1e rijles gehad!! (auto)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

1e rijles gehad!! (auto)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-04 11:27

vandaag was t dan zover, mn 1e echte autorijles Haha!
heb al wel in de bus van mn vriend 'gereden' in het bos wat best ok ging maar das heel wat anders dan in een gewone auto rijden

we zijn eerst naar een rustig weggetje gereden, daar het wegrijden etc geoefend, toen kwamen we bij een kruising en ik denk oke we gaan rechtdoor, daar gaat t rustige weggetje verder, maar nee ik moest rechtsaf een drukke 80 km weg op Bloos!
pff wat kwamen die vrachtwagens dichtbij zeg voor mijn gevoel!!

maar t ging wel oke, toen een industrie terrein opgereden, en tijdens een bocht, waarin ik keurig op mijn helft bleef, kwam er ineens een auto vol gas door de binnenbocht gevlogen, die op t laatste moment aan zn stuur trok, en net langs me af vloog!
ik kon niet verder naar rechts dus ik zag t al helemaal gebeuren dat ik tijdens mn 1e rijles een botsing kreeg, maargoed, weer gewoon verder gereden(k was wel ff verschoten, heb een paar flinke ongelukken meegemaakt, en mn whiplash is nogsteeds niet 100% genezen Scheve mond )

toen gingen we de hellingproef doen, ik moest lachen, ja hallo wat denk je, t is mn 1e les pas he! ja zegt ie dat kan je vast wel!
en 7x weggereden vanaf de helling, en maar 2x laten afslaan Tong uitsteken

daarna nog n heel stuk stapvoets moeten rijden door alleenmaar met de koppeling te spelen, dat was lastiger dan ik dacht, maar t ging opzich allemaal best wel aardig!
daarna nog een paar keer achteruit rijden en wat bochtjes achteruit geprobeerd
toen terug naar huis gereden en morgenmiddag heb ik 2 lessen na elkaar, en hij zei nog dat het voor de 1e keer echt goed ging, anders had ie me niet dwars door t dorp en over een drukke 80 km weg laten rijden en de helling proef en achteruit rijden enzo laten doen

hij vond het iig zeker niet onmogelijk dat ik binnen een week of 5/6 mn rijbewijs zou hebben, moest alleen wel ff opschieten met mn theorie, dus ga woensdag naar theorieles bij hun, das hier 600 meter vandaan, en nog gratis ook Tong uitsteken dus om mn ouders(die t betalen Knipoog ) mn goede wil te tonen ga ik braaf naar theorieles, dan hoop ik dat ik over een week of 2 op kan voor mn theorie!en het haal natuurlijk Haha!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 11:31

Hey super! OK dan!

Dat klinkt wel heel positief Lachen

Als ik terug denk aan mijn eerste les Bloos! Ik ben nu bijna 3kwart jaar verder en heb dat papiertje nog steeds niet Scheve mond
Ach, ik had ook nog nooit achter een stuur gezeten (behalve m'n fiets Knipoog) en heb maar één uur (soms twee) per week gelest.

Succes verder!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 11:39

Super!! Klinkt goed hoor.. Gelukkig heeft degene naast je ook een rem, dat is wel veilig Haha!
Maar succes de komende tijd, het gaat vast goedkomen..

Suzanne F.

Berichten: 49207
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 13:08

Hihihi jij was dus niet degene die op het journaal was omdat ze de auto tijdens haar eerste rijles in de sloot had gereden???? Knipoog

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 13:12

haha ik ben ook al een beetje illegaal aan het lessen Bloos!
Maar hoop binnenkort toch ook echt te beginnen, lijkt me allemala vreselijk eng hoor, vooral die vrachtwagens enzo, ben niet zo'n held wat dat betreft, maar ben wel vast besloten er helemaal voor te gaan. Er staat elke dag een auto bij de deur eenbeetje te niksen en soms stel ik me voor waar ik wel niet allemaal naar toe had kunnen tuffen.

Heel veel succes in elk geval.

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 13:59

En dan gaan er nog 30 lessen volgen Tong uitsteken

Nee suc6 en wel in een keer halen Haha!
En dan ook de E bij B direct de Bij

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 14:04

Succes hoor! Ik ben ook nog steeds bezig ben nu ongeveer een half jaar verder hoop het voor de zomer te hebben .........

En af en toe ist best spannend als er rare dingen om je heen gebeuren Tong uitsteken

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-04 15:54

Suzanne F. schreef:
Hihihi jij was dus niet degene die op het journaal was omdat ze de auto tijdens haar eerste rijles in de sloot had gereden???? Knipoog


hahaha nee dat was ik niet Haha! al zijn er hier meer dan genoeg sloten....
als dat wel was gebeurt had ik denk ik nooit meer auto durven rijden!

Ik heb net weer even in t bos rondgereden in de bus van mn vriend, toen nog n klein stukje door t buitengebied tussen oerle&hoogeloon, zit dr ineens een auto achter me, mar de berm was erg zacht en naast een sloot dus even aan de zijkant gaan staan wilde ik niet, dus toen ben ik maar wat harder gaan rijden(mag er 80 ik reed 45 ofzo dus richting 70/80 gegaan) en t ging nog goed ook!
daarna weer terug richting bos en t rondje nog een keer gereden, best wat verkeer tegengekomen, ook in t bos enzo, auto's, wandelaars, fietsers etc maar t ging best wel aardig, zelfs achteruit rijden en keren enzo lukte met die mega-bus Haha!
morgen en woensdag heb ik van half 2-half 5 les, en dan woensdagavond nog een stukje in de bus rondrijden en dan vrijdag nog 2 lessen en dan in t weekend weer een rondje door t bos met de bus

Richtje&Nadhir jullie gaan ook gewoon binnenkort jullie rijbewijs halen, net als ik(als alles goed gaat) en dan zijn er weer 3 bokkers bij die de weg onveilig kunnen maken Tong uitsteken

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 18:37

Richtje&Nadhir jullie gaan ook gewoon binnenkort jullie rijbewijs halen, net als ik(als alles goed gaat) en dan zijn er weer 3 bokkers bij die de weg onveilig kunnen maken

Ben ik blij dat ik niet bij jullie in de buurt woon Tong uitsteken

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 19:07

Ik ben ook aan het leren autorijden... Was ik er maar vroeger mee begonnen Haha!

Maar veel succes nog gewenst!!

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 19:09

Succes met verdere lessen Lachen

Pas je wel op met de bus van je vriend? De boetes voor rijden zonder rijbewijs zijn echt niet lekker

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 19:26

Ellende schreef:
Succes met verdere lessen Lachen

Pas je wel op met de bus van je vriend? De boetes voor rijden zonder rijbewijs zijn echt niet lekker



en je bent de komende 4 jaar uitgesloten voor het CBR examen dat is iets wat mijn rij instructeur mij goed op het hart gedrukt heeft dat dat zonde is... en vooral als je binnen 5/6 weken je rijbewijs kunt hebben ...
dus ik ben toen ook spontaan gestopt met het rijden in mijn vriend zijn auto ....

maar erg veel succes met het lessen !!

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 19:31

Ik mag nu bijna afrijden, over een maand.. maar kan mijn eerste rijles ook nog wel herinneren. Het was heel erg mistig, kon geen hand voor mn ogen zien.
En ik mocht ook meteen op de "grote weg", is idd eng in het begin!

Succes verder met lessen!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 21:49

Ik doe het idd NIET, het oefenen in een anders auto, voordat ik mijn rijbewijs heb
Zitten mij wat te veel risico's aan, flinke kosten als er iets gebeurd en de komende 5 jaar geen rijbewijs. Nee, dan maar wat meer lessen......

Je kan nog zo voorzichtig, rijden maar als een ander een fout maakt, heb jij een probleem omdat je degene bent zonder rijbewijs......

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 22:30

Gefeliciteerd meid! Ik reed ook al in mijn auto toen ik nog aan het lessen was. Een tip: doe het niet, je leert verkeerde dingen aan terwijl jij denkt dat je hetzelfde doet als in de les. Verder wil ik je veel succes wensen en zorg dat je je theorie haalt, want daar verkijken veel mensen zich op. Je krijgt strikvragen Haha! (weet ik uit ervaring, 1ex gezakt nl)

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 08:54

Super dat het zo goed ging! Ik hoop dat ik ook snel mn rijbewijs heb als ik 18 word... Nagelbijten / Gniffelen

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-04 12:49

heb t er met mn instructeur over gehad, en die vond t prima al ik hier op die verlaten wegen wat rondreed
mn vriend woont in belgie en heeft ook nog een belgische auto, daar mag hij een L opplakken en mij lesgeven, maar dat doe ik dus niet, omdat ik t nogal link vind, in belgie op de weg tussen t verkeer gaan rijden
maar met de bus van t werk hier wat door t bos en over rustige wegen rijden gaat prima
niet op tijden dat er meer mensen kunnen rijden, maar tis hier op sommige delen zo rustig en verlaten dat ik echt tegen niemand aan kan rijden
en in t bos, ja daar kom ik weleens een wandelaar/fietser etc tegen, maar daar rij ik 20 ofzo, dus sta ik al lang en breed stil voordat die mensen dichtbij zijn

instructeur vond trouwens dat mn vriend me de beginselen prima had geleerd, starten, wegrijden, afremmen, schakelen&sturen deed ik meteen zoals het moest
maar a;s ik ergens ga rijden waar t drkker is en er gebeurt iets, dan is t alles behalve een fijne situatie Scheve mond maar gelukkig zijn hier genoeg verlaten plaatsen, ook hele grote parkeerplaatsen bij sportvelden enzo waar overdag niemand is

de theorie zie ik idd ook nogal tegenop, ben al druk aan t leren en ga theorielessen volgen!

maar zometeen eerst van 13.30-16.30 lessen *LOL*

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 12:56

en toch zal ik het niet doen...
als je een ongeluk krijgt kun je mooi zelf gaan dokken... ik vind het risico veel te groot... en als je iemand anders aanrijd (ja ook verlate weggetjes kan wel eens iemand ineens opduiken) en kun jij mooi de rest van leven dokken...

Maargoed
Succes verder

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 13:04

Ik zou het idd ook niet zo snel doen, maar de situatie daar is volgens mij wel anders dan in Amersfoort..... Het scheelt wel, maar er blijft een risico aan verbonden natuurlijk.

Theorie is mij trouwens heel erg meegevallen, dat gaat jou vast ook lukken

Succes!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-04 13:05

t risico is er idd wel, maar als ik 20 rij in een grote VW Bus, op een groot breed pad ergens achterin t bos, dan is dat risico toch wel heel erg klein dat er iemand die onverwachts t pad op komt, mij niet aan ziet&hoort komen, en ik niet optijd stil kan staan
en op verlaten parkeerplaatsen etc kan er ook haast niets foutgaan

mn zus reed hier dwars door t dorp etc, dat doe ik niet, dat is ten eerste veel te gevaarlijk en ten 2e er zijn hier een paar minder fijne mensen, die weten dat je nog aan t lessen bent en als ze je dan zelf zien rijden bellen ze gelijk de politie

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 17:21

heeey renske! mooi dat het zo goed ging! Hoe ging je les vandaag?

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-04 17:24

ging super Haha!
heel veel geoefend met spiegelen en kruispunten goed oversteken en bij kruisingen links en rechts gaan op de goede manier
en ook keren op de weg, door 180 graden te draaien, en ook dmv stukje achteruit steken
en rechtuit achteruit rijden, en das moeilijker als ik dacht! denk ik dat ik recht ga, zit ik alweer bijna op de stoep Clown
en verder door de stad gereden en wat door drukke woonwijken etc
ben er ook acter hoe irritant scooters zijn met 'stoere' jongens erop die je rechts inhalen enzo!

morgen weer van 13.30-16.30 lessen Lachen

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 17:27

Zo zo, het gaat dan wel lekker snel bij jou.
Het geeft zeker een lekker gevoel wanneer je goed gereden hebt? Bij mij in ieder geval wel. Als het bij niet niet goed gaat, heb ik een slecht gevoel over mijn examen Verdrietig

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-04 17:36

idd op stukken dat t rijden echt goed gaat, heb ik zoiets van nou dat examen gaat helemaal lukken, dat duurt nog wel ff en tegen die tijd gaat t vast echt super

maar dan bv rechtuit achteruit rijden, wat echt slingerend ging, dan denk ik sh*t zeg hoe ga ik dit ooit leren Scheve mond
maar ja ik heb gister pas mn 1e les gehad en vandaan 2 lessen, dus mag opzich niet klagen

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 17:37

Ik merkte ook wel dat ik vanaf dat ik aan het lessen was, op m'n fietsje een stuk meer rekening gnig houden met automobilisten Bloos

En idd, dat recht achteruitrijden Lips are sealed

Succes verder!