd heeft en nergens aan de bak komt. Want sja, woonwagenbewoonster he.

De rest van Nederland heeft gewoon werk hoor... VAST!
[/quote]

SPD, dat is een pittige boekhoudopleiding.

Dus die dochter komt niet aan de bak? Wat is daar zo bijzonder aan? Zoveel mensen die niet aan de bak komen. En die wonen NIET in een kamp. Wat een bullsh*t.

lies

Berichten: 9628
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 11:15

Pervinco schreef:
Toch zijn ze wel sneu hoor... Mevrouw op de radio, die vertelde dat haar dochter SPD of SPW of zoiets (*zucht*) gestudeerd heeft en nergens aan de bak komt. Want sja, woonwagenbewoonster he.

De rest van Nederland heeft gewoon werk hoor... VAST!


Ehm...
Citaat:
Meer dan half milljoen mensen zonder werk

Uitgegeven: 15 april 2004 10:02
VOORBURG - Het aantal werklozen heeft in het eerste kwartaal van dit jaar de half miljoen bereikt. Dat zijn er 128.000 meer dan een jaar geleden.

Het werkloosheidspercentage steeg in het eerste kwartaal naar 6,6 vergeleken met 5,0 in dezelfde periode vorig jaar. Dat heeft het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) donderdag meegedeeld.

In de maanden januari – maart 2004 waren er gemiddeld 500.000 werklozen. Door seizoeninvloeden is de werkloosheid in het eerste kwartaal altijd hoger. Na correctie voor deze seizoeninvloeden komt de werkloze beroepsbevolking uit op 483.000.

Over een langere periode gezien neemt de werkloosheid steeds sneller toe. Een half jaar geleden lag het stijgingstempo van de werkloosheid op gemiddeld 8.000 per maand. Inmiddels is de toename, over een periode van zes maanden gezien, opgelopen naar 14.000 per maand.

Bron; www.nu.nl

Allemaal woonwagenbewoners?

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-04 11:27

Lis, zie Desiree's opmerking... (en mijn 'VAST'). Die muts stond te briesen dat het allemaal komt omdat haar dochter een kamper is, maar inderdaad zit half Nederland zonder werk... En daar zitten dan ook nog eens veel mensen met universiteits-diploma's tussen...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 11:35

Pervinco schreef:
Lis, zie Desiree's opmerking... (en mijn 'VAST'). Die muts stond te briesen dat het allemaal komt omdat haar dochter een kamper is, maar inderdaad zit half Nederland zonder werk... En daar zitten dan ook nog eens veel mensen met universiteits-diploma's tussen...

Als ze er nu zo'n last van ondervinden dat ze kamper zijn, laat ze dan maar in een normaal huis gaan wonen en normaal belasting betalen net zoals iedereen. En zich aan de regels houden.

Zo niet, DAN NIET ZEIKEN, dat is toch simpel? Ze moeten zich maar aanpassen, net als de rest in Nederland.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 11:39

Tinus19"]
[quote="www.fok.nl schreef:
Update 09:58
Bij de inval op Vinkenslag zijn in totaal 16 mensen opgepakt en tientallen hennepkwekerijen aangetroffen, waarvan één grootschalige. "Blijkbaar zijn die sinds de vorige inval in mei 2003 weer helemaal opgebouwd," zei de politie vanmorgen op een persconferentie.
[/quote]

Goh wat een verrassing.. Verward maar 16 mensen opgepakt?? En dan ga je met 400 man zo'n kamp in???

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 11:46

nanka"]
[quote="diana"][quote="Branca"]
[quote="sundancer schreef:
Euh niet alle kampers zijn zo hoor

Je hebt erook sommige goede tussen zitten...


Die zetten we apart...

Maar je zegt het zal al: SOMMIGE Lachen
Zijn dat de werkenden?
[/quote]


Ikke dus!! Bloos
[/quote]

Ben jij een kamper Verward
[/quote]


yep!! had je niet gedacht he,zitten dus wel nette mensen tussen,haha
omdat ik in een huis woon wil niet zeggen dat ik het niet ben,het zit in je bloed.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 11:48

Ik geloof best dat er onder kampers nette mensen zijn hoor. MAar snap je wel waarom mensen zo piswoest zijn op kampbewoners?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 11:49

Desiree schreef:
Ik geloof best dat er onder kampers nette mensen zijn hoor. MAar snap je wel waarom mensen zo piswoest zijn op kampbewoners?

...die niet netjes zijn...

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 11:49

ohja dat snap ik zeker,er zitten ook wel rotte appels bij mij in de familie hoor,dat ontken ik niet.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 11:51

diana schreef:
ohja dat snap ik zeker,er zitten ook wel rotte appels bij mij in de familie hoor,dat ontken ik niet.

Praat je daar wel eens met ze over, hoe hun houding de manier waarop er tegen ze aangekeken wordt beinvloedt?

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 11:51

Citaat:
De woonwagenbewoners zijn boos op de gemeente en vinden dat burgemeester Leers van Maastricht handelt in strijd met de mensenrechten
Rolleyes

schorrie-morrie is het!