Amerika opent aanval

Moderators: Murthul, Muurp, EvelijnS, Berdien

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Honeybee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-01 22:46

Afghanistan op tal van plaatsen bestookt

Aanvallen op Kaboel, Kandahar en Jalalabad.

WASHINGTON - De Verenigde Staten hebben zondag de steden Kabul, Kandahar en Jalalabad vanuit de lucht met bommen bestookt. Volgens de Arabische televisiezender al-Jazeera waren in Kabul enorme explosies te horen waarna de stroom uitviel. Aan de noordkant van de Afghaanse hoofdstad was een grote rookpluim te zien.

De Arabische zender meldde, evenals CNN, dat ook de militaire steunpunten van de Taliban in de omgeving van Kandahar, in het zuiden van het land, zijn verwoest. Dat zou ook gaan om de commandobasis op de luchthaven. Kandahar is het bolwerk van de geestelijk leider van de Taliban, mullah Mohammed Omar.

Er zijn ook kruisraketten afgevuurd vanaf Amerikaanse en Britse marineschepen. Welke schepen dat precies zijn geweest, is onduidelijk.

Hoge Amerikaanse militaire functionarissen, die niet met naam genoemd willen worden, bevestigden dat de nachtelijke aanvallen begonnen met het afschieten van kruisraketten. Ze zeiden dat de eerste doelen in het bijzonder de trainingskampen van de terroristen zijn, de luchthavens en de Afghaanse luchtmacht.

moekoekoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 08:15

Ja, nou vind ik het best wel eng worden....

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 09:19

Ik hoop dat die Taliban helemaal de vernieling in gaat. Daar zijn die afghanen ook mee gebaat. Die kunnen dan straks weer hun leven opbouwen zoals het vroeger was, voordat de Taliban aan de macht kwam.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 10:03

Hee Desiree, niet gelijk toeterend de straat op hoor! Nou, de Taliban kan wat mij betreft de klere krijgen, maar laten we nou niet gelijk een feestje gaan bouwen. Ik heb vanmorgen al gevlogen en tegeneover mij zit iemand die vanmiddag naar Tel Aviv moet.. brrr..

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 10:34

Het zou wel mooi zijn als de afghanen zelf straks een leuk feestje kunnen gaan bouwen.

lady353

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 18:32

kan nog een leuk feestje worden,plat gooien die zooi daar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie