Met drank op rijden

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Als ik moet rijden dan

drink ik helemaal geen alcohol
98 (82%)
neem ik de toegestane hoeveelheid
19 (15%)
drink ik gewoon door
2 (1%)

Totaal aantal stemmen: 119


Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 14:44

Ik drink NOOIT als ik moet rijden.

Wat ik wel apart vond, is toen ik vorig jaar met een vriendin naar Innercity in Amsterdam ging. Zij zou rijden, dan kon ik drinken. Om 10 uur 's avonds nog even in 'onze' kroeg geweest, twee dubbele Malibu-cola's op. Om 12 uur kwamen we in de RAI aan, ik heb toen 5 breezers gedronken en toen overgegaan op de RedBull (het was toen een uurtje of 4).
Om 7 uur gingen we weer huiswaarts, en toen stond er zo'n leuk standje van BOB, kon je je promillage laten testen (met officiële apparatuur, er was ook politie bij).
Dus ik dat gedaan... en ik zat op 0,00 (nuchter dus).

Héél apart... Verward

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 18:07

Ik drink eigenlijk nergens anders dan thuis.
thuis af en toe een biertje (Brand Oud Bruin)
verder drink ik liever fris!
Zou nooit drinken als ik moest rijden, ook niet een beetje!

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 18:31

Ik heb m'n rijbewijs nog niet (hopelijk na 26 april wel Haha!) maar heb gekozen voor 'als ik rij drink ik niet'. Ten eerste omdat als je je al moe voelt etc. een glas echt heel verkeerd kan vallen en ten tweede, stel je drinkt een glas, voelt er niks van en tóch gebeurt er iets. Dan heb je later altijd zoiets van, stel dat ik niet gedronken had.

T is trouwens wel vervelend als je 's avonds gaat stappen en de volgende dag rijles hebt (of gewoon ergens heen moet, by car). Dan zit de alcohol vaak ook nog in je bloed, terwijl je er veel minder van merkt.
Laatst bijgewerkt door Exit13 op 14-04-04 18:39, in het totaal 2 keer bewerkt

Karamell

Berichten: 1299
Geregistreerd: 17-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 18:33

Ik drink gewoon helemaal nooit alcohol..Da's lekker simpel Bloos
En wat je niet kent mis je niet... Haha!

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 18:52

ik drink ook nooit alcohol. Vind het gewoon vies Bloos! Dus ik zal ook nooit gaan drinken als ik het verkeer nog in moet. Ook al heb ik nog geen rijbewijs, op de fiets zou ik het ook niet doen, dat vergeten nog veel mensen.

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 20:20

Ik drink helemaal niks als ik rijden moet! Vind het idee alleen al bezopen!! Het 1e drankje smaakt me toch nooit, dus waarom zou ik er een drinken als ik vervolgens toch moet stoppen??
Ik had 1 week me rijbewijs en werd meteen de zaterdagnacht daarop aangehouden voor een blaastest! Ik was gewaarschuwd!

Drink dus nooit als ik moet rijden!

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-04 12:44

Ik heb al dire keer moeten blazen en nooit een BOB sleutel hanger gekregen Boos! Koop ik een nieuwe auto en wat krijg ikerbij? Een BOB sleutelhanger Haha!

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 12:49

ik drink helemaal niks, alleen sinas Tong uitsteken

Neej, serieus.. Als we uitgaan en ik bob drink ik alleen fris. Jij bent verantwoordelijk voor de andere die je meeneemt.
Als je alleen rijdt vind ik het nog onverantwoord omdat er meer mensen op de weg izjn.. Ik drink dus nooit als ik moet rijden.. Als m'n vriend rijdt als we uitgaan drinkt ie voor het idee 1 biertje aan het begin van de avond (rond een uur of 23.00) en daarna fris..

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 13:01

Als ik rijd, drink ik niets! Ik vertrouw mezelf niet zo als ik gedronken heb. Ik word er soms heel moe van als ik maar één drankje heb gehad, dus nee.

janne

Berichten: 1729
Geregistreerd: 21-01-03
Woonplaats: hoevelaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 19:28

ik drink geen druppel als ik uit ben en moet rijden.
je bent verantwoordelijk voor de andere die in je auto zitten.
drank en verkeer gaat gewoon niet samen

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 19:59

Ik heb op het 1e antwoord gestemt en dan moet ik er wel bij vermelden dat ik wel eens lichtelijk aangeschoten op de scooter naar huis ben gegaan , maar als ik uit ga en weet dat ik ga drinken pak ik de bus of taxi naar huis. Of vriend lief die nuchter blijft Haha!