Het is zover Pentagon Confirms Us Strikes

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-01 18:46

O ik schrik ervan. Kijk naar CNN

_________________
Macilda en Biretta voor altijd

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: greetje op 2001-10-07 18:48 ]</font>


Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 18:50

Ja zag het net ook op de tv, je zag gewoon hoe alles weg gebombardeerd!
hopen maar dat ze de dader pakken !

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-01 18:52

Kabul en Khandahar liggen onder vuur

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 18:53

Ja het is nu helemaal gedaan daar,ze kunnen niet meer vluchten, ze hebben er wel lang opgewacht hoor

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 19:07

mmzz wat onverwachts ineens zeg
wordt er helemaal akelig van

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-01 19:12

Nee het zat er aan te komen, je kon het gewoon dit weekend merken. We hadden steeds CNN er voor staan. Maar toch een grote schrik toen het toch begon. Voel me duidelijk aangeslagen.

_________________
Macilda en Biretta voor altijd

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: greetje op 2001-10-07 19:15 ]</font>

Hendrik

Berichten: 234
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: Loon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 19:16

Inderdaad greetje, ik had al een beetje het idee dat het niet lang meer zou duren. maarja als je hoort dat het is begonnen dan slik je toch wel een keer.

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-01 19:59

Ja en dan al die mensen die er naar toe gestuurd worden daar moeten we grote bewondering voor hebben. Maar ik kan me de zorg van hun familie heel best voorstellen en mijn gedachten gaan ook hier naar uit.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 20:05

jA ik heb respect voor hun

zij zorgen dat ze vrijheid van de amerikanen niet in gevaar komt

Verdrietig alleen jammer dat het zo moet he

was het maar helemaal niet gebeurt

ik ben echt bang voor oorlog

maarja bij mijn in de klas iedereen
ja

Amanda

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 20:32

ja maar als ze er niets tegen doen dan help het natuurlijk niet he!
want dan gaan ze weer vrijuit

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 20:47

Ik wist dat dit ging gebeuren... en ik vind het heel erg. Verdrietig

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 21:16

ookal was het wel verwacht, toch komt het onverwacht.. of hoe leg je dat duidelijk uit?! Verdrietig

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 21:45

ik had eigenlijk verwacht dat het niet zou gebeuren. Maar ik heb het de laatste tijd ook niet echt mer gevolgd, dus misschien daarom Verward Maar ik ben wel geschrokken, voel me best vreemd nu Misselijk

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 22:03

Het kan maanden duren voordat ze alles weet tot rust hebben,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 23:56

Bush en praten? *LOL* tis een Texaan, dat kan hij niet eens, hij schiet liever... (sorry pril en caballo Schijnheilig )
Je kunt veel zeggen van Bush, maar niet dat hij de diplomatie alle kansen heeft gegeven om dit anders te beeindigen.

Ik ben het vreselijk oneens met de hele operatie. Volgens mij roei je terrorisme niet uit door een hele natie terug te bombarderen naar het stenen tijdperk. Je creƫert enkel armoede, en daarmee de voedingsbodem voor... juist!

Daar komt dan bij dat de halve wereld maar braaf achter de US of A aanhobbelt. Kok heeft zijn toestemming gegeven zonder dat de Tweede Kamer daar ook maar een vinger tussen heeft kunnen krijgen. Dat heet dus democratie

Ik zou willen voorstellen dit forum "Afghanistan under attack" te noemen ipv "America strikes back" Amerika heeft weinig terug te slaan namelijk.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 00:22

HAllo, nou, Bush is niet bepaald iemand die het met de fluwelen handschoen afwerkt. Toch geloof ik niet dat hij Afghanistan naar de middeleeuwen of de steentijd terug wil schieten. Dat kan overigens niet eens, want daar zijn ze al. Het is wel zo dat je heel wat militaire doelen moet afwerken voordat je een beetje veilig door Afghanistan heen kunt lopen. OF dit allemaal werkt, weet ik niet. Maar goed, de Taliban zat ook allemaal maar om de hete brei heen te draaien. OBL wist dat dit zou komen, dus het past geweldig in zijn draaiboek.

In oorlog zijn er nooit winnaars, alleen partijen die minder verliezen. De wederopbouw zal bepalen waar dit naartoe gaat. Mits de Taliban en OBL opgepakt worden (en wie weet wel tot vrouw geopereerd Lachen ), dan kan er aan een goede toekomst voor Afghanistan gewerkt worden. Of dit terrorisme helemaal tegenhoudt weet ik niet.

Kijk maar naar Baskenland en Noord-Ierland. In die -overigens democratieen- werken ook terreurorganisaties, die doorvechten zonder dat ze nog weten waar ze eigenlijk voor vechten

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 09:00

Maar joost, afghanistan zit allang weer in een stenen tijdperk! voorheen niet, toen was het meer een westers land met westerse mode, mogelijke ontwikkelingen en vrijheden! En toen kwam de Taliban en kwamen ze in het stenen tijdperk.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 11:55

Desiree, dat had ik toch ook gezegd *LOL*)

Jaime

Berichten: 22
Geregistreerd: 30-09-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 13:27

Ik woon aan de maas vlakbij verschillende havens maar het leger vliegt hier al rond, en ik voel me er niet happy bij maar kan Amerika ook begrijpen, maar toch een eng idee

Eigen paard is Goud waard
I love my horse Cookie, Angel en Misty
Life is hard, And so am I

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-01 20:09

Ik ben het eens met Zep ,Verder vind ik ook nog dat iedereen net doet alsof alles BEGONNEN is met die vliegtuigen die binnenvlogen .Helaas is er al veel meer vooraf gegaan en is het binnenvliegen een gevolg van.
Als Amerika de Noordelijke Alliantie aan de macht laat komen zijn ze daar nog veel verder van huis als nu ,de N.A. zijn n.l. nog een graatje erger.
De enige oplossing ligt in diplomatie .maar daar hebben ze in Amerika nog nooit van gehoord .In het regeren van alle partijen (alle belangrijke) met toestemming van Pakistan ,en zonder bemoeienissen van die Alles Wetende Amerikanen die de wereld wel eens even zullen regeren.
Waarom kopen ze in Amerika niet gewoon olie net zoals in alle Westerse landen ,zodat ze niet iedereen tegen de haren instrijken?
Het ergste van alles is ook nog dat iedereen gedwongen word partij te kiezen ,doen ze dat niet dan zijn ze meteen ook vijand .Dit is typisch weer iets van Amerika ,,,een tussenweg bestaat niet, net zomin als een vreedzame oplossing.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 98xsophiex98, Amazonbot, ardanwan, ChanelR, chinnie, DWitzel, Eleadoras, flooooo, Laibadji, NadjaNadja, Schuur_, Tazzey en 118 bezoekers

cron