Chloasma en de pil. Wie?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Chloasma en de pil. Wie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-04 19:32

Ik slik al een tijd lang de pil (Yasmin), maar sinds kort heb ik ineens een hele lichte huidverkleuring op mijn voorhoofd (gelig/ pigment). Ik denk dat het chloasma (zwangerschapsvlekken) is, want in de bijsluiter van de pil stond dat dat evt, bij mensen die er gevoelig voor zijn, kan optreden. Wie heeft er ervaring mee (welke pil) en wie weet wat je ertegen kan doen? Ik zal zowiezo de huisarts even bellen.

groetjes Franca


CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 19:33

ik zou zowiezo meteen de huisarts bellen en misschien zelfs wel stoppen met de pil!
yasmin is een hele lichte, dus ik hoop voor je dat e dokter een andere oplossing weet

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 19:37

moet je niet altijd stoppen met de pil als je zwanger bent? Maar inderdaad, ik zou als ik jou was de huisarts bellen.

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 19:38

Yasmin is niet de standaard pil! Volgens mij wordt die alleen bij uitzonderingen voorgeschreven. Standaard is de microgenon, en die is idd zwaarder dan de yasmin. Maar bij bijwerkingen of twijfels over bepaalde medicijnen altijd de Huisarts bellen!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-04 19:41

Ja, ik zal zowiezo de huisarts bellen. Enne....ik ben niet zwanger hoor....maar zwangerschapsvlekken kunnen ontstaan door hormonen die ook in de pil zitten.....dat heb ik tenminste gelezen.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-04 10:04

nobody?

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 10:05

Geen ervaring mee eigenlijk, ik heb de meliane, die is net zo zwaar als de jasmin volgens mij (dus vrij licht)..
Zou gewoon even je huisarts bellen..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 10:06

Ik denk echt dat de huisarts hier meer informatie over heeft dan bokkers zonder medische opleiding :/

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 10:10

Citaat:
Enne....ik ben niet zwanger hoor....


>;) jaja... ( Haha! )

Zal ook even naar de dokter gaan hoor Franca!!

WISH IT, DREAM IT, DO IT!

Pino24
Berichten: 1778
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 10:26

YvonneS schreef:
Yasmin is niet de standaard pil! Volgens mij wordt die alleen bij uitzonderingen voorgeschreven. Standaard is de microgenon, en die is idd zwaarder dan de yasmin. Maar bij bijwerkingen of twijfels over bepaalde medicijnen altijd de Huisarts bellen!


Hij wordt niet in uitzonderingen uitgeschreven hoor!
Ik slik hem ook! Ik wil zo min mogelijk chemische hormonen in mijn lijf anders ben ik écht niet te genieten! Van microginon werd ik echt helemaal gek. Ik wilde toen de allerlichtste pil die er bestond, maar een vriendinnetje van mij kreeg hem gewoon standaard voorgeschreven. Niks uitzondering aan.

Franca:
Ik heb geen last van die vlekken dus kan je er verder weinig over vertellen. Gewoon even de huisarts bellen lijkt mij het beste!!

geen

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 10:27

Komt wel vaker voor hoor. Er valt weinig aan te doen als je de pil wilt blijven slikken... (En het is ook maar wat voor probleem je er zelf van maakt natuurlijk).

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 11:18

SymO schreef:
Citaat:
Enne....ik ben niet zwanger hoor....

>;) jaja... ( Haha! )
Zal ook even naar de dokter gaan hoor Franca!!

Laten we het daar vorige week nog over gehad hebben. Ik wil Cheyenne best wat extra daagjes doen hoor! Tong uitsteken

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 12:44

Hoi Franca!

Ik heb dus ook last van cloasma.... Boos! en dat kwam idd door de pil, en gaat niet meer weg.

Ik heb het rond mn mond ik ontdekte het nu ongeveer een jaar of 2 geleden en ben meteen in aktie gekomen, allerlij zalfjes geahd die zouden bleken maar helaas zonder esultaat, alleen een vuurrode huid rond mn mond en schilfers, maar die pigment werd alleen maar erger.

Zomers moest ik het insmeren met een hoge factor om het ergste kleurverschil te voorkomen, ik schaamde me echt dood. En het vervelende was dat die zonnebrandcreme ook nog eens harstikke nat en glimmend wordt op mn lip, dus ik moest steeds uitleggen aan de mensen wat ik had.

In october 2003 ben ik naar de dermatoloog gegaan en heb een peelingzalf gekregen die een laag van je huid af brand en dan maar hopen dat het de pigment meeneemt.
Hermee ben ik nu al weer 5 maanden bezig, het ziet er niet uit; vuurrood, en alles vellen en schilvers.

Ik schaam me dood, en nu ook weer een factor 60 erop anders is het helemaal niet te overzien en het doet verschrikkelijk pijn, het is een open wond, in mei heb ik een afspraak bij de dermatoloog, en dan hoop ik dat alle ellende niet voor niets is geweest en dat alle pigment weg is; dat zou een Gods gratie zijn en een enorme opluchting!

Je ziet het het is een heel verhaal georden, maar ik heb er ook onzettend last van en kreeg een heel groot minderwaardigheidskomplex, en je bent er niet een twee drie van af.

Ik ben overgestap op andere pilsoorten maar de pgment ging niet meer weg. Heel veel vrouwen hebben er last van en omdat ik het zo erg heb valt het me ook steeds meer op en idd sommige hebben het ook op hun voorhoofd.

Als het pigment nu niet weg blijkt te zijn, wordt het weggelaserd.
Laat je niet afschepen met een dure bleekzalf van een drogist; die helpt voor geen meter.

Ik hoop voor je dat het allemaal een beetje mee gaat vallen!

groetjes Chiqa

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 12:53

de yasmin pil daar werd een paar jaar terug tch zo heel hoog over opgegeven, dat ie zo geweldig was en zo licht etc, maar daarna kwamen er alleen maar negatievere verhalen, een reden voor mij om er niet aan te beginnen

maar ik zou zeker de HA bellen en stoppen met deze pil, een andere proberen of helemaal stoppen met de pil en iets anders zoeken

hoop voor je dat t allemaal meevalt!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Jac

Berichten: 874
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Mooi brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 13:11

Stoppen met die rotpil! Yasmin is een zeer gevaarlijke pil! Ik heb m toen gekregen omdat je er zogenaamd niet dikker van zou worden...Al na 3 maanden begonnen mijn enkels en vingers op te zwellen, kreeg ik enorme joekels van borsten, inderdaad ook bruine vlekken om mijn mond en om mijn wangen en voelde me gewoon enorm k*t. Bleek dus dat ik meteen me die handel moest stoppen, anders kon er wel eens trombose optreden met alle gevolgen van dien. Ik ben toen overgestapt op de Mercilon en nog later op de Lovette. Die laatste is geweldig. Geen vlekken, puisten, dikke enkels en migraine meer. Echt, stop met die pil! Neem de Lovette! Die is top. Dat zwangerschapsmasker gaat overigens niet meer helemaal weg, beetje uitkijken met de zon, da's het beste!
Sterkte!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amanda_T, Cerosa, Esther_r20, FCSA, JorineV, KarinW86, Laarvv, roosjenat, SemrushBot, Sewri, sinnekinne, zenith1977 en 189 bezoekers