Verandert een hond door sterelisatie?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 08:26

Ilindra schreef:
Als je het alleen voor de reuen doet waarom doe haar dan niet aan de prikpil?
Dat hebben we een paar jaar met daisy gedaan en dat is ons prima bevallen.



De prikpil is zeg maar een tussen optie. Je kan kiezen tussen stereliseren of niet. Prikpil is niet echt gezond voor een hond. Je kan het een tijdje doen, dan beslissen wat je gaat doen.

Je heb ook een soort chemische castratie voor reutjes om te kijken hoe ze zijn als ze gecastreerd zijn. Bij de ene hond merk je duidelijk verschil en bij de andere niet. Bij onze hond merkte we heel weinig verschil. Na een aantal mensen te hebben afgelebbert, onze armen uit de kom getrokken, 2 (gehoorzaamheid)diploma's Schijnheilig verder, hebben we meneer maar gecastreerd. Haha!

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 10:18

Daisy is 6 jaar aan de prikpil geweest en heeft nergens last van.
Volgens de DA kan het ook geen kwaad.

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 10:30

Ik heb 3 reuen en 1 teefje..
Na twee loopsigheden heb ik haar laten helpen. Ik werd gek van die jankende kerels.
Ze is er niet dikker van geworden, niet luier... Alleen constanter omdat die hormonen niet meer schommelen. Het dikker worden heb jezelf in de hand. Ek pondje gaat nog steeds door het mondje ...

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-04 20:41

Ilindra schreef:
Als je het alleen voor de reuen doet waarom doe haar dan niet aan de prikpil?
Dat hebben we een paar jaar met daisy gedaan en dat is ons prima bevallen.

Dat schijnt dus niet goed te zijn, volgens de veearts.

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-04 20:45

Nou, inmiddels heb ik haar dus niet laten helpen.
De praktijk had het druk, en stelde voor dat Kaatje een nacht bij hen zou blijven als de ingreep laat op de dag zou plaatsvinden.
No way dus, heb ik het weer uitgesteld tot morgen, dan zouden ze t minder druk hebben.

Maar na jullie adviezen hier, en na t praten met een pensionklant die ook een reu en een teef had, heb ik besloten om te kijken hoe het gaat als ik Kaat een Up en Go broekje aandoe, en ze verder veel apart laat.

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

boomer
Berichten: 148
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 21:05

Ik heb eens gehoord over een homeopatisch goedje dat geweldig bij de mannekes moet werken. De mannekes zijn niet meer zo vrouwgericht als ze loops is. Ik wil dit ook voor mijn Boomer gaan gebruiken, zodra hij loopse hondje heeft ondekt...

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-04 18:33

Oja?
wat is dat spul dan?Hoe heet t?

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 08:38

Ik heb mijn teefje laten helpen na haar tweede loopsheid, dat zou de beste tijd zijn volgens de DA. Ik heb er zeker geen spijt van hoor, ze kreeg idd meer aanleg om dik te worden, maar dat komt ook omdat ze meer eetlust kreeg. Daar had de DA al voor gewaarschuwd, dus je moet niet meteen toegeven aan die eetlust en meer gaan voeren. Wij hebben er om gedacht en Shannah is niks dikker geworden. Als we merkten dat ze weer wat zwaarder werd, minderden we de brokken wat, en ze is zelfs iets te mager geweest. Nadat we weer iets meer brokken gaven was ze weer mooi op gewicht. Wij hebben nooit problemen gehad met het gewicht, zolang je dat zelf een beetje in de gaten houd hoeft dat volgens mij ook helemaal niet. Bovendien hebben ze minder kans op dingen zoals baarmoederontsteking en ben je van de loopsheid van. Lachen

boomer
Berichten: 148
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 13:47

Natasha schreef:
Oja?
wat is dat spul dan?Hoe heet t?

Dat weet ik eigenlijk niet. Moet je even de dierenarts bellen... Veel succes ermee!

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-04 18:33

Bedankt!

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-04 21:15

Even een update:
Ik stond in de supermarkt met mijn pak Up en Go broekjes en zowel de cassiere als een paar klanten hebben mij dringend aangeraden Kaat toch te laten stereliseren, ivm baarmoederkanker ed.
Ook zou ze zon broekje toch gelijk slopen, en anders wel een van de reuen.
Morgen is het zover, wensen jullie ons succes want ik zie er erg tegenop.

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 21:26

nou sterkte! Onze teef is wel al op jonge leeftijd geholpen. Weet niet of dat na de tweede loopsheid is gebeurd, aangezien ik toen nog vrij jong was.. Ze heeft wel met broekjes gelopen toen..

En de prikpil is wel degelijk slecht als je dat langere tijd achter elkaar gebruikt! Het blijft toch chemische rommel dat je inspuit in het lichaam en net als met de 'gewone'pil, kan dit kanker e.d. veroorzaken. Dat is iig wat k ervan weet..

Onderschriftloos :Y)

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 09:37

Onze doggie van twaalf en een half jaar is een beetje uitgedijd en heeft iets minder glans op haar vachtje, sinds de sterilisatie. Maar dat laatste kan ook best de leeftijd zijn. Haar voeding is wel goed namelijk en af en toe mag ze mee in bad (tot haar grote ergernis).

Z dressuur met mijn prachtige Groninger :)
Auteur van onder meer paardenboek De Groningin en Schoem: http://www.greunenkriek.nl/

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-04 20:50

Nou, het is gebeurd.
Ik heb heel de dag in de zenuwen gezeten.
Bij de veearts wilde ze niet plassen ( haha ze loopt nooit aan een lijntje)en ze was dus helemaal nat van de plas, omdat ze een infuus heeft gehad.
Ze was heel blij weer mee te mogen.

Nu thuis ligt ze constant alleen in haar mand in de keuken, en Gizmo ( haar man dus , ze hebben samen 1 zoon Haha! ) wil heel de tijd bij haar liggen.
Lovers
Ik heb hem en zoon KC nu mee naar de kamer gesleept met de deur dicht, zodat ze rust heeft.

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 21:24

Morgen gaat het vast al een stuk beter met haar.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 98xsophiex98, __Amber__, Aeva, Amber_anne, Frummel01, GrapeshotBot, Iris_Casper, janineskolla, Karma_k, Keizerinnnn, love_mandy, Noor, ogidni, Pabie, Shenavallie, Shivaya, Sting, Tatjanaa, x_Rebecca, xColorCross en 59 bezoekers