Plaatsvervangende schaamtegevoelens...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 09:42

Plaatsvervangende schaamte heb ik ook regelmatig last van.

Vooral toen mijn baas 's ochtends vroeg ging vertellen wat hij het afgelopen weekend weer had uitgevroten.
(gescheiden en nu bezig aan 2e jeugd)

Dat hij wakker werd bij een prutsmuts in haar ligbad en tot de ontdekking kwam dat hij behoorlijk wat van zijn lichaamshaar kwijt was. *ieuw*
ranzig!
Of dat hij aan de afdeling liet zien wat hij gisteravond op salsa les had geleerd. Daarna heb ik wel helemaal onder de tafel gelegen, maar op dat moment heb ik bijna met open mond staan kijken.
Of zijn nieuw hervonde kledingstijl met dure, slechtzittende spijkerbroeken, strakke shirtjes en van de dikke zilverkleurige armbanden.

Let wel: dit is een financieel manager die een hoop geld opstrijkt en verantwoordelijkheid heeft.
Zo zijn er nog wel veel meer voorbeelden, maar inmiddels heb ik mijzelf geleerd om het letterlijk het ene oor in en het andere uit te laten gaan.
Ik hoor het wel, maar ik wil het niet weten.
(nu ben ik ook wel zo bot, dat hij aan mij niets meer durft te vertellen )

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 12:24

essie79 schreef:
(nu ben ik ook wel zo bot, dat hij aan mij niets meer durft te vertellen )


Hahahaha herkenbaar, mensen die mij wat beter kennen weten ook wel wat ze niet en wel moeten vertellen....sommige dingen kan ik ook ngo weleens bot mee uit de hoek komen Knipoog

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 12:29

Ik heb het vaak bij verhalen van wanhopige vrijgezellen Tong uitsteken
Ik ben zelf ook vrijgezel, maar voor mij is de druk van een relatie niet zo groot dat ik me ga verlagen tot allerlei trieste acties.....Yuk

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-04 13:00

Ah, ik heb ook altijd plaatsvervangende schaamte bij mensen die de humor van dingen niet inzien en alles altijd serieus opvatten en er dan (heel voorspelbaar) nog over gaan zeuren ook...

Haha!

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 13:20

Ik heb me wleeens geschaamt voor mn vriendinnen.

Die waren zo ontzettend lam, toen moesten ze in zo'n praathokje ik ook mee. Ik vraag of ze dan even buiten mogen afkoelen, zeggen ze tegen elkaar Sabine, hou jij ook zo van Lydia? ( Lips are sealed)
Vroegen ze allebei een kusje, en ik was nog bestwel nuchter ik schaamde me echt rot. En allemaal van die dingen zeggen; zooo het is echt chil hier, meneer bent u getrouwd?

Later hebben we erheel hard om gelachen, maar toen schaamde ik me echt rot.