Het Grote Liefdes Topic...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 00:18

zeg... nu dit toppic weer boven komt drijven ..
Wie is er ooit succesvol terug gegaan bij een EX terwijl je het zle hebt uitgemaakt??

Even mijn situatie:
verkering gekregen binnen een jaar een huis gekocht .. 4 jaar samen gewoond.. erg klassieke problemen om communicate huishouden en dom geneuzel.. moeilijke tijd gehad (ook met mezelf) en weinig steun gevonden bij hem.. ik het uit gemaakt.. hij verdreitig.. (drama)
Nu woont hij 8 maanden op zichzelf en zien we elkaar toch weer veel... lijkt ook wel goed te gaan .. en ik geef nog om hem.

Is uit definitief of kan je relatie er beter van worden als je een tijd uitelkaar bent geweest?? Ben benieuwd!!

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 11:27

Citaat:
zeg... nu dit toppic weer boven komt drijven ..
Wie is er ooit succesvol terug gegaan bij een EX terwijl je het zle hebt uitgemaakt??


Dit heb ik dus ook gehad, maar dat is wel een ander soort verhaal denk ik.
Wij woonden toen niet samen ofzo. We hebben een maandje wat gehad, maar hadden beide besloten om er een punt achter te zetten omdat we andere interesses hadden.

We zijn altijd hele goede vrienden gebleven, en (ongeveer 5 jaar later) tijdens een bruiloft van vrienden is de vonk eigenlijk weer overgeslagen..

We zijn nu alweer 2 jaar bij elkaar en hebben nu ook een huis gekocht, ben echt super gelukkig nu

Tuurlijk kan het later wel weer goed gaan, maar besef wel dat jullie nu weer apart wonen en dat de problemen terug kunnen komen als je weer samen gaat wonen!

Het lastige van communicatie problemen is dat ze niet zomaar verdwijnen na een tijd, hier zul je echt aan moeten werken...
Wij hebben ook afgesproken om eerlijk te zijn over alles, is soms best moeilijk, maar als het eenmaal uitgesproken is kan je gewoon weer verder en zijn er ook geen frustraties of spanningen meer...

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 11:30

Riant schreef:
zeg... nu dit toppic weer boven komt drijven ..
Wie is er ooit succesvol terug gegaan bij een EX terwijl je het zle hebt uitgemaakt??


Is uit definitief of kan je relatie er beter van worden als je een tijd uitelkaar bent geweest?? Ben benieuwd!!


Ik werd verliefd op een ander, bleek alleen een overwaaing te zijn Verward
Toen hebben we samen besloten het uit te maken.
Al gauw na een paar dagen kwamen we er achter dat we echt niet zonder elkaar konden en dat het niks was met die andere gozer (door die overwaaing)

Toen zijn we gelukkig na 2,5-3 weken weer bij elkaar terug gekomen en sinds dien is alles veel beter geworden, minder vaak ruzie e.d

We waren gister 28 maandjes samen Lovers

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 11:41

Riant, ik heb het niet mee gemaakt, ik denk wel dat het kan...goedkomen als je iets meer afstand van elkaar hebt.

Als het goed voelt moet je er voor gaan he Knipoog Je weet nu waar je op moet letten

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 11:42

Riant schreef:
zeg... nu dit toppic weer boven komt drijven ..
Wie is er ooit succesvol terug gegaan bij een EX terwijl je het zle hebt uitgemaakt??

Is uit definitief of kan je relatie er beter van worden als je een tijd uitelkaar bent geweest?? Ben benieuwd!!



Nee nog nooit meegemaakt. Wel uitgemaakt met mijn ex omdat ik niks mocht van hem en omdat ik een andere jongen leuk vond waarmee ik vandaag alweer 16 maanden mee heb Lovers Lovers Lovers

lore
Berichten: 349
Geregistreerd: 20-12-02
Woonplaats: Deurne (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 12:20

Ook meegmaakt, vriendje was verliefd op iemand anders is vertrokken ( na 4 jaar samenwonen). Ondertussen zijn we terug samen hebben we geleerd van beter met elkaar om te gaan en gaat het beter dan ooit te voren ( binnen een kleine drie weken trouwen we).
Als je meer details wil pb me maar. Ik kan je maar een ding zeggen, volg je hart en kijk niet om (jump en je ziet wel hoe ver je komt).

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 12:57

Ik heb geen probs in de liefde. Alles gaat goed, alleen wel even vraagje.
Zit in een hele leuke vriendengroep, nu is er 1 jongen (mijn buurjongen Tong uitsteken ) waar ik wel meer voor voel als alleen de vriendschap die we nu hebben. Alleen hij is nogal verlegen en hij zal nooit de 1e stap zetten. Ondanks dat ik van anderen wel hoor dat hij waarschijnlijk hetzelfde als mij heeft, durf ik ook nog niet de eerste stap te zetten. Niet omdat ik het eng vind, maar omdat ik bang ben dat onze vriendschap er van stuk gaat. Iemand tips?

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 13:33

Malibu schreef:

Tuurlijk kan het later wel weer goed gaan, maar besef wel dat jullie nu weer apart wonen en dat de problemen terug kunnen komen als je weer samen gaat wonen!

Het lastige van communicatie problemen is dat ze niet zomaar verdwijnen na een tijd, hier zul je echt aan moeten werken...
Wij hebben ook afgesproken om eerlijk te zijn over alles, is soms best moeilijk, maar als het eenmaal uitgesproken is kan je gewoon weer verder en zijn er ook geen frustraties of spanningen meer...


Ik ben daar ook bang voor dat als we weer op elkaars lip zitten dat we in oude gewoontes gaan vervallen. Mijn Ex kwam direct bij zijn moeder vandaan bij mij wonen (woonde al 4 jaar op mezelf) en dat is dus best een probleem geweest. Hij kon echt niks in huis.. En hij beloofde alles maar deed dus nix.. niet het enige probleem maar de hele mentaliteit van "mijn vriendin knapt het wel weer op" was wel erg storend en geeft niet echt een "samen" gevoel.

We hebben ook hele goede tijden gehad natuurlijk maar ik heb het wel uitgemaakt ook met het idee van "ga maar eens op jezelf wonen" beetje met hoop dat hij daar zelfstandiger en volwasseneer van zou worden en dat is ook wel zo. Na dat het uit was heeft hij best heel erg zijn best gedaan om vrienden te blijven en om bij mij te zijn. Hij is er nog altijd voor me als er wat is. En hij hoopte eerst dat het goed zou komen en ik eigenlijk niet zo.. was erg blij met de ruimte voor mezelf.

nu is het bijna andersom!

We hebben pas gepraat:
Hij houd wel nog van me en wil ook graag bij me zijn maar wil niet (nog niet??) terug bij me omdat hij bang is dat ik hem er weer uit gooi als we mot krijgen (zo zegt ie het lektterlijk).

En ik wil wel graag dat het goed komt maar ga niet terug bij hem tenzij we beiden echt 1000% voor gaan.

Maar ik zie niet het nut van dat we elkaar nu ieder weekeinde en door de week zien als we niet beide dezelfde intentie hebben.

Dus ik heb gezegd dat ik wilde weten welke intentie hij heeft en of het zijn bedoeling is weer bij elkaar te komen. Hij wist het niet.

Wat moet ik daar nou weer mee..!?! Verward
Dus ik denk dat het kansloos is... jammer maar helaas.

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 13:34

Pfoe.. dat lucht in iedergeval op!!

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 13:49

Jeetje, dat is inderdaad best lastig.

Weet jij eindelijk wat je wil, weet hij het niet meer Verward

Misschien moet je hem even de tijd geven om aan het idee te wennen. Wat ik er zo uit op maak, zit het hem nog aardig dwars dat jij hem toen eruit gezet heb.

Hij heeft nu z'n zaakjes aardig voor elkaar natuurlijk en ik kan me goed voorstellen dat hij geen zin heeft om dat nog een keer te moeten regelen als het weer niet goed gaat...

Wat jullie natuurlijk ook kunnen doen is de twee huizen aanhouden (weet dat het dubbel geld kost dat is het nadeel) maar in 1 huis gaan wonen.

En dan misschien dit keer in zijn huis... Dat probeer je dan een paar maanden om te kijken hoe het gaat.

En als jullie de stap durven te wagen om weer samen te gaan wonen.
Dan kun je natuurlijk ook voorstellen om zijn huis aan te houden, zodat hij misschien wat meer zekerheid heeft (en jij dan niet, maar als je het echt graag zou willen kun je het natuurlijk gewoon proberen).

In iedergeval succes, het blijft een lastige situatie.

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 13:51

Citaat:
En ik wil wel graag dat het goed komt maar ga niet terug bij hem tenzij we beiden echt 1000% voor gaan.


En idd dit is natuurlijk het allerbelangrijkst, anders weet je al van te voren dat het nooit goed zal lopen...

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 14:16

Ik meen dat ik hem duidelijk heb gezegd dat ik niet weer meteen wil samenwonen maar eerst een lat relatie en praten. Als dat leidt tot dat we het beiden weer zien zitten dan zeker de eerste twee of zelfs drie maanden twee huizen aanhouden.. dat geld maakt me niet uit het gaat hier om iets belangrijkers. We betalen nu immers ook beide ons eigen huis.

Om dat ik op het punt ben ik geef nog om hem ik wil er wel nog aan werken kom ik hier zo bij. Vakantie is wel een aardige test altijd.. nou en dan gewoon rustig aan eens een weekje logeren dan twee.

Ik hoef niet morgen te trouwen ik heb zelf ook geen zin om opnieuw door het proces van afscheidnemen te gaan. Ook al heb ik het uit gemaakt mij deed dat ook veel pijn en verdriet.

Ik ben 28 en wil gewoon geen maanden klooien en rommelen met mijn ex zonder dat er kans is dat het goed komt. Zonde van mijn tijd .. het is dan alleen maar nasleep en ellende en ik kan ook niet verder met mijn leven.

maar ja hij antwoord (al 3 dagen) niet. En ik betrap me erop dat ik er dus op mijn werk de hele tijd aan zit te denken en mijn kop er niet bij kan houden. Dus toen dacht ik .. laat ik mijn hart eens even op Bokt luchten en ik moet zeggen dat scheelt!!!

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 19:57

lore schreef:
Ook meegmaakt, vriendje was verliefd op iemand anders is vertrokken ( na 4 jaar samenwonen). Ondertussen zijn we terug samen hebben we geleerd van beter met elkaar om te gaan en gaat het beter dan ooit te voren ( binnen een kleine drie weken trouwen we).
Als je meer details wil pb me maar. Ik kan je maar een ding zeggen, volg je hart en kijk niet om (jump en je ziet wel hoe ver je komt).


Wow das wel erg knap zeg!! Daar heb ik bewondering voor! Is er nu meer wederzijds respect en vertrouwen?
Goh dus het hoeft niet zo te zijn dat als 1 maal niet lukt, het nooit meer lukt?

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 07:52

Ik heb er maar een toppic van gemaakt..
blijf zo zitten piekeren...

lore
Berichten: 349
Geregistreerd: 20-12-02
Woonplaats: Deurne (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 09:53

Ja suzanne da respect en vertrouwen is er zeker. We hebben beide wel zoiets van we gaan gee twee keer door de hel. En zeker niet voor een stomme verliefdheid. Hij weet gewoon dat het op een ander niet beter is (heeft het geprobeerd). Dus doen we er alles aan om het tussen ons zo fantastisch mogelijk te laten verlopen. Tot nu toen is ons relatie er alleen maar stukken beter door geworden (en we wonen nu 1,2 jaaar terug samen).