Relatietherapeuten in da house?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 13:35

Ruzie of geen ruzie, je blijft maar excuses aan het verzinnen!
Een ruzie is vaak een middel om ergenrissen te ventileren. Geeft toch aan dat er íets niet lekker zit. En aangezien deze ruzies blijven komen, zoals je vertelde...

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-04 13:48

Klopt, het zijn inderdaad bekende opmerkingen... Maar het is absoluut niet mijn bedoeling om Rob als de een of andere harteloze eikel af te schilderen... Heb zelf ook genoeg gezegt en gedaan tijdens ruzies waar ik erg veel spijt van heb...

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-04 13:56

Ook nog even een toevoeging op het boos zijn omdat ie zaterdag dus zo lang weg bleef, mbt het al dan niet claimen... Ik had om half 7 's avonds willen gaan lessen, had Rob liever niet. Hij wilde gewoon lekker op de bank naar een DVD'tje gaan kijken. Prima, les dus afgezegt. En dan is ie zelf de hele avond spoorloos...

Plus het bijkomende feit dat dit dus al vaker gebeurd is...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 14:02

Sjezes, dat is een l*llestreek! DAt zouden ze mij toch niet kunnen flikken hoor! Ik zie het wel, jij moet je geheel naar hem schikken maar hij houdt geen rekening met jou.
het wordt steeds erger....

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 14:06

Citaat:
En dan is ie zelf de hele avond spoorloos...

Plus het bijkomende feit dat dit dus al vaker gebeurd is...


Óns hoef je er niet van te overtuigen dat het een l*lstreek van hem is hoor. Overtuig jezelf liever eens. Lees eens terug wat je hierzelf schrijft. Bedenk eens wat je reactie daarop is. Vertel dat dan aan hem. Niet afdoen met 'het is maar een ruzietje' of 'het zal wel beter worden'. Nee, stappen ondernemen. Zo gaat het niet langer. Dus jullie moeten nodig eens om de tafel zitten om te kijken of jullie beide water bij de wijn kunnen doen en of je je daar allebei nog gelukkig bij voelt. En als één van beiden dat niet kan dan is het heel vervelend en heel jammer maar wél in je eigen voordeel om er de knoop maar eens door te hakken.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-04 14:08

Ik zette dat bericht er ook niet bij om mijzelf of jullie te overtuigen, dat bericht was meer bedoeld voor diegenen die van mening zijn dat ik hem claim omdat ik hier kwaad om werd... Vind mijn reactie van zaterdagavond nl. wel gegrond...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 14:12

Ik zei o.a. dat je hem claimde ja. Maar je gaf inderdaad maar halve info. Maar goed, ik weet al ongeveer hoe de vork in de steel zit, en de meesten hier zien dat.

Nou jij nog.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-04 14:26

Ik geef nog steeds halve info imo, zoals ik al eerder zei vind ik dit nl niet opwegen tegen de goede momenten... De reden dat ik dit topic plaatste was omdat ik het dit keer niet aan zag komen, hij laat vrij duidelijk merken wanneer er iets is...

Dat was hetgeen het hardste aankwam, zomaar in 1 keer... Heb een hoop commentaar gezien dat tegen Rob pleit, ook een hoop voor Rob... Tyrza heeft me nog een stuk verder geholpen met het van een andere manier bekijken...

En nogmaals: hij lijkt geen problemen met mij, maar met mijn ouders te hebben... Dat hij dat op mij afreageerd... Sja, ik heb hem ook genoeg verwijten gemaakt over zijn ouders... Als hij daadwerkelijk met mij geen problemen heeft dan houdt het hier absoluut niet op...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 14:45

Pervinco, als twee mensen zo moeten veranderen om bij elkaar te passen, dan is er misschien iets niet helemaal in orde??

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 14:49

En wat ga je aan zijn probleem doen aangaande jouw ouders? GA je ze naar het asiel brengen, of afstand van ze nemen?

Nimue
Berichten: 3309
Geregistreerd: 21-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 14:50

Jongens jongens jongens... Is het niet een beetje voorbarig om te gaan roepen dat Pervinco hem maar moet dumpen? Misschien kennen jullie haar situatie beter dan ik, maar ik vind het nogal snel om op basis van wat ze nú vindt een hele relatie af te schrijven. Sowieso horen we hier maar één kant van het verhaal, en dat het Pervinco het nú even niet lekker vindt lopen wil natuurlijk niet zeggen dat het een waardeloze relatie is. Ze zal heus haar redenen wel hebben om bij hem te blijven...

Pervinco, ik denk toch echt dat je hierin zélf moet beslissen wat je doet, hoor. Praat erover met mensen die liefst zowel jou als hem kennen (en dus wat meer inzicht hebben in hoe alles zit) enzo. Je hoeft je ook hier niet te verdedigen als jíj vindt dat je bij hem wilt blijven; jij weet beter dan iedereen hier hoe jullie situatie in elkaar zit, en als jij het nog waard ivndt om voor te vechten vind ik niet dat je je daarvoor hoeft te verdedigen of dat hoeft uit te leggen.

Hoe dan ook, ik vind het heel moeilijk om hier nog wat zinnigs te zeggen. Wat ik wel heel fijn en leerzaam vind is dat er hier in dit topic toch verschillende kanten naar voren zijn gekomen, en zo zie je maar weer eens heel goed hoeveel kanten er steeds aan elk verhaal zitten, en hoeveel visies er mogelijk zijn. Hopelijk heb jij hier ook wat aan en kun je Rob hiermee wat beter begrijpen.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-04 15:00

Nimue, bedankt. Ik heb idd (imo) goede redenen om het niet zomaar op te geven. De mensen waarmee ik het er tot dusver echt over gehad heb (oa Tyrza) kennen de hele situatie niet, maar hebben wel hele wijze raad gegeven. Ben daarom ook erg benieuwd naar de mening van mijn neefje...

Zoals ik al eerder zei herhaal jij ook: er zijn antwoorden gegeven van beide kanten, daar ben ik echt blij mee... Ben ook erg blij met Tyrza's hulp de laatste dagen...

*edit* Ik ben momenteel wat kortaf, moet eigenlijk werken Bloos Ga vanavond wel wat dieper op bepaalde opmerkingen ed in...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 16:18

Pervinco schreef:
En nogmaals: hij lijkt geen problemen met mij, maar met mijn ouders te hebben... Dat hij dat op mij afreageerd... Sja, ik heb hem ook genoeg verwijten gemaakt over zijn ouders... Als hij daadwerkelijk met mij geen problemen heeft dan houdt het hier absoluut niet op...


Misschien moet je er eens aan denken dat dit slechts een excuus is ?
Misschien wil hij jou rechtstreeks niet aanvallen, en misschien ziet hij gewoon geen toekomst met jullie samen als jou ouders -zoals mij duidelijk word hij denkt van wat ik hier lees- zo "dwars" blijven en zo'n grote rol spelen. Hoe gaat dat dan als jullie samenwonen, staan zijn ouders erachter en jou ouders erachter ?
Misschien is hij het vechten beu, vechten is goed voor elkaar, je leert elkaar goed kennen, maar het moet niet altijd een strijd blijven. Op die manier word je nooit gelukkig. En probeerd hij het op jou ouders af te schuiven omdat hij er geen zin meer in heeft. En ergens kan ik me dat voorstellen, wat als er altijd strijd is tussen ouders en schoonzoon/dochter van welke kant het ook komt, en je moet ook nog eens vechten voor een goede relatie, eens moet dat afgelopen zijn.
Het feit dat je veel meegemaakt, is geen excuus om verder te gaan, alleen omdat jullie voor elkaar "gevochten" hebben, je kan iemand niet dwingen te blijven als hij er niks meer te zoeken heeft. En blijkbaar heeft hij dat niet meer... Ik kan me niet beter voorstellen dat als je je vriendin doordeweeks niet ziet, dat je het hele weekend bij haar bent, onvoorwaardelijk, want daar kom je voor. Lovers
Ook al denk je nu dat je nooit meer gelukkig word en je nooit meer iemand anders tegenkomt waar je zoveel van houdt, toch gebeurd het. Je bent pas 20 je hebt een heel leven voor je, nu blijft hij stilstaan bij jou vriend, omdat hij zich niet normaal kan gedragen.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-04 16:53

ShannaY schreef:
Misschien moet je er eens aan denken dat dit slechts een excuus is ?
Misschien wil hij jou rechtstreeks niet aanvallen, en misschien ziet hij gewoon geen toekomst met jullie samen als jou ouders -zoals mij duidelijk word hij denkt van wat ik hier lees- zo "dwars" blijven en zo'n grote rol spelen. Hoe gaat dat dan als jullie samenwonen, staan zijn ouders erachter en jou ouders erachter ?


Van beide kanten hebben we keihard moeten vechten om geaccepteerd te worden. Ik vind de sfeer bij hem weinig anders dan bij mij. Hij vind dat zijn ouders normaal doen tegen me, ik vind dat mam ook normaal doet, niet anders dan tegen mij iig.

En ik ken hem goed genoeg, net zoals ik ons verleden goed genoeg ken, om te weten dat die mails, en het gevit op mijn ouders, géén excuus is...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 17:05

Pervinco schreef:
[
En ik ken hem goed genoeg, net zoals ik ons verleden goed genoeg ken, om te weten dat die mails, en het gevit op mijn ouders, géén excuus is...
[/quote]

alles goed en wel, maar wat ga je er dan nu aan doen? Zo verder gaan op deze manier werkt ook bepaald niet.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-04 20:04

Nee klopt. Ik hoop dat we zondag allebei genoeg tot bedaren gekomen zijn om rustig met elkaar te kunnen praten... En dan zullen we wel eens verder kijken...

Hij heeft iig niet meer op mijn laatste mail gereageerd, dus het is ook bij hem wat aan het zakken...

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 21:07

misschien moet je hem dit allemaal eens laten lezen.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-04 21:10

Nee, dat laat ik hem niet... Voel me al rot genoeg dat ik dit hier neer gezet heb... En zoals Nimue al zei: nu gaat het idnerdaad bout, maar dat wilt niet zeggen dat onze hele relatie slecht is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 22:25

als je wilt praten.....
ik zit momenteel met hetzelfde in mijn maag.........

sterkte...........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 11:34

Ik vind het erop lijken dat je alles vrijwel verdedigd wat er word gezegd, voor alles heb je een weerwoord, in de zin van "Nee maar" "Zo is hij niet" maar mensen veranderen, groeien en ontwikkelen zichzelf verder, misschien is dat juist wel wat er met hem gebeurd, en ken jij de nieuwe hij niet.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-04 12:36

Ik verdedig niet alles wat er wordt gezegt, maar ik weet hoe Rob is, en ik weet ook dat het zgn excuus, om even in jouw woorden te blijven, mbt mijn ouders geen excuus is. Dat ik hem in jou/jullie ogen verdedig... Het zij zo. Jullie baseren je op wat ik schrijf, ik baseer me op de ervaringen uit het verleden en op hoe hij is. Kortweg baseren jullie je op een verhaal van 1 (gekwetste) kant. Ik heb een hoop dingen die Rob "in het gelijkstelden" laten lopen, daar heb ik over nagedacht maar niet op gereageerd. Ook niet ontkend dus... Maar zoals ik al eerder zei was het absoluut niet mijn bedoeling om Rob hier weer te geven als de 1 of andere ongevoelige eikel...

Heb hem gisteravond gesproken, en hij bevestigd dat mijn ouders het probleem zijn, niet ik. Ik was enkel de druppel... Maar hij begreep ook dat ik inmiddels ook op mijn tandvlees loop en dat ik daarom ook geirriteerd reageerde. Anywayz, zoals ik al eerder zei: hij zei een hoop uit boosheid, niet omdat hij het meende... Het was gisteren echt weer 'mijn vriendje', gewoon zijn stem en zijn manier van praten... Zo klinkt ie niet als ie boos is Lachen

Hij weet dat ik het over zaterdag (en algemeen gesproken) wil hebben, en dat ik over het "even weggaan" afspraken wil hebben.

Ik heb dit verhaal gisteren ook voorgelegt bij Cees (gedragstherapeut/psych). Hij vond mijn reactie op zaterdagavond niet irrationeel, alleen overtrokken. Zo zei hij het natuurlijk niet, maar we hebben samen bekeken wat rationelere gedachten zouden zijn geweest... Zal jullie wsn worst wezen, maar ik heb het verhaal van zaterdagavond, en daarmee ook wat andere situaties) van een hele andere kant kunnen bekijken... En vanuit die optiek was het lange boosblijven ook niet terecht...

Hij is normaal altijd netjes op tijd... En hij is absoluut niet het type om me aan het lijntje te houden (ik ook niet overigens).

Ik snap mijn punt zelf ook niet helemaal Bloos wil er denk ik alleen maar mee zeggen dat ik er absoluut niet mee stop vanwege zoiets... Ben ook niet van mening dat we veranderd zijn in ehm... die zin dat we hele andere interesse oid hebben... We zijn samen gegroeid, niet apart... En ja, dat geloof ik echt nog steeds...

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 12:58

Maar, de dingen die je uit boosheid zegt, zit daar ook niet een kern van waarheid in? Als je boos bent is de geremdheid even weg en durf je de dingen die diep vanbinnen op je lever liggen er ook uit gooien, ook al komt dat hard aan voor de andere...

Ik zeg niet dat jullie ermee moeten stoppen... Maar jullie zijn wel eens toe aan een goed gesprek zodat deze situaties niet meer zo veel voorkomen en er niet steeds bij een ruzie dezelfde verwijten komen, want zo kom je ook nergens...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 18:51

Natalie schreef:
Maar, de dingen die je uit boosheid zegt, zit daar ook niet een kern van waarheid in? Als je boos bent is de geremdheid even weg en durf je de dingen die diep vanbinnen op je lever liggen er ook uit gooien, ook al komt dat hard aan voor de andere...


OK dan!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-04 21:30

Om even op de quote terug te komen... Ben ik op zich met je eens, maar (en NEE, ik neem het niet voor hem op...) ik weet zelf hoe de vork hier in de steel zit, ik weet ook dat Rob zich op mij afreageert (deels omdat ik zelf wil dat hij zijn mond houd tegen pap en mam).

Er zit in die mate een kern van waarheid in dat het hem wel dwars zit, maar dat het niet de boventoon voert... Op het andere forum heb ik als onderschrift 'Wat ik schreeuw lijkt niet slecht, maar wat ik schrijf ben ik echt'. Persoonlijk vind ik dat erg goed voor Rob opgaan...

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 07:01

Maar lieve meid, als je het zo goed weet en je wil er voor gaan, wat verwacht je dan eigenlijk van de bokkers alhier? Want wij lezen een heel groot probleem en je kunt het nu niet willen inzien, ik weet bijna zeker dat dit geen haalbare zaak is. Alhoewel ik het van harte voor je hoop. Maar ergens hoop ik ook dat je gaat inzien dat dit niet zo kan en je verder gaat. Maar dat is aan jou.

Ik denk dat hij niet voor deze relatie wil gaan maar het niet wil toegeven, jij wil er alles aan doen. Klinkt als ik een paar jaar terug. En ja, ik had ook allerlei excuses bedacht en hem verdedigt want hoe je het ook wendt of keert, dat doe je toch als ik het zo lees.