Treinverkeer en bommeldingen?!Jullie mening!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Treinverkeer en bommeldingen?!Jullie mening!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-04 10:05

Het is wel raak zeg met de bommeldingen in Nederland..
Wat denken jullie?Zo het allemaal echt zijn of zouden het gewoon wat mensen zijn die zo mooi heel nederland in de maling nemen??
Ik vraag het me sterk af wat er nu echt is geweest en wat er allemaal nep is..Van die bommen die ze hebben laten ontploffen..

Hoe denken jullie daarover? Verward

keep calm, I'm engaged!!! <3


Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 10:12

Zag laatst op het nieuws dat ze wat aan het ontploffen waren, nou als daar een echte bom in had gezeten, dan had dat niet zo een bescheiden geluidje gemaakt hoor!

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 10:13

Enkele echte en de rest mensen die boeken niet van een bom kunnen onderscheiden

- Offline -

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 10:15

Ja tuurlijk loopt er iemand een lolletje te maken met de NS of politie?? Maar je moet het wel serieus nemen. Ik heb zo het idee dat ze veel bommeldingen doen en dat het na een poos toch een keer echt is! Kost de NS alleen nogal wat geld geloof ik!

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 10:15

obelix schreef:
Zo het allemaal echt zijn of zouden het gewoon wat mensen zijn die zo mooi heel nederland in de maling nemen??

Beide niet Lachen
Mensen raken nu al in paniek als iemand zijn rugzak vergeten is.
Whaaaa, een verdacht pakketje!

Weet je wel hoe vaak mensen hun spullen vergeten Scheve mond

Er zit vast een grapjas tussen, maar het grootste deel is toch vergeten spullen denk ik.

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 10:28

Mijn broer had laatst de rugtas van zijn vriendin op zn rug maar moest opeens rennen naar zn trein, zij hield hem niet bij (heb een erg snel broertje). in de trein merkt hij dat hij haar tas nog bij zich heeft en gooit hem uit de trein (vriendin was nog niet op het perron) nou je had die mensen moeten zien kijken, iedereen dacht dat die tas direct zou ontploffen. (zn vriendin heeft der tas netjes van t perron geraapt toen ze daar was aangekomen.
Ik vind dat mensen een beetje paranoide worden. tuurlijk is er kans op een aanslag maar je kan niet altijd bang blijven.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Nobby

Berichten: 248
Geregistreerd: 08-01-04
Woonplaats: Brecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 10:31

Er zijn inderdaad mensen die naar aanleiding van echte ontploffingen, grappen willen uithalen.
Het ergste is dat ons overheidsapparaat erop MOET reageren. De kans dat het nep is is groot, maar stel nu dat het niet nep is, dan heb je de poppen aan het dansen. Want dan kan "Balkie" maar meteen zijn spullen pakken.

Dit blijf je toch houden met al dat nieuws of media.
Ik weet nog goed 13 jaar terug in Breda, er werd een taxichauffeur overvallen. Levensgrote publicatie in de Bredase krant. En raad eens, diezelfde maand werden er nog eens 3 chauffeurs overvallen, en dit terwijl het eigenlijk nooit voorkwam.

Het zet die zielige figuren aan het denken en ze doen er ook nog iets mee, weliswaar nep, maar toch.

Volg je hart, met verstand en goed doordacht.

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 10:39

laatst had een studente in Nijmegen haar tas (oid) vergeten en was dr al die hijsa dat ze de hele binnenstad af hadden gezet.
Kwam ze later haar tas ophalen heeft ze enorm op haar flikker gehad (heb ik horen zeggen) en of ze wel wist wat ze veroorzaakt had.
Sorry hoor maar iedereen kan zijn tas vergeten... dat de regering nu iedereen oproept meteen zo hysterisch te doen kan zij toch niet helpen.

Ik vind het té overdone en ik denk dat als we nog even zo doorgeen niemand ook nog maar 1 bommelding serieus zal nemen..

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-04 10:41

Romkabouter schreef:
Weet je wel hoe vaak mensen hun spullen vergeten Scheve mond

Er zit vast een grapjas tussen, maar het grootste deel is toch vergeten spullen denk ik.


Ja dat denk ik dus ook..Er zullen ook gerust wel echte bij zitten hoor..Maar laatst op tv lieten ze toch ook zien wat de ns iedere dag aan vergeten spullen binnekrijgt? Dat was ook vrij veel..

keep calm, I'm engaged!!! <3

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-04 10:42

YvonneS schreef:
Kost de NS alleen nogal wat geld geloof ik!


Dat wil ik graag geloven Knipoog

keep calm, I'm engaged!!! <3

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-04 10:44

Nobby schreef:
Er zijn inderdaad mensen die naar aanleiding van echte ontploffingen, grappen willen uithalen.
Het ergste is dat ons overheidsapparaat erop MOET reageren. De kans dat het nep is is groot, maar stel nu dat het niet nep is, dan heb je de poppen aan het dansen. Want dan kan "Balkie" maar meteen zijn spullen pakken..


Dat is idd zo..We moeten er wel op reageren..Stel dat er wel wat gebeurt..
Maar wat biepp ook zegt :Hoelang blijven we dit doen? Stel dat we iedere dag 4 of 5 bommeldingen krijgen... Wat dan?

keep calm, I'm engaged!!! <3

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 10:48

Ik vind het een goede zaak dat er zo gereageerd wordt en deze tijden. Het zou maar een keer wel een bom zijn en er wordt niets aan gedaan...

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-04 10:49

Ja precies... maar zie mijn reactie hierboven ...Hoelang blijft het nog goed gaan?

keep calm, I'm engaged!!! <3

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 11:06

De mens is ook een gewoontedier. Als dit lang zo blijft zal men de schouders erover op gaan halen. Kwestie van gewenning.

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 11:29

Ja ik vind het ook te TRIEST voor woorden . Maar de media geeft er ook wel erg veel aandacht aan, hierdoor zullen er nog veel meer "gekken" gaan bedenken om zoiets te doen en wordt het probleem alleen maar erger. Okee ze moeten wel zo blijven reageren, maar over een tijdje gaan mensen misschien wel denken als ze iets verdachts zien: "ach, is gewoon een grapje" en dan blijkt het echt wat te zijn. Wat dan ?? Scheve mond

Winnowill VTH (v. Numero Uno) naar de Hengstenkeuring??!!!


Paardenkracht: Het buitengewone vermogen van een paard om de mens op te beuren.

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 11:50

Neel schreef:
Ja ik vind het ook te TRIEST voor woorden . Maar de media geeft er ook wel erg veel aandacht aan, hierdoor zullen er nog veel meer "gekken" gaan bedenken om zoiets te doen en wordt het probleem alleen maar erger. Okee ze moeten wel zo blijven reageren, maar over een tijdje gaan mensen misschien wel denken als ze iets verdachts zien: "ach, is gewoon een grapje" en dan blijkt het echt wat te zijn. Wat dan ?? Scheve mond


ben ik het helemaal mee eens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 11:57

Ik maak me er echt totaal niet druk over. Het intresseert me ook echt niks.
En dat iedereen direct zo hysterisch gaat reageren als er ergens een tas of een koffertje staat, kom op zeg, get a life.
Ik vind het allemaal een "ver van m'n bed "gebeuren, en zo'n vaart zal het niet lopen hier in nederland.
En als er wel wat gebeurd, nou jah dan wel....dan kan het waarschijnlijk toch niet voorkomen worden.
Maar goed, ik maak me er echt niet druk om.

Charlotte

Berichten: 2720
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 13:33

Terrorisme is simpelweg iets waar de wereld mee moet gaan leren leven, net zoals je in de auto stapt en een ongeluk kunt krijgen. Dat iedereen nu nog zo paranoie reageert is dus logisch, en ik zelf vind het eigelijk ook allemaal maar eng. Ik las dat het de NS per bommelding 100.000 euro kost aan misgelopen inkomens enz.
Tja en dan reis ik regelmatig via Utrecht naar Groningen.. Nagelbijten / Gniffelen Mijn vriend is nu onderweg, dus ik ben benieuwd of hij nog wat meemaakt.

Vandaag even geen achterhaalde quotes

Yessy

Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 14:25

zoals ik gisteren al zei, vroeger was je je mobiel gewoon kwijt als je hem ergens liet liggen, nu ben je hem kwijt doordat ze hem als verdacht pakketje tot ontploffing brengen...

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 15:15

ik maak me er niet druk om, maar ik vindt het wel goed dat het steeds gebeurt {ontruimingen} het hoeft tenslotte maar een keer fout te gaan....

'Wil je me alsjeblieft vertellen welke kant ik op moet vanaf hier?'
'Dat ligt er aan waar jij naar toe moet,' zei de kat.
'Dat kan mij niets schelen,' zei Alice.
'Dan doet het er niet toe welke kant je opgaat' zei de kat.

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 15:29

pure propaganda, als je het mij vraagt...

Aan de andere kant is het wel goed dat er serieus mee omgesprongen word

angelfire

Berichten: 4715
Geregistreerd: 26-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 16:18

Vind het super vervelend! Had afgelopen week daardoor 1,5 uur vertraging Boos!
Maar ik vind het wel goed dat ze het zekere voor het onzekere nemen, want stel mocht het toch een keer echt zijn, en er geen hond naar omkijkt.. Tsjah.. Scheve mond

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 17:11

Ze duperen niet alleen de reizigers er mee, maar ook andere mensen.
Het personeel die moet overwerken, zodat zij er voor kunnen zorgen dat alles weer op tijd rijdt.
De werkgevers waarvan de werknemers te laat komen door vertragingen.
En dat zijn maar een paar voorbeelden.

Ik heb er gelukkig nog geen last van gehad, maar ik ben wel bang geworden. Stel voor, ik zit in een trein waar echt een bom in zit. Daar zit ik steeds meer aan denken en ik voel me dus minder op mijn gemak. Ik doe bijna een vreugdedansje als ik van het station af ben.

En wie het zou doen? Geen idee!
Je bent echt ziek in je hoofd als je voor de 'gein' een melding maakt, of een verdacht pakketje achter laat.

Wat ik aan de ene kant wel 'fijn' vind. Mensen zijn oplettender geworden. Een achtergelaten tas wordt nu sneller opgemerkt, dan voor de aanslagen van Mardid. Voor het zelfde geld zit er echt een keer een bom in!

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

Nobby

Berichten: 248
Geregistreerd: 08-01-04
Woonplaats: Brecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 13:13

obelix"]
[quote="Nobby schreef:
Er zijn inderdaad mensen die naar aanleiding van echte ontploffingen, grappen willen uithalen.
Het ergste is dat ons overheidsapparaat erop MOET reageren. De kans dat het nep is is groot, maar stel nu dat het niet nep is, dan heb je de poppen aan het dansen. Want dan kan "Balkie" maar meteen zijn spullen pakken..


Dat is idd zo..We moeten er wel op reageren..Stel dat er wel wat gebeurt..
Maar wat biepp ook zegt :Hoelang blijven we dit doen? Stel dat we iedere dag 4 of 5 bommeldingen krijgen... Wat dan?
[/quote]

Ik denk dat ons overheidsapparaat (om het zo maar weer eens even te noemen) toch echt drastische maatregelen moet gaan nemen.
Kijk nu eens bijvoorbeeld naar Duitsland.
Die zijn alle buitenlanders aan het natrekken momenteel.
Iedereen die contact heeft gehad met Al Quaida in het verleden, en ze bedoelen dan iedereen die in trainingskamp heeft gezeten, wordt zonder pardon het land uitgezet. Of ze nu nog steeds contacten hebben ja of nee, of ze meegewerkt hebben aan terrorisme ja of nee, het maakt Duitsland niets uit. Het land uit.

Aan de ene kant zou je zeggen, tja is dat niet geheel overdreven, maar langs de andere kant, Al Quaida weet iedereen te vinden die ooit in trainingskamp is geweest.

Nederland moet zijn straffen eens drastisch verhogen. Die paar maanden zitten of voor moordenaars die paar jaar zitten, schrikt ze niet meer af.
Iemand die gepakt wordt voor een nep bommelding, mag van mijn part dezelfde straf krijgen als iemand die daadwerkelijke terrorisme pleegt. Wat krijgen ze nu: een dagje in een politiecel, een maaltijd en een vingertje toegewezen van de politie die dan zegt: FOEI!

Iemand die een ander berooft van het leven, mag van mijn part de doodstraf krijgen en snel ook. Resultaat: die moordenaar krijgt de kans niet meer om nog meer mensen te vermoorden en er komen in één klap een groot aantal cellen vrij. Die moordenaars hun mondjes worden gevoed door onze belastingcenten! Die belastingcenten kunnen weer gebruikt worden voor de zorg of onderwijs. Dan hoeven er ook niet meer van die ingrijpende bezuinigingen te worden gedaan die de eerlijke en hardwerkende Nederlanders veel harder treffen dan een moordenaar die gratis en voor niks op kosten van ons een paar jaar kost en inwoning met roomservice, kabeltelevisie en video krijgt.

Nobby

Volg je hart, met verstand en goed doordacht.

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-04 14:18

Nobby schreef:
Iemand die een ander berooft van het leven, mag van mijn part de doodstraf krijgen en snel ook. Resultaat: die moordenaar krijgt de kans niet meer om nog meer mensen te vermoorden en er komen in één klap een groot aantal cellen vrij.
Nobby


OK dan! Precies,als je nu iemand vermoord dan hoef je maar 3 of 4 maanden te zitten ofzo?Echt bijdehand.. Scheve mond Lips are sealed

keep calm, I'm engaged!!! <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Mir, aliida, aniek_joefy, Anne., Anomien, Bianca_v_s, Drico, Esther, Inney, kosseh, Maanon_, MagicBullet, Pellelilly, Pferdchen, RianC, Tomboy0, Vuri, Westhof, xelle, xLiez, xRaisin en 53 bezoekers