Reuma...

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Reuma...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-04 11:48

hoi...
ik open dit topic samen met horsewisper...wij wouden graag ons verhaal kwijt...

Oke eerst mijn verhaal dan...

Ongeveer in oktober 2003 kreeg ik last van veel gewrichten in mijn lichaam, maar zei het toen nooit omdat mijn broer er toen ook veel last van had en ik wou niet dat mijn ouders weer meer zorgen hadden...
Ongeveer in januarie werden die pijnen echt heel erg...als ik 's ochtens opstond was alles stijf en pijnlijk, soms waren somige gewrichten ook opgezwollen...
mijn moeder dacht dat het hetzelfde was als mijn broer had..

mijn broer en ik hebben een immuundeficientie en krijgen daarvoor elke drie weken infuus...bij mijn broer waren de gewrichtspijnen duidelijk een bijwerking van die infusen...

Maar al snel bleek dat het bij mij wel anders lag...het waren andere pijnen en de gewrichten verkleurden en werden dik...

afgelopen maandag ben ik bij de reumatholoog geweest en die voelde wel in mijn polsen iets en het is nu zeker dat het in mijn polsen zit...
ik had die dag ontstekingsremmers en pijnstillers geslikt dat had ik beter niet kunnen doen want als ik dat niet had gedaan had de reumatholoog misschien wel meer kunnen ontdekken...

ik moet nu over 2 weken naar een fysiotherapeut en daarna naar de reumatholoog en dan gaan ze me verder onderzoeken...

ík hoop echt dat het dan een naam krijgt ookal is het dan reuma want pijn hebben zonder datje weet wat het is is helemaal klote...
hopelijk krijg ik dan ook eens pijnstillers die werken...

Nou horsewisper zet haar verhaal hier zometeen ook nog bij... Lachen
zij heeft al veel langer last hiervan...

Your stairway lies on the whispering wind


Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 11:53

Ik kende je verhaal al omdat we het er al een keer over hebben gehad. Ik weet ook dat het gigantisch vervelende pijnen zijn die je lijf gewoonweg blokkeren om iets te kunnen doen. Ik hoop dat de reumatholoog iets voor je kan betekenen. Let vooral op met pijnstillers, gebruik ze spaarzaam. Ander vervelend punt is dat je beter in beweging kunt blijven. Veel reumapatienten zijn erbij gebaad als het warmer weer is, ik hoop dan ook dat het snel goed zonnig en warm wordt. Ik wens je heel veel sterkte.

Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-04 11:57

heel erg bedankt Lachen

Your stairway lies on the whispering wind

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 12:06

Nou em hier mijn verhaal dan....
Sinds mijn 5e jaar, liep ik bij een mens, weet neit hoe dat heet meer op meer controle over je lichaam te krijgen, want ik was nogal roekeloos.. Tot een tijdje dat ik daar liep ging ze me helemaal bekijken en vond dat me knie veel te dik was, Mijn ouders moesten foto`s opzoeken van weken dagen en jaren geleden waar mijn knieen goed te zien waren, week erop fotos mee genomen, en zo werd ik door verwezen naar weer een dokter... Die vond het ook niet goed en ik kreeg meer last van mijn gewrichten en begon het aan te geven.. Toen ben ik weer doorverwezen naar een fysiotherapeut. En toen ben ik weer door verwezen, naar de reumatholoog...

Allemaal bloedonderzoek gedaan en onderzoekjes bij de reumatholoog, tijdje daarna truggekomen en het de naam REUMA gegeven.. Atritis en atrose. Medicijnen gekregen en weer verder. Om de 3 maande moest ik trug en als het neit goed ging eerder trug.

HEt ging een tijd goed tot mij 10e, ik was zondags hangerig, en heel bleek, vroeg naar bed gegaan, om smorgens weer naar school te kunnen, tot ik wakker werd, en naar de wc wou gaan tot ik niet meer kon staan.. Dokter erbij die vond mijn been zo raar liggen, ziekenhuis gebeld was niet vertrouwt naar het ziekenhuis danmaar. nou er werd een bed voor me klaargemaakt en hoppa je mag gezellig een poosje blijven...

Daar zijn nog allemaal echo`s en onderzoekengedaan en me been in traktie gelegd, 5 kilotje eraan... Maar het mocht er niet af en ik kon geen houding vinden om te slapen, de enige mogelijkheid was op me rug en dan krijg ik nachtmerries... dus lekker slecht geslapen die week. de kliniclowns waren ook bij mij geweest om me een beetje op te treuren. de dokter waren ook heel leif, alleen ik vond het eten neit te eten.. af en toe ging ik met bed en als naar de kinderkamer of naar me buurvrouw op de playstation, die had een ziekte en mocht alleen weekende naar huis ziekte van crown ofzo.. Toen na een week melde ze dat ik mischein de voglende dag naar huis mocht, dus ik was blij en had al me spullen ingepakt todat ik neit wegmocht en tot het weekend moest blijven. Er zijn onderarmschaalkrukken en een rolstoel voor mij gehaald want ik mocht niet op me polsen steunen...

Zo heb ik thuis een jaar op de bank gelegen, en gezeten geen school geen buitenwereld, af en toe een ritje buiten frissen lucht en vriendinnen op bezoek, na een jaar naa rde fysio en warmwater therapie en weer langzaamaan proberen te lopen.. Het ging weer goed alles voorzichtig aan... ik heb toen 1,5 jaarpaardrijde stil gehad

Tot dit jaar, mijn rug ging pijn doen, foto`s gemaakt kijken op mijn vergroeing erger was geworden, Het was nog een beetje het zelfde gebleven dus had nog geen gips of operatie of watt dan ook nodig gelukkig maar..

Nu ben ik afgelopen week weer naar het ziekenhuis gegaan omdat het niet meer ging ik ahd heel erg pijn in mijn knie, geegaan en toch weer een onsteking.. gelijk maar even tussendoor nog een keer gekomen en ontsteking en andere medicijnen gekregen. en ik moet volgende week alweer trug, voor me knie uit te zuigen van het vocht...

Dit was het nog een beetje in het kort anders ben ik nog wel een poosje bezig..

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 12:12

het lijkt me vreslijk om dit te hebben,
toch herken ik wel iets,
mijn polsen en knieen zijn heel erg snel moe,
ik hoef maar iets gedaan te hebben en ze veolen zeurig en moe aan..
mag hopen dat dit niet de tekenen zijn van reuma,het zit bij mij ook in de familie,
veel sterkte jullie !

Karaat_the_newforest op Instagram

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 12:14

Jeetje, lijkt me echt erg om te hebben Scheve mond
Gelukkig heb ik nergens last van zeg ..
Sterkte ermee !

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 12:26

Vreselijk is het! Mijn vriendin gaat gebukt onder jeugdreuma en vooral met dit vochtige weer van de laatste dagen heeft ze heel veel last!

Sterkte ermee!

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 12:33

JA klopt, met vochtig en koud weer hebben reumapatienten meer last als dat eht lekker warm is

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 13:25

jeetje meiden...
heel veel sterkte!

Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-04 13:27

Dankje Lachen

Your stairway lies on the whispering wind

Willekes
Berichten: 957
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 15:33

Sterkte. Het is echt een K*Tziekte. Excuus voor de bewoording.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 15:37

heb helaas niet echt veel tijd om veel te typen.

maar ik heb ook reuma,en ik weet hoe je je voelt Verdrietig

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Animal, DeGelukkige4, Duran123, Durquia, Eulogy, Ilayla, karinmanon, LiDi, xPabloBokt, xxxmh en 34 bezoekers