Megapool zo failliet, dus marc tijdelijk thuis....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Megapool zo failliet, dus marc tijdelijk thuis....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-04 16:42

Mischien dat jullie het nieuws wel hebben gehoord: Megapool is zo goed als failliet. Ze zijn nu wel aan het werken aan een doorstart, maar tot nadere order zit Marc thuis... We wisten dat het er aan zat te komen, maar het is er dan toch weer onverwachts! En nu is dan de kogel door de kerk....
Hoe het verder gaat is afwachten. Want we weten dus niets: gaat de doorstart lukken? Zo ja, welke filialen gaan sluiten? Kan Marc aan het werk blijven? En ga zo maar door.
Marc is vorige week wel op sollicitatie gesprek geweest. dat verliep best wel goed. Alleen wachten ze bij dat bedrijf ook af wat er met Megapool gebeuren gaat (blijven ze dicht in groningen levert dat voor dit bedrijf weer meer klanten op....), ergens wel logisch... Mochten ze Marc wel een baan aanbieden is het vooreerst een 1/2jaar-contract als een "gewone" verkoper, Terwijl hij nu filiaalmanager is. Een heel stuk terug in loon.....

En dat terwijl we 2 jaar terug een eigen huis hebben gekocht, vroig jaar een baby hebben gekregen.... Brrr. Ik vind het allemaal best eng (wat weer aan mijn darmen te merken is, loop de hele dag alweer met spastisch-colon-buikpijn....).

Een beetje een lang verhaal, maar ik ben mijn ei weer (een beetje) kwijt!~Allemaal bedankt alvast voor het lezen....

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 16:45

He jeetje zeg, dat is geen leuk nieuws... ik vond het al zo rustig toen ik zaterdag in de megapool in Amsterdam was... er hing daar een heel apart sfeertje. Ik zal heel hard duimen dat de doorstart gaat lukken en dat Marc anders gauw een andere leuke en goede baan vindt. Succes iig! Probeer ondanks de onzekerheid iig maar even saampjes van jullie kleine 'wurm' te genieten de komende tijd he. Ach gut
Laatst bijgewerkt door vikki op 05-04-04 16:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 16:45

He wat rot zeg.
Ik wist dat helemaal niet, dat Megapool failliet was.

Sterkte en succes!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 16:45

WAt ellendig he. Nu komen jullie ongevraagd en ongewild in een onzekere situatie terecht. Ik moet er niet aan denken dat stefan zijn baan verliest, net nu we het huis van onze dromen na jaren eindelijk gevonden hebben....

Ik hoop dat jullie je er gewoon doorheen kunnen slaan en dat Marc zolang toch een goede uitkering krijgt. Mooier zou zijn als hij weer gewoon een goede baan kreeg.

juval

Berichten: 13197
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 16:47

ja, ik heb het ook gehoord op het nieuws. Wat vervelend zeg. Ik hoop dat Marc snel weer een andere baan vindt, of dat Megapool inderdaad een doorstart kan maken. Er staan anders echt heel veel mensen op straat......
in mijn werk kom ik ook regelmatig faillissementen tegen, vandaag waren het er zo al 4! volgens mij worden het er steeds meer de laatste tijd.
veel sterkte!

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 16:52

Mijn vent is sinds januari thuis; Fano Fine Food in Oosterwolde ging ook failliet. Gelukkig bestaat er zoiets als ww uitkering; het lijkt eerst heel eng, zo zonder baan, maar het gat waar je in valt is niet zo heel groot hoor; ook jullie gaan het absoluut redden
En voor een filiaalmanager is er vast elders ook werk; dat is toch net iets veelzijdiger dan gewone medewerker.
Kop op; ik duim ook voor jullie.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 16:56

Ik weet hoe je je voelt. EJ heeft gelukkig sinds januari weer een baan en inmiddels ookw eer een contract maar hemel wat kun je daar nerveus van worden.

Als hij filiaalmanager is dan zou ik nie tzo snel me laten afschepen met iets anders. Hij is nog maar kort thuis dus eerst eens zijn capaciteiten op een rij zetten en goed op internet/uitzendbureau's zoeken.

Sterkte.

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 17:01

Ik MOEST dit topic lezen, mijn man heet ook Mark en werkt ook bij Megapool, echter zijn zij franchise en dat is weer net anders geregeld. Sterkte, ik hoop dat de onzekerheid voor jullie snel voorbij is.

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-04 21:36

Megapool is dus niet helemaal failliet, maar staat wel tot de nek toe in het water... Marc heeft dus nog werk, zij het momenteel op non-actief.

Cheveyo.: Wat grappig dat jou Mark ook bij megapool werkt. De franchisers gaan nog gewoon door he? Maar toch onder een andere naam?
We hopen er maar het beste van en idd kan ie nu lekker veel tijd spenderen aan veertje!

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 21:39

ja die gaan door onder andere naam volgens mij, maar weet niet of dat al zeker is. Laten we er het beste maar van hopen.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 23:29

Hè da's niet lekker in deze dure tijden
Ik hoop voor hem dat zijn filiaal voorlopig open blijft, maar zou idd wel links en rechts gaan solliciteren just in case.
Sterkte ermee!!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 23:33

Ik heb dus indirect via het werk ook iets te maken met megapool. Wat kan ik nog niet zeggen aangezien het nog niet officieel aangekondigt is, maar er zijn ook daar nog steeds onderhandelingen.

Pino24
Berichten: 1778
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 23:49

Ken een jongen die bij de megapool in Raalte werkt.... zou die nu ook zonder werk zitten??

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 00:06

Ze zitten voor zover ik weet nu allemaal even stil toch?
De franchisen gaan misschien onder een andere naam verder, maar het kan ook goed zijn dat megapool een doorstart gaat maken.

Ik moet persoonlijk zeggen: ben nooit fan van de winkel geweest, ze deden zich heel luxe voor (tenminste de winkel hier) maar in feite was het een gigantische rotzooi...

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 09:04

Balen is dat he, als ik naar het filiaal in de stad keek zag ik het al verleden jaar aankomen dat ze failliet zouden gaan.

Ik begrijp best dat je er mee zit, want alleen een kind opzichzelf kost al veel.
Irritant is dat he even stres en gelijk last van je darmen en buik Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 09:13

Ik hoorde het gister ook op het nieuws. Wat rot voor je zeg.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132037
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 10:16

Tsjonge, wat een ellendig nieuws.
Je hoort de laatste tijd niet anders dan faillisement zus en sluiting van bedrijf zo......
Ik wens jullie heel veel sterkte en duim voor een goede afloop Ach gut
En: probeer toch te genieten van de dingen die jullie WEL hebben Knipoog

Clien

Berichten: 1511
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 11:54

Tsja, mijn neef werkt ook bij megapool en zat al een tijd in spanning hoe het nu verder zou gaan.
Zondag kreeg hijeen brief dat hij voorlopig niet terug hoeft te komen. Er stond dus niet duidelijk in of hij ontslagen was...vaag allemaal

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 11:57

Hier in Emmen staat er nog maar 1 verkoper, de rest zit allemaal thuis....

Jammer....

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 13:59

Ik hoorde dat alleen de franchise bedrijven nog open waren.
Best balen dit nieuws. Maar zoals Dees al zei.. val je niet direct terug in een gat, en is er in diezelfde branche voor een filiaalmanager vast wel ergens plaats.
Koppie op!

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-04 17:00

Megapool is dus officieel failliet. Alle werknemers (behalve de franchisers ) zijn ontslagen. Marc en zijn vader dus ook. Men is nog wel bezig met een doorstart, maar daar horen we op zijn vroegst na de pasen wat van. . 't Wordt nu dus nog spannender! Blijven jullie duimen?

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 17:04

ik hoor het nu net op de radio!
ik hoop dat het lukt met zn nieuwe baan! sterkte ermee!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132037
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 17:09

Uiteraard blijf ik voor jullie duimen !
Gisteren viel er hier nog een folder van Megapool op de deurmat, 'k moet zeggen dat ik het ding toch even met een wrang gevoel bekeken heb Scheve mond
Veel sterkte, ik hoop dat ook voor jullie de zon weer snel gaat schijnen Ach gut

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 17:10

Ik hoorde het net ja.. Ik blijf voor je duimen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 17:15

Die onzekerheid is vreselijk naar. Maar probeer er toch wat van te maken. Voorlopig zit Marc een paar dagen thuis dus ga lekker saampjes genieten van de kleine.
Ik duim voor jullie!!