Relatietherapeuten in da house?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 07:03

Trouwens, als het inderdaad zo is dat jouw ouders hem niet op de juiste manier respecteren/behandelen, dan vind ik het van jou zeer onterecht dat hij zijn mond moet houden. Want ik heb diep respect voor mijn moeder maar ze moet zich niet met mijn relaties gaan bemoeien. Dat is mijn leven en ik moet zelf van de fouten leren die ik maak of genieten van de goede keus die ik gemaakt heb.

Wij hebben in hetzelfde schuitje gezeten, alleen niet met mijn ouders en het ging ook behoorlijk ver. Beetje afstand nemen doet wonderen Lachen

'Paint' it 'Black'


Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-04 07:30

Op het moment dat ik dat topic plaatste, was ik aardig over de zeik. Geef ik eerlijk toe... Niet vanwege de ruzie en hetgeen gezegt werd, maar omdat het gewoon, in 1 keer, vanuit het niets leek te komen. Eerlijk is eerlijk, meende dat we het een paar weken geleden helemaal uitgepraat hadden...

De reden dat ik hem zo verdedig is omdat een aantal mensen reageren alsof het een grote eikel is, en dat is ie absoluut niet... De eerste reacties van mensen die het niet vanuit zijn optiek bekeken waren - sorry dat ik het zeg, ik doel nu niet op een specifiek iemand - een stuk acceptabeler dan de laatsten... Dat het zo niet kan dat weet ik verdomd goed, en zo gaat het gelukkig normaal niet... De laatste 2, 3 jaar gaat het hartstikke goed tussen ons, beter dan de eerste 2 jaren iig. Alleen bij vlagen krijg je deze situaties, alhoewel ik ze normaal wel aan kan zien komen en ze voor kan zijn...

Zoals ik op de vorige pagina al zei; hij is gewoon anders als ie boos is - en daar moet al veel voor gebeuren.

Vallen jullie nu over het feit dat ik voor hem wil blijven vechten, of voor het feit dat ik de verdediging in knal? In het eerste geval volg ik het echt niet meer... Dat jullie van mening zijn dat ik 'm moet dumpen (even grofweg gezegt) betekend toch niet dat ik het ook daadwerkelijk moet doen? De slechte momenten wegen absoluut niet op tegen de goede... We hebben het fijn samen. Zoals Nimue al zei: ik schets hier een moment.

Wat mijn ouders betreft: ik vind dat mijn moeder niet anders (meer) tegen hem doet dan tegen mij. Er zijn in het verleden enorm veel spanningen geweest tussen Robert en mijn ouders, en tussen mijzelf en zijn ouders. Beiden hebben we die spanning nog steeds, ik kom niet graag daar, hij niet graag hier. Toen ik Maya vertelde wat Rob dinsdag aan de telefoon gezegt had zei ze meteen dat ze zich dat goed voor kan stellen, omdat mam op een hele snauwerige toon praat... Is ook zo; alleen doet ze dat dus gewoon standaard...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 08:27

Ik denk dat iedereen valt over het feit dat je ons eerst een indruk geeft dat jullie een hele slechte, vervelende relatie hebben. En nu blijkt dat allemaal wel mee te vallen. Dat is gewoon een beetje naar als je een adviserende rol probeert te spelen. "Welk verhaal is nu waar?" ga je je dan onwillekeurig afvragen.

Ik begrijp het wel hoor. Je eerste posts waren vooral om je woede te uiten en je een beetje af te reageren. Maar vanaf een afstandje komt het een beetje wisselvallig en inconsequent over.

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 09:08

Ik wil nog even wat vragen?
Als jullie dan eens ruzie hebben, komt dan altijd het onderwerp van jouw (of jullie) ouders naar boven? Dus gaat het onrechtstreeks vaak toch daarover?
Als dat zo is zou ik daar eerst verder op in gaan, zorgen dat dat van de baan is en die ergernis uitgepraat en verholpen wordt...
Want ik kan je op een blaadje geven dat het anders elke keer terug gaat komen en dat gaat vreselijk irriteren na een tijdje...
Elke keer je ruzie hebt komt dan die verdoken ergernis i.v.m. de ouders boven, en dat gaat ook vreten aan je relatie...

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 09:49

Natalie schreef:
Ik wil nog even wat vragen?
Als jullie dan eens ruzie ..

Hihihi, een veel gemaakte fout hoor. Doen mensen vaak echt de volle tijd van hun huwelijk.

De hond is de betere mens

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-04 09:51

Nathalie, het blijkt inderdaad vaak daarover te gaan, en dat is ook precies wat ik zondag gewoonweg de wereld uit wil hebben... Het is idd een onderwerp dat vrij regelmatig terugkomt... Je hebt ook gelijk met dat vreten, zijn ouders zijn al eens de reden geweest dat ik gebroken heb...


Marga, bedankt voor de verduidelijking. Ik ging er al enigzins vanuit dat het daardoor was... Maar inderdaad, wat je zelf ook al zegt, ik moest het gewoon even kwijt... Heb maandag en dinsdag veel met Tyrza en met "mijn" psych gepraat, en buiten het gegeven dat ik er wat luchtiger tegenaan ben gaan kijken ben ik zelf ook gekalmeerd Bloos Plus dat het Robert helemaal niet om zaterdagavond, mijn reactie toen hij thuiskwam, of mij te doen was...

Maar nogmaals: ik heb een hoop (voor mij negatieve) berichten ook gewoon overdacht ed, ook de laatste reacties... Geef jullie an sich ook geen ongelijk, ben alleen wat geschrokken van de toonzetting...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 10:24

En is er de mogelijkheid die 'ergernis' i.v.m. de ouders de wereld uit te helpen?
Het belangrijkste zijn jullie beiden natuurlijk, maar ik weet dat een slechte relatie en ergernissen ivm ouders heel wat frustraties en spanningen in een relatie kunnen veroorzaken...
Ik denk dat praten en een oplossing proberen te zoeken voor het 'ouderprobleempje' het beste is nu, dan zullen de terugkerende ruzies ook vanzelf minderen... Heb alleen geen tip hoe dat aan te pakken spijtiggenoeg...

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 10:35

Het enige dat je kiest, is je partner. Zijn familie krijg je er gewoon bij tegen wil en dank. Daar doe je niets tegen.

De hond is de betere mens

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-04 10:46

Helaas wel Desiree...

Nathalie, zoals ik al eerder zei doet mijn moeder imo momenteel niet anders tegen hem dan tegen mij. Ik hoop dat ik hem dat duidelijk gemaakt krijg...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 10:59

Dat is zo Desiree... de 'schoonfamilie' heb je niet te kiezen... En dat is in sommige gevallen ook erg spijtig... Maar het kan een hele spanning veroorzaken in een relatie als er iets mis is in de relatie vriend-ouders.

Pervinco, ik hoop ook dat je je vriend dat duidelijk gemaakt krijgt of dat je hem duidelijk gemaakt krijgt dat hij er mee moet leren omgaan dat je moeder nu eenmaal zo is...

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 11:15

Natalie schreef:
Pervinco, ik hoop ook dat je je vriend dat duidelijk gemaakt krijgt of dat je hem duidelijk gemaakt krijgt dat hij er mee moet leren omgaan dat je moeder nu eenmaal zo is...

Inderrdaad, want met zijn commentaar op jouw moeder kan jij helemaal niets. Want wat verwacht hij nou dat je doet? Dat je afstand neemt van je ouders omwille van hem?

De hond is de betere mens

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-04 11:30

Dat verwacht ie niet hoor... Ik denk hetzelfde als ik van hem verwacht wat bij "mijn schoonouders" thuis betreft: er wat van zeggen als het gebeurd... Alleen vind hij niet dat zijn moeder iets verkeerd doet op het moment - en zal dus ook niets zeggen - en ik vind hetzelfde van mijn ouders Lachen

Moet er eerlijk bijzeggen dat ik nu ook zoiets heb van 'dikke vinger, nou zie je eens hoe ik me al die jaren gevoeld heb bij jullie thuis...' Bloos!

Die afstand nemen omwille van hem zal zo wie zo niet gebeuren, wel omwille van mezelf. Ik heb momenteel niet de financiƫle middelen om op mezelf te gaan, anders was ik allang weggeweest... En dan nog niet samenwonen met Rob, maar lekker mijn eigen stekkie in Venlo, bij mijn werk...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 12:28

Natalie schreef:
Pervinco, ik hoop ook dat je je vriend dat duidelijk gemaakt krijgt of dat je hem duidelijk gemaakt krijgt dat hij er mee moet leren omgaan dat je moeder nu eenmaal zo is...


Of haar moeder zich anders opsteld, hij voelt zich niet voor niks zo. Ik heb ook niet al te lieve schoonouders, die zich eerst overal mee bemoeide, maar hij moet met mij gelukkig worden en niet zijn ouders met mij, heel simpel. Nu stellen zijn ouders zich ook normaal op, er is een spanning maar geen hatelijkheid meer.

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 12:54

Maar Pervinco zegt net toch zelf, dat haar moeder zich t.o.v. hem niet ander gedraagt als t.o.v. haar... dus ik denk dan dat haar vriend toch wat met haar moeder moet leren omgaan.
Niet elk gezin is hetzelfde, en het kan serieus wennen zijn als je zelf thuis A gewoon bent en het bij vriend/vriendin er B aan toe gaat.

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-04 13:00

Rob zijn probleem met mam is heel simpel: hij vind dat ie afgekat word. Mam praat gewoon snauwerig... Heeft ze altijd al gedaan. Maar dat wilt niet zeggen dat ze het ook zo bedoelt... Maya kan dat beamen

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 21:43

En dat kan ik idd beamen Lachen Toen ik Sylvia en moeders voor het eerst hoorde praten, en even er niet bij was bij mijn gedachtes, dacht ik gelijk. Sjee hebben die eens ruzie ofzo Scheve mond Toen gaan luisteren, bleek het qua woorden nog een heel vrolijk gesprek te zijn, maar die toon Scheve mond Sja, moeders kan er ook niet veel, dat haar stem zo is... Ik vind ook dat Rob dat moet leren negeren, omdat het echt niet zo snauwerig bedoeld is, denk ik...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Arlette1991, Bloemetje75, GoogleAdsense, lideli, rosalie_a, SnuitjeLove, Vavane, xPabloBokt, YandexBot, Zoe_97 en 182 bezoekers